Senior! Saranghaeyo

1.6K 130 24
                                    

Kedengarn bunyi alarm di dlm bilik Y/n. Tett Tett Tett ! "Haduh.. Kacau lh. Org tngah best mimpi abangtan. Eihh." Y/n melihat jarum pendek yg sdng berpusing di dlm jam.

"Woi!Aku lmbat!!!" Triak Y/n. Y/n segara melompat dn mncapai kain tualanya. Y/n hnya sempat memberus gigi dan trus memakai bju uniformnya.

"Aduh.. Brpa mnit lgi ni?!! Haih.. Ni lh msalah lyan abgtan smpai x ingat dunia, planet bumi ni." Y/n mengutuk dirinya sendri. Y/n berlari secepat yg dia mampu.

Bru shja kakinya ingin melangkah pagar utama sekolah, Loceng telah berbunyi. Y/n ditahan oleh seorang pengawas 'Kim Nam Joon'

"Nma sape?" tnya Namjoon dngan muka yg serious. "Sunbae.. Bru seminit lmbat. X kn dh nk tulis nma sya." Y/n berharap agar nmanya tdk ditulis.

"X de! Kalau awk still tknk tulis nma, sya tarik awk jmpa Guru disiplin" Namjoon menghulurkn pen ke arah y/n.

"ihh!! Apa punya org lh sunbae ni. Sikit2 nk tulis nma! Nah2. Nma sya Y/N!! Ingat eh! Nsib muka sunbae mcm monie dlm bitiyesh" Sebelum y/n ingin ke kelas, smpat lgi matanya memberi jelingan maut.

Kelas 4A-1

"Y/n!! Knpa kau lmbat?" tnya Momo merangkap biyepyep Y/n. "Heh, aku mmpi abgtan aku lh. Lpastu, Namjoon sunbae tu mcm nk minta penyepak pun ad. Nsib aku pakai skirt." Y/n blum hbis2 lgi mengutuk Namjoon.

"Lek lh.. Aku hri tu lmbat weyh.. Tpi nma x kena tulis." Kata Momo dngan selamba. "Pengawas sape yg jaga?" tnya Y/n. "Heechul sunbaenim." Kata Momo smbil tersenyum.

"Heh, Heechul sunbaenim tu ska kat kau. Memang lh dia x tulis nma kau. Eh, klau musuh kau. Kau awal pun dia tetap tulis. Tch.." Y/n hnya mampu bersabar.

Setelah bunyi loceng, kebanyakkn plajar mnuju ke kantin utk membeli makanan. Begitu jga dngan Y/n dan Momo. Lisa yg entah dri mna dtg menyergah.

"Seventeen teen teen.!! Holla!!" Lisa mengejutkan dua insan yg tdk bersalah. "eih ko ni kn." Y/n mncubit lngan Lisa. "Aduh duh.. Sakit lh weyh!" kata Lisa smbil memegang lenggannya yg meninggalkn kesan merah.

"Eheh.. Padan muka mu. Lisa, tlong belikan aku makanan. Huhu" Momo menghulurkn duitnya. "Elah kau. Asal membeli mesti pas kat aku en. Kau ni. Nk apa?" tnya Lisa.

"Mcm biasa lh Lisa ku syg" Momo tersenyum. "Aku pun eh. Nnti dtg gastrik aku, korang tanggung" kata Y/n. "Tu hah pacik kantin snggup angkat kau" Kata Momo. Satu tamparan dibuat di belakang Momo oleh Y/n.

Momo hnya membuat muka org dlm kesakitan :' ) . Lisa pun berjalan kedlm barisan. "Eh eh!! Tu tu.. Senior kesayangan kau!" Momo menarik2 lengan Y/n.

Y/n meninggikan kpalanya. Y/n terlihat Namjoon yg sdg berkawal di barisan. "ihh.. Nk je aku baling meja ni kat dia" Y/n berkata dngan penuh rsa benci. "Angkat kerusi pun mnta wonu angkat. Elehhh.. Ni kn meja" kata Momo dngan suara mengejek.

Di dlm kelas muzik, Jiyong somgsaengnim telah memberi kn kumpulan. "Ni kumpulan kmu.. Hubae ngan Sunbae okay. Ssaem nk kmu cipta lirik lgu. X kira lh sedih ke gmbira ke.. Lntak kmu lh. Asal siap. Minggu dpn hntar okay. Kmu boleh mula bincang" arah Jiyong songsaengnim.

Muka Y/n bertukar jdi budk yg tiada kehidupan. 'ihh.. Asal lh aku dpt sunbae ni. Namjoon3. Mcm Sunbae yg lain x nk kat aku' bisik hati Y/n.

Namjoon dan Y/n tdk berkta apa2. Namjoon memecahkn kesunyian kumpulan mreka. "Petang ni, jmpa aku kat café Spring day. Jam 4 eh. Jngan lewat." kata Namjoon dngan mka yg serious.

Waktu pulang tlah pun tiba, Y/n berjalan kerumahnya. Y/n membuka pintu rumah stelah smpai di rumahnya. Pda jam 3:30, Y/n bersiap utk ke Café spring day.

"Aihh?? Rajin jln. Nk kemana?" tnya Jeymeng , abg Y/n. "Nak jumpa kwn oppa. Bincang psal muzik." kata Y/n smbil memakai ksutnya. "Yeo atau Nam?" Tnya Jeymeng. "Namja. Heh. Dh lh oppa. Nk jln ni. Annyeong" Y/n mengangkat tngannya dn berlalu pergi.

Café Spring day

'Hmm.. Nsib ad 4 minit lgi. Msti dia dh dtg. Mna dia eh?" Y/n melihat sekeliling café. Y/n trlihat seorang Lelaki berpakaian pink. Y/n hmpir tergelak melihat lelaki itu. 'Namjoon sumbae ke tu? Lawak duh baju. Pink!!' jerit hati Y/n.

Y/n berjalan kearah Namjoon. "Annyeonghaseyo" sapa Y/n. Namjoon memberi senyuman yg manis sehingga timbul lesung pipit di pipi. 'Dia ke ni?! Wow!! Kiut sial!!' Jerit hti y/n lgi.

"Dduk lh." Namjoon msih lgi dngan senyumannya di pipi. "Nae" Y/n menarik kerusi dan dduk. "Okay, kita nk start dri mna?" tnya Namjoon. "Dri.. Ermm.. Ntah lh." Kata Y/n. "Kita bincang psal tema lgu ni lh eh." Kata Namjoon. Y/n hnya mengangguk2 kpalanya.

Seminggu berlalu(Di Highschool)

"Okay.. Hantar lirik lgu tu" arah Jiyong songsaengnim. Wakil pun menghantar lirik lgu yg dicipta. Y/n brasa amat gembira krna dpt bersma Namjoon.

Pda waktu rehat, Momo dan Y/n menuju ke rooftop. "Weyh! Baik ke Namjoon sunbae tu? Aku tngok korang mkin rapat." kata momo smbil menyiku Y/n. "Baik dia!! Eh maksud aku Dia baik weyh!! X sngka. Huhuhu" kata Y/n.

"Kau mnat dia ekh?" Momo tersenyum smbil memandang wajah mulus lgi putih Y/n. "Hmm. Aku rsa... Aku.. X dpt rsa lh.." Kata Y/n smbil memeluk tubuhnya. "Hish ko ni" Momo hnya membiarkn kwnnya.

Msa berlalu lgi lalu.... Jiyong songsaengnim mengatakn Lirik ciptaan Y/n dan Namjoon sngat mendalam. Mreka mencipta lgu yg bertemakan kisah cinta yg mulanya rumit dn kini mudah.

Di rooftop keesokan harinya

"Knpa ko bwa aku ni?" tnya Y/n kpada Momo. "Nnti kau tau lh. Palli!" kata Momo smbil menarik2 tngan y/n. Y/n membulatkn matanya apbila terlihat Namjoon yg sdng memegang bunga mawar merah di tngan.

Stu alunan muzik dipsangkn. Namjoon mula menyanyi lgu yg amat dikenali. Lgu ciptaan mreka berdua. Setelah hbis menyanyi, Namjoon melangkah kehadapan dan menghulurkn bunga kepda Y/n.

"Y/n.. Saranghaeyo. Lgu ni sya sngja cipta sbb.. Sya nk awk tau, btapa susah nya sya nk dptkn awk." kata Namjoon. Y/n mengukir senyuman dibibir. Lntas bnga yg dihulurkn oleh Namjoon diambil.

"Sunbaenim!!Saranghaeyo!!" Triak Y/n. Mereka saling berpelukan. Momo dan Heechul bertepuk tngan. Momo dan Heechul jga meluahkn perasaan pda msa itu juga..

The End~~~~

Wehiuiuiuiuiuuuuuuuu... Best ke tak? Huahahahh. Vote and comment. Butterflieshhhhyyyyyy!! Saranghaeyo!!!

-Ivjung01



BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now