Angin yg kuat di malam hari membuatkan y/n terasa sejuk. Y/n berjalan berseorangan di sekitar Sungai Han.
Pemandangan Sungai Han pada waktu malam sangat indah.Y/n ternampak sebuah bangku kosong yang menghadap pemandangan Sungai Han.
Y/n segera berjalan menuju ke bangku tersebut. "Aku suka dia ke?" bisik hati y/n smbil merenung sungai Han.
"Haih.. Kuatnya merenung. Ad apa apa ke?" tiba tiba sahaja seorang namja dduk disebelahnya. "Eh? Namjoon? Ap awk buat kat sni?" tnya y/n kpada namja yg bernama Namjoon.
"Tkde. Sje je ambil angin malam malam ni." ujar Namjoon. Sebenarnya dri tdi Namjoon mengekori y/n krana Namjoon bimbang akan y/n kerana Namjoon jgak menaruh perasaan trhadap y/n.
"Kau buat apa kat sni?" tnya Namjoon. "Sma lh mcm kau ambil angin malam." ujar y/n smbil menggosok telapak tngannya yg sjuk.
"Y/n, jom kwn sya ke coffee shop." Namjoon mngajak y/n. "Ah.. Nae.. Kajja" jwab y/n.
Keesokkan Harinya [Highschool]
Namjoon mncari kelibat y/n di kantin smbil memegang dua cup americano yg dibelinya. Tetapi tiada stu pun kelibatnya.
Namjoon trus msuk ke kelas y/n dn trnampak y/n sdng membaca novel kegemarannya. "Hi y/n. Nah!" Namjoon tnpa rasa segan dduk disebelah Y/n lalu memberikan americano yg dibelinya tdi.
"Hehehe.. Gumawo" ucap y/n dn trus menyambung membaca novel itu. "ishh.. Janganlh baca lgi. Jom borak dlu" Namjoon memandang tpat ke wajah y/n.
"Hurm yelah." kata y/n ringkas. Mereka sling berpandangan. "Y/n. Jngan mcm mcm" bisik hati y/n lalu mengalihkn pndangannya ke luar tingkap. Hatinya selalu berdegup kencang apbila brsama dngan Namjoon.
Waktu rehat tlah tmat. "Sana, I need your help" kata y/n gelisah. "Waeyo?" tnya Sana ringkas. "Aku rsa.. Aku dh.." belum smpat y/n mnghabiskn ayatnya. Sana pun memotong. "Falling in love kat dia?" Sana memandang wajah y/n. "Hmm" y/n serba salah krana dlu y/n prnah tolak cinta Namjoon.
"Don't worry sweetie. I will help you" kata Sana smbil tersenyum. "Gumawo!!" balas y/n.
Ketika pulang
Sana brjalan bersama-sama Taehyung. Mereka sdah lma bercinta dan mnjadi psangan serasi. "Oppa. Sebenarnya Y/n ska kat namjoon.. Hurmm mcm mna nk tlong dia?" tnya sana.
"Wah. Rupanya drng suka stu sma lain. Dalam diam plak tu" Taehyung trkejut. "Aik? Namjoon msih sygkn Namjoon ke?" Sana terlopong.
"Yeap. Namjoon ada bgitau oppa hritu." ujar Taehyung. Mereka berdua pun memikirkan cara utk menyatukan mreka.
Dalam kelas
"Namjoon!! Y/n skakn kau" kata Taehyung dngan semangat smbil tersenggih senggih mcm kerang busuk. "Jinjja?!" Namjoon terkejut bercampur gmbira.
"Yelah. Sana bgitau aku semalam" ujat Taehyung masih dngan senyuman petaknya. Namjoon memikirkn cara utk meluahkn perasaannya.
"Aku rasa aku dh tau nk buat apa." bisik Taehyung kpada Namjoon. Namjoon hnya menaikkn keningnya.
"Hi Y/n.." Namjoon menegur y/n yg leka membaca novelnya. "The End~ oh hi Namjoon","Ermm.. Sya nk ajk awk ke Sungai Han jam 10 mlm ni. Bleh tk?" Tnya Namjoon dngan ragu ragu.
"Sure. Jam spuluh mlm okay" Kata y/n teruja. "Okay. Gumawo. Jmpa kat bngku hari tu" kata namjoon smbil membuat flyingkiss kpada y/n.
Sungai Han
Y/n tba tpat pda jam 10 pm. Dia trus brjalan menuju ke bangku yg didudukinya hari tu. "Ish. Mna Namjoon ni? Dh jam 10:30 pm ni" getus hati y/n smbil mlihat jam tngannya.
Tba tba seseorang menutup matanya dri belakang. "Namjoon ke?" Y/n terkejut dngan tindakan itu. "Cepatnya awk teka.. Hehe" namjoon trus dduk disebelah Y/n.
"Y/n sya nk ckp sesuatu." kata Namjoon. "Apa dia?" tnya y/n. "Saya msih sygkn awk. Hati sya tk prnah berubah. Saranghae y/n" Namjoon meluahkn perasaannya.
"Nado saranghae Namjoon" y/n memeluk erat lengan Namjoon. "Gumawo Sana" bisik hati Y/n. "Gumawo Taehyung" kata hati Namjoon.
Dari jauh trdapat Sana dn Taehyung sdang memerhati. Mereka berdua trsenyum lebar. Mulai dri hari tu. Namjoon dan Y/n menjadi psangan serasi sma seperti Sana Dn Taehyung.
~The End~
-Ni first imagine ff yg sya buat.. Hihi sorry lh klau tk best. Lain hari author buat member lain pulak
-Kalau ada typo mianhae. Kalau boring mianhae. Kalau merepek mianhae. Siapa yg sudi baca Tq!:Ivjung01
YOU ARE READING
BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]
FanfictionImagine.. Just read it. Mungkin bosan sbb ni first ff sya.