Love is Not Over [Namjoon]

1.1K 94 8
                                    

"Hai budak bru!" tegur suga yg dgn mesra. Bdk bru yg bru pindah seminggu ke sekolah mreka bernama Namjoon hnya mndiamkn dri. Tdk mhu berborak dgn pljar lain.

"Cis! Sombor nya budak itu" kata Jimin smbil menggunakn suara cgu Gd yg mengajar mreka Bhasa korea. Suga tdk dpt menahan lalu ketawanya terkeluar dri mulut.

"Weyh. Kami nk tnya ni.. Kau ke namchin Y/n??" tnya Jimin beria ia ingin kepastian. "Sya tkde mood" blas namjoon.

"Aku tktau lh knpa Y/n boleh minat kat kau.. Dh lh sombong. Eleh.. Setakat pndai english. Aku pun pndai. Dgar eh.. 3 dollars." Suga mula membangakn drinya sndri.

Namjoon berdiri dri kerusinya. Meja didepan ditumbuk agak kuat membuatkn semua mata beralih kearah mreka. Jimin dan suga mulai ketakutan.

"Excuse me~" Jimin dan suga pun berlari slepas Jimin menuturkn perkataan itu.

Koridor

"Namjoon ya... Tunggu" Y/n mengejar namjoon yg jauh hnya 3 meter dri tmpatnya. Namjoon hnya mengendahkn pnggilan Y/n.

Setelah penat berlari akhirnya y/n tlah smpai di sebelah Namjoon. "Namjoon. Sya nk jdi kwn awk" kata Y/n smbil tersenyum walaupun dia bru shja hbis berlari.

"Nae? Kawan? Not my style" Namjoon meninggalkn Y/n sndri. Y/n msih mengejar. Tngan Namjoob dipegang. "Yah! Lepas lh! Kau pehal pegang2 aku ni?!" bentak Namjoon.

"Sya Y/n.." kata Y/n smbil menghulurkn tngan. "Owh. Org yg ckp aku ni namchin kau? Kau lh y/n??" tnya Namjoon. Y/n hnya mengangguk perlahan.

"Bodoh!" Namjoon berjalan meninggalkn Y/n sekali lgi. Y/n trsa sakit apbila terdengar perkataan yg diucap sndri oleh Namjoon.

"Namjoon ya.. Mianhae." Kata Y/n pelan. Dia brasa kesal atas kesalahan sndri. Smpai org yg dicintainya mengucapkn perkataan yg tdk sepatutnya diucap.

Keesokan hrinya ketika pulang (Koridor)

Namjoon terlelap di tngga. Trasa bdnnya bgitu penat selepas kelas tarian tdi. Namjoon pelan2 membuka matanya apbila trsa sesuatu yg panas dimukanya.

Alangkah terkejutnya namjoon apbila ternampak muka Y/n yg hnya 5 cm dri mukanya. Ditolak kuat bdn Y/n. Y/n berjaya menyeimbangkn bdannya.

"Bo ya?!" triak Namjoon yg kini sdh dduk. "Sya.. Tunggu awk lh" Setelah mndengar penjelasan, Namjoon mncapai begnya di tngga lalu meninggalkn Y/n.

"Namjoon!" triak Y/n. Kali ni namjoon berhenti. "Nah! Ni kek." kata Y/n lalu mnghulurkn kek yg dibuatnya. Namjoon memandang lma lalu menepis kek yg dibuat oleh Y/n. Hbis bertabur kek yg dipotong cantik.

"Sampah." kata Namjoon. Namjoon beredar dri situ. Y/n melihat keknya yg hncur di atas lntai.

¤¤¤

Y/n berjalan menuju kerumahnya. Dia msih memikirkn tntang namjoon. Semasa y/n ingin membelok ke lorong mnuju rumahnya, kelihatan namjoon sdng membelasah seorang pelajar.

Org ramai hnya memerhati tdk ingin msuk cmpur. Tk psal2 mreka dibelasah. Seorang lelaki berdri di sebelah y/n. "Kejam btul lelaki tu" kata lelki yg berusia dlm 40 an.

"X. Dia baik. Namjoon!!" Y/n berlari kearah Namjoon. Namjoon memandang Y/n sekilas lalu Namjoon melangkah meninggalkn lelaki yg dibelasah itu.

Sdh 4 hri Namjoon tdk kesekolah, Y/n mengambil keputusan utk pergi melawat Namjoon.

"Sya kwn dia." kata Y/n kpada bodyguard yg berbadan tegap. "Tkboleh" kata Lelaki itu. Y/n mengambil kesempatan lalu menendang ttutt lelaki trsebut.

Y/n berjaya msuk. Pintu dikunci spaya tiada siapa boleh msuk. Y/n msuk kebilik Namjoon. Terkejut namjoon nmpak kelibat Y/n.

"Buat apa?!" tnya Namjoon kasar. "Sya nk lawat awk. Tngan awk.." Y/n bgai ingin tercabut jntung melihat tngan Namjoon yg sperti dijahit 10 kali.

"Tkpayah risau! Tngan aku!" marah Namjoon. Y/n terpandang stu gelang. "Eh. Tu gelang...awk ke?" tnya Y/n. "Apehal kau tnya?" tnya Namjoon.

"Sya ad stu." Y/n mengeluarkn gelangnya dri poket. "Sape bgi?" tnya namjoon. "Kwan sya bgi. Time kecil sblum dia pindah ke LA. Tpi sya x tau mna dia skrang. Lesap bgitu je" jelas Y/n

Dngan spontan Namjoon memeluk Y/n. "Awk buat apa ni?!" marah Y/n yg terkejut dgn perlakuan Namjoon. Ape x nya? Tba2 peluk org. Dhlh jerit2. "Y/n.. Awk org yg selamatkn sya dri lemas.." kata Namjoon.

Y/n terkejut. Dipandang lma wajah Namjoon. Senyuman dibibir terukir. "Monster!!" triak Y/n lalu kembali memeluk Namjoon. "Mianhae. Sya lyan awk mcm..." Namjoon berhenti.. "Tkpe. Sya dhlma maafkn awk" kata Y/n.

Di sekolah

Sdh 2 minggu Namjoon dan Y/n bersama.

"tunggu sya ke?" tnya Y/n. Namjoon mengangguk. Y/n melihat tngan Namjoon disebelah kiri mempunyai gelang manakala Y/n disebelah Kanan.

"Namjoon.. Awk still bergaduh ke?" tnya Y/n dngn nada serious. "Erm. Sikit" blas Namjoon. "Stop. Sya xnk awk cdera." Kata Y/n sayu. Namjoon membelai rmbut Y/n. "I will" Blas Namjoon.

Namjoon mengeluarkn fonnya dn memakaikn Y/n earphone. <Love is Not Over> berdendangan di tlinga mreka. "Namjoon.. Best lgu ni" kata Y/n.

"Memang. Sya nk awk tau jgak.. Lgu ni utk menyatakan cinta sya pda awk. Dh lbih 11 tahun kita berpisah. Sya syg awk. Sya ssh nk lupakan perasaan cinta sya pda awk." terang Namjoon.

Y/n tersenyum lalu memandang Namjoon. Spontan Tngan namjoon memegang tngan Y/n. Mula dri hri tu, mreka mnjadi sngat rapat.

-THE END-

Weyh! Lma x update kn? Kn? Hihi.. Comeback with namjoon. Bye!

BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now