I'm here[Jungkook]

2.1K 138 6
                                    

Y/n,Jhope dan V ialah kwan baik sejak berumur 4 tahun lgi. Mereka antara pelajar sekolah yg pling nakal dan pling bising kat sekolah.

Seorang pelajar lelaki tlah berpindah ke sekolah Y/n. Lelaki itu suka membuli y/n. Jhope dan V tdk boleh berbuat apa apa jika lelaki itu membuli y/n.

_Atas Bukit_

"Hobie.. Knpa kalau aku kna buli je korang tk tolong?" Y/n memandang Jhope yg sdang menikmati permandangan.

"Bukan tk nk tolong. Tpi.. Ermm. Dia tu kuat" kata Jhope. Y/n memandang Jhope dngan perasaan sedih. "Aku rindu dia.." Y/n meluahkn perasaan hatinya.

"Dia kn dh janji nk balik sni. Sabar je lah Y/n" Jhope senyum smbil memandang wajah y/n. Y/n membalas senyuman Jhope.

_Di Highschool_

"Woi! Y/n sni kau" triak Jungkook. Y/n berjalan mnuju ke arah jungkook. "Hari ni. Cgu Namjoon ad bgi kerja kn?" tnya Jungkook. Y/n mengangguk.

"Kau tngok meja kau, ada buku aku. Kau tlong siapkn. Kalau tk siap, siap kau nnti" Jungkook pun berlalu pergi. "Nak je aku tendang kau. Sabar y/n" Y/n pun berjalan menuju ke mejanya.

_Rumah Y/n_

Y/n mengeluarkn buku buku Jungkook dri beg sekolahnya. Y/n mula membuat tugasan yg cgu namjoon bgi. "Aish. Nsib aku pndai" y/n berhenti membuat seketika.

Y/n trpandang album yg trletak di rak bukunya. Y/n mengambil album trsebut nk trus melompat keatas katil. Y/n membuka stu persatu helaian muka surat album tersebut.

Y/n mengeluarkn sekeping gambar. Y/n menatap gambar tersebut. Air matanya mulai mengalir. "Kook.. Aku rindu kau"

_Flashback_

Y/n berlari kearah Jungkook dan memeluk Jungkook dngan erat. "Kook! Tk payah lh pindah. Nnti siapa nk sma sma dngan kmi main lgi" Y/n mengalirkn air matanya.

Jungkook menahan air matanya dri jatuh ke pipi. "Sorry Y/n. Tpi mama ngan papa sya ad urusan kat China" Jungkook berkata smbil memandang bawah.

"Kook.. Tngok lh muka sya! Awk tk kesian?" Y/n memandang muka Jungkook ttpi Jungkook msih lgi memandang ke bawah. "Kook! Awak jhat!" y/n menolak badan Jungkook dan berlari meninggalkn Jungkook.

Jungkook mahu mengejar y/n tetapi ditahan oleh hyungnya. "Hyung.." kata Jungkook. "Kook, kita dh lmbat" kata Jin lalu mengusap ngusap kepala Jungkook.

_End Flashback_

_Di Highschool_

Y/n menuju ke meja Jungkook dan memberi balik buku buku jungkook. "Dah siap?" tnya Jungkook. Y/n mengangguk lalu jln ke tmpat V dan Jhope.

"Apa lgi jungkook sruh kau buat?" tnya V. "Tugasan cgu Namjoon" balas Y/n mengeluarkn novelnya. Jhope dan V mulai berpandangan dn mereka senyum.

"Yg korang senyum senyum ni dh knpa?" tnya Y/n dngan pelik. "Tkda apa.. Eh.. Nnti kita kumpul kat atas bukit tu" kata V.

"Tknk.. Ad tugas" kata y/n. "Please.. Kami ad kejutan" kata Jhope. "Btul ke?! Okay. Nnti aku prgi. Jngan korang je tk prgi" kata Y/n trsenyum lebar.

_Atas Bukit_

Y/n sdh tba di atas bukit dn berjalan mnuju ke pokok besar tmpat rahsia mereka selalu lepak. Y/n terkejut ketika melihat banyak gambar mreka digantung di dahan dahan pokok.

Y/n melihat satu persatu gmbar yg digantung. Y/n mengambil sekeping gmbar dia bersama Jungkook. Tnpa disedari, Jungkook tlah brada di blakang Y/n.

"Kook.. Bogoshipeo" kata y/n. "Nado bogoshipeo y/n" kata Jungkook. Y/n pun menoleh kebelakang. "Kau buat ape hah?" tnya y/n kpada Jungkook. "Aku jungkook. Kook." kata Jungkook tersenyum lebar.

"Awak tipu lh" kata y/n. "Tak. Hyung saya Jin. Mama dan papa sya hntar sya balik sbb sya nk jmpa awk. Mama papa sya still kat china" trang jungkook.

Y/n trkejut dengan jawapan jungkook. "Kook?" y/n mengalirkn air matanya. "Ye saya?" Jungkook senyum. "Sya rindu awk. Dh 6 thun kita tak jumpa" kata Y/n memeluk bdan Jungkook.

"Hmm. Sbb sya tau awk rindu sya, tulh sya blik sni" Jungkook membalas pelukan Y/n. "Awk jngan kmna mna lgi tau" Y/n msih memeluk erat bdan Jungkook. "I'm here. Dh lh. Jngan lh sedih" Jungkook mengusap usap kpala Y/n.

"Wei! Korang dh knpa?" triak Jhope. "Org nk lepaskn rindu pun slh?" tnya y/n. "Elehh.. Kau bkn sllu ngumpat jungkook eh?" V tersenyum mengejek. Y/n sekadar menjeling. Mreka mnghabiskn msa mreka bermain di atas bukit trsebut.

          ~ The End ~

-TQ sbb baca. Kalau korang rjin, bca lah ff sya. <I love you mr.playboy>.

- Ivjung01

BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now