Minzy songsaengnim msuk ke kelas dngan membawa seorang plajar perempuan yg nerd. Plajar hot kelas itu hnya tergelak melihat wajah Y/n.
"Y/n, kenalkn dri." kata minzy ssaem. "Annyeonghaseyo. Nama sya Y/n. Take a good care of me" kata Y/n smbil memberi tunduk hormat.
"Y/n? Tk pdn lh dngan muka. Klau kmi pnggil kau nerd? Boleh?" kata seorang yeoja brnma 'Jennie'. Semua pljar ketawa kecuali Jisoo dan Rosé.
"Kellaas!! Diam sikit. Dah Y/n.. Dduk sebelah Jisoo" kata Minzy ssaem. Y/n pun berjalan kearah yg ditunjukkn. Mreka blajar sperti biasa. Lisa membaling kertas kearah Y/n.
Y/n membuka kertas itu. 'NERD!' itu shja yg ditulis di kertas itu. Y/n hnya diam. Jisoo melihat ke arah Y/n dn trus mncapai kertas itu. Jisoo memandang kearah Jennie dan Lisa.
Plajaran tlah tamat, wktu rehat telah tiba. Mreka semua keluar kcuali Y/n, Lisa dn Jennie. "Eyoo bdk nerd." kata Lisa smbil memegang rmbut y/n yg bertocang dua.
"Y/n.. Eh silap. Nerd.. Kalau kau dduk kelas ni, kau kena ikut peraturan kelas ni" kata Jennie. "Peraturan?" tnya Y/n. "Yes. Stu, kau kena buat tugasan kmi, Kedua, setiap pgi.. Kau kna bwa bekalan utk kmi dan terakhir, kau kena angkat beg kmi." kata jennie.
"Faham?!" tnya lisa. "Fa-Faham" kata Y/n sdikit terkejut. "Ni kerja" Jennie trus membaling bku kearah meja Y/n. Mreka brdua pun keluar. Y/n tdk dpt trun utk rehat krna membuat tugasan jennie dan Lisa.
Rose dan Jisoo msuk ke kelas. "Y/n? Mcm sibuk je. Tk rehat?" tnya Jisoo. "Tk" jwb Y/n perlahan. Rose melihat tugasan yg dibuat oleh y/n lalu tnggannya cpat menarik tugasan itu.
Y/n ingin mrampasnya, ttpi dihalang. "Y/n.. Knpa susahkn dri?" tnya rose dngan serious. "Erm.. Ermm" Y/n tdk dpt memberi jwpan. Rose keluar lalu mncari Jennie dan Lisa.
"Y/n. Sabar eah. Jennie ngan Lisa memang ska membuli." Jisoo mengusap lmbut kepala Y/n. Y/n hnya mengangguk.
Rose yg trnampak Lisa dan Jennie sgera mndekati mreka. "Woi! Kmu dua ni kn! Tk hbis2 membuli plajar bru?! Ambil blik tugas kau ni" kata rose smbil membaling tugasan Jennie.
"Aku tk teragak agak eah nk bgitau Minzy ssaem" Rose beredar meninggalkn mreka brdua. "Mntang2 president kelas." Lisa menjeling rose.
"Heh. Msti bdk nerd tu mngadu. Nnti kau" Jennie dan lisa brjalan ke kelas. Smasa belajar, Y/n meminta izin utk pergi ke tandas, Lisa dn jennie trut pergi.
Mreka msuk ke tndas selepas Y/n msuk. Lisa memusingkn bdan Y/n kasar dn ditolaknya ke Dinding. "Woi! Kau ingat eah! Kau tu still new kat sekolah ni. Jngan nk berlagak berani" kata Jennie lalu meninggalkn Y/n.
Keesokan hrinya, Y/n dduk di tepi gelanggang basketball. Lisa dn Jennie bersorak utk peljar lelaki kesayangn mreka. "Jungkook yah!! Fighting!!" teriak mreka berdua.
Setelah Jungkook hbis main, Jungkook kearah mreka berdua. "Wuah.. Jungkook yah. Hbatnya awk main" kata mreka. Jungkook hnya tersenyum. Jungkook memandang Y/n yg sdng memerhatikn mreka.
Jungkook mnghampiri Y/n. Lisa dan Jennie mula mnyampah. "Hi. Bdk bru?" tnya Jungkook. Y/n hnya diam. "Yah! Nerd! Berambus!" kata Lisa. Y/n berlari dri situ. "Korang ni. Tk baiklh" kata Jungkook.
Sdh seminggu y/n dibuli. "Woi nerd!!!" jerit lisa. Y/n mula takut. "Kau stop kat sna. Kau jln awas kau!" jerit Jennie lgi. Y/n pun berhenti.
Mreka mnghampiri Y/n. Stu tamparan dihadiahkn. Pang!! Hbis kaca mata Y/n trbuang ke lantai. Tngan Y/n brada di pipi mnahan kesakitan. "Kau aku bgi amaran eh! Jngan kau sesekali dkt Jungkook!" mrah Jennie.
Jungkook yg berada di kwasan itu berjaln menghampiri mreka. "Korang dua ni knpa hah?!" mrah Jungkook lalu mncapai kaca mata Y/n. Lisa dn Jennie hnya membuat mka lalu meninggalkn Y/n.
Y/n mengangkat wajahnya. Jungkook terkaku mlihat wajah Y/n tnpa kaca mata. "Jungkook.." kata Y/n pendek. Jungkook pun memberi kaca mata Y/n. Y/n berjalan meninggalkn Jungkook yg msih kaku tk bergerak.
Rumah Y/n
Y/n menangis di bilik. Unnie y/n msuk ke bilik. "Y/n.." kata Unnie Y/n. "Unnie.. Y/n tknk skolah kat sna. Dorang buli y/n. Y/n tk tahan." kata y/n yg menangis dlm dakapan unnienya. Unnienya ingin mnukarkn penampilan Y/n.
Keesokn hrinya.....
"Y/n?" jisoo tdk percaya perubahan Y/n. "Omo~ Y/n yah!!" Rose jga memuji y/n. Semasa permainan bola keranjang, Jungkook tdk sedar yg Y/n sdng memerhatinya.
Selepas tamat permainan, Y/n bertemu dngan Jungkook. "Annyeong" kata Y/n. "Ar?Y/n?" tnya Jungkook. "Nae. Y/N imnida" y/n tersenyum. "Wah.. Cntiknya awk!" puji jungkook. Y/n hnya tersenyum.
Seminggu berlalu, lisa dan jennie tlah berpindah sekolah. Jungkook memasuki kelas y/n. Semua pljar pelik melihat Jungkook.
"Pengumuman!!" jerit Jhope c kwn jungkook. Semua mata tertumpu pda mreka termasuk Y/n. Jisoo dan rose jga menyiku satu sma lain. Dh knpe bdk Jungkook ni?.
"Ehemm.. Sya! Jeon Jungkook. Ketua kelab basketball ingin menyatakn bahawasanya, sya ingin melamar slh stu dri yeoja klas ni utk dijadikan yeochin!" kata Jungkook.
Smua nmja bersorak. Mnakala yeoja pula sdh tau siapa yg jungkook akn pilih. Semua pndang Y/n. Y/n kaku. "Wae?" tnya Y/n malu.
"Y/n.. " kata Jungkook lalu berjalan dekat y/n. Jungkook memberikan bunga mawar kepada Y/n. "Nk jdi yeochin sya?" tnya Jungkook. "Ar?.." Y/n teragak agak.
"Trima! Trima!" jerit pljar lain. "Ermm." y/n menerima bunga Dri Jungkook. Plajar bersorak. "I love u my nerdy girl" kata Jungkook smbil mngedip mata. Satu pukulan diberi oleh Y/n membuatkn plajar ketawa.
Mreka pun mnjadi psangan couple sekolah. Wuyeehhh!! Bahagia!!!
The End
Sorry lmbat update. Mklumlh... Jga ank.. Jungkook jln pegi buat konsert. Sian kite sorang2 jga anak. T_T
Thanks tau baca. Muah sikit.. Vote and comment. Sape lum follow, followlh.. I followback. Dont worry.
Sorry typo.. Huhu
-Ivjung01
YOU ARE READING
BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]
FanfictionImagine.. Just read it. Mungkin bosan sbb ni first ff sya.