MERAK

220 49 11
                                    

Nasıl bir tepki vereceğimi bilmediğim için bana yaklaşana kadar öylece durdum,evet hiç hareket etmeden sadece durdum dışarıdan çok komik göründüğümü tahmin edebiliyordum. Yanıma yaklaştığını hissedince ona doğru döndüm ve kafamı yere eğdim,sessizce cevap verdim.

-Efendim

-Mescit en alt katta sağdan ikinci kapı,ama dikkat et erkeklerin girdiği yer ile karıştırma

Duyduğum cümleyi idrak etmeye çalısıyordum ne alakaydı şimdi anlayamamıştım. Acaba ben de mi bir sorun vardı ki ?

-Anlamışsındır inşaallah? Anlamadıysan Yüsra sana eşlik edebilir ve ayrıca akşam namazı için tek gitmen tedirgin hissetmene sebep olabilir.Cok fazla karanlık,aydınlatma eksiği var.

Yüsra kimdi diye düşünürken az önce bana yardım eden kıza nasıl hitap ettiğini hatrladığımda anladım ve düsünmemi yarıda kesip kafamı kaldırdım,omzunun üstünden arkasına,okulun giriş kısmına baktım.

" Teşekkür ederim,yardımcı olduğun için" dedim ve tebessüm ettiğini gördüm,arkamı tekrar dönüp merdivenlere doğru yol almıştım ki kafamı kaldırdığımda kapının önünde sigara içen bir grup erkek görmem ile sinirlerim bozuldu geçebileceğim hicbir yer yoktu. Bu neydi böyle yahu biraz düşünceli olurdu insan. Sigara burada içilmezdi ki yasak değil miydi? hic sevmezdim böyle tipleri o kadar kalabalıklardı ki ve hararetli bir konu konusuluyordu geçebilir miyim demeyi denedim lakin sesim çok az cıkmıştı,ellerimi sıktım. En tedirgin olduğum anlardan bir tanesiydi.Erkeklerin çok olduğu ortamlarda bulunmayı hic sevmeyen bir insan olarak sinirlenmem kadar doğal ne olabilirdi ki ? Nasıl geçecegim diye düşünürken arkamda olduğunu unuttuğum Bera'nın o sinirli sesi geldi kulaklarıma.

- Behrem,kantindeki girişi kullanır mısın ?

Bu bir rica değildi farkındaydım oradan gir diyordu direkt,sorması sadece nezakettendi. Ayrıa ben bugün aklımı peynir ekmekle mi yemiştim ki bu benim aklıma gelmemisti sürekli rezil olmak zorunda mıydım.Yaptıgım saçma sapan hareketleri görmüştü kesin,ne saçma bir kızım ben yahu kafamı eğip "Ben oradaki girişi unutmuştum teşekkür ederim" dedim. Daha da batırmıştım farkndayım,ilerlerken kendime o kadar kızdım ki ve kıpkırmızı olduguma emindim. Aff ne rezilim yahu bazen düşünmüyor değilim özel bir çaba mı sarf ediyorum bilmeden acaba.

Kendi kendime konuşup ilerlerken geride kalan Bera'nın sesini duymamla yerimde kaldım kantine dönen yoldaydım ve okulun duvarına yaklaştım köşeye geldiği için gözükmüyordum.

- Kaç defa dedim kardeşim ben size bu kapının önünde sigara icmeyeceksiniz diye ?

-Abi akşam icmeyeceksiniz dedin, sen saatin kaç olduğunun farkında mısın ? Hem neden rahatsız oldun ki gelmesine daha çok var önceden alıştırma mı yapıyoruz artık ?

- Geldi lan geldi! Kac tane erkek var kapının önünde biriniz farkedip yol vermediniz. Gerçi farketseydiniz daha kötü olurdu. Ne konuştuk seninle Mert !

-Abi vallahi görmedim görsek dikilir miyiz orada?

-Göremezsin zaten Mert.

-Göremem abi. Ama farketmedik bugün dersini akşam diye bilmiyor muyuz hem. Bize ne kızıyorsun ?

- Artık bugün bu saat. Öğrendin bu kapının önünde bir kişiyi görmeyeceğim Mert eğer görürsem senden bilirim.

-Tamam abi.

-Bizimkileri topla namazı kılalım. Mescitteki aydınlatma sorununu da hallet.

- Serkan ! Topla,kafeye..

MÜPTELÂHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin