"Yoongi.. Ssaem nk kmu kutip semua latihan." Arah Bora songsaengnim. Suga berjalan sekeliling kelas utk mengutip latihan."Suga. Nnti kita main basketball eh." kata Y/n smbil tersenyum. Suga hnya diam dn mncapai buku ditangan Y/n.
"Awk ni kn. Baik ajak sya je. X pyahlh nk becakap dngan bdk kaya tu." kata Jimin smbil menjeling suga.
Y/n hnya membiarkn Jimin. Bdk tu memang berdendam dngan Suga sbb Y/n ska dekat dngan Suga.
Setelah hbis waktu belajar, Y/n berjalan kearah meja suga. "Suga... Awk jngan marah eh kalau sya ckp ni." kata Y/n smbil tunduk.
Suga hnya memandang Y/n. "Erm. Suga.. Sya nk cakap yg.. Awk ubah lh sikap awk jdi ceria. Tk best lh klau awk serious je." kata Y/n mulai berani.
Suga bngun dri tmpat dduknya. "Yah! Kau tau sikap aku mcm mna?! Buat ap ko nk sruh aku tukar perangai aku?! Aku ni ad pendirian lh.. Kalau ko nk, sruh org lain.. Aku nk pulang" kata suga lalu mencapai begnya dn melanggar bhu y/n.
"Woi org kaya! Kau jngan mcm2!" triak Jimin lalu berlari ke arah Y/n. "Y/n.. Awk okay?" tnya Jimin. "Hm.. Dhlh sya nk balik. Jumpa esok chim!" kata Y/n riang.
'Haih bdk y/n ni..' bisik Jimin. Jimin pun keluar dri kelas.
Malam (Rumah Y/n)
Ting!!
Mesej From Suga ku suga mu jua
From: Suga ku suga mu jua
Text: Y/n. Aku nk minta maaf kat kau.Y/n mulai pelik. Sjak bila suga ni pndai minta maaf. Dh 5 taun mrka sma2 satu sekolah, ni first time dia minta maaf.
To:Suga ku suga mu jua
Text: Sejak bila awk minta
maaf ni?? Awk sihat x?From:Suga ku suga mu jua
Text: Mlm ni jmpa sya kat tmpat biasa kita main basketball.To:Suga ku suga mu jua
Text: Ok. Tunggu sya tau.Y/n segera menukar bju tdurnya dan y/n mncapai topi yg tergantung di tmpat letak topi.
"Omma.. Y/n keluar jap.. Y/n bwa kunci lebih. Omma kunci je pintu. Bye" kata Y/n lalu keluar dri pintu. Omma y/n hnya menggeleng gelengkn kpla.
Gelanggang Basketball
Suga sedang dduk di tngah2 gelanggang. Kelihatan bahu suga terhinjut hinjut seperti sdng menangis.
Y/n yg bru shja tba segera berlari ketempat suga. "Suga.. Neo gwenchanayo??" tnya y/n risau. "Y/n.. Jebal.." suga msih menangis. Air matanya jelas kelihatan.
"Suga.. Apa jadi?? Bgitau lh." pujuk y/n smbil menepuk nepuk lembut blkang suga. "Aku... Aku... Aku dlm bhaya.." kata suga.
Muka y/n berubah. "Dlm bhaya? Mksud awk?" y/n msih tdk faham apa mksud suga. "Aku.. Kna ugut dngan gangster" ujar suga.
"Hah?! Sape weyh?! Knpa??" tnya Y/n panik. "Aku ad pinjam duit kat gangster tu. Tpi.. Aku tk boleh byar." kata suga lgi.
"Yah.. Awk kn kaya.." kata Y/n. "Ye memang. Memang aku kaya. Tpi duit tu appa ngan omma aku punya.. Aku dh jnji tknk minta duit dorang. Aku dh tk tahan dngan keluarga aku. Aku cma nk kasih syg.. Bkn duit.." Y/n berasa simpati terhadap suga.
"Dh2.. Sya tlong awk ye." kata y/n smbil memeluk suga. "Tpi.. Aku xnk kau terjebak sama. Aku takut kau...." suga tdk mnyambung aytnya.
"Sya apa??" tnya Y/n. "Mati." kata suga. Terkejut y/n mndengar perkataan itu. "aku kna ugut klau x byar, org yg aku syg kena bunuh. Aku takut kau mati" kata suga memeluk erat bdn Y/n.
'Org yg suga syg? Sya??' Y/n berfikir. "Sya tetap kna tlong awk. Awk kwn sya kn?" kata y/n ingin menenangkn suga.
Keeseokan harinya, Suga berjumpa dngan kumpulan gangster. "Hah! Bdk org kaya dh sampai.." kata seorang lelaki bertubuh sasa.
Y/n sdng menyorok di belakang kotak2. "Wah!!Org kaya!!" triak seseorang yg mmbuatkn y/n terkejut melihat gerangan itu.
'Jimin.' kata y/n dlm hati. "Mna duitnya??" tnya Jimin smbil berhadapan dngan suga. "Sya blum ad duit nk byar hutang2 sya." jelas suga tdk memandang wajh Jimin.
Jimin tersenyum senget. "Org kaya tk dpt bayar?" tnya jimin. Jimin memegang dagu suga. "Eh! Jngan nk tipu lh bodoh! Dh lh y/n dkt dngan kau! Aku tk tau knpa y/n ska kat kau! Kau memang kn nk kena!" stu tmbukan di pipi suga dilepaskn.
"Woi!!" triak Y/n. "Y/n.." kata Jimin. "Brani kau tumbuk dia!" triak y/n tdk puas hti. "Heh.. Snggup kau kn y/n dtng sni semata mata suga.." kata jimin lalu menyuruh org2 nya menangkap Y/n.
Y/n ditarik smpai kearah Jimin. "Hey..." kata Jimin lalu memegang pipi y/n. "X guna kau!" kata Y/n. "Kau ganas en. Kau ska suga ke?" tnya Jimin lagi.
Suga menahan sakit dn memandang y/n. "Ye! Memang aku syg dia!" kata Y/n. "Wuah.. Jdi kau lh yg akn mati lpas ni" ujar Jimin tersenyum.
"Jngan sntuh dia" kata suga. Bukkkk.. Stu tumbukan lgi diberi di perut suga. Suga tdk mampu berdiri. Drah pekat keluar dri mulut suga.
"Suga!!" jerit Y/n. Bukk!! Kayu dipukul kuat dibelakang kepala suga. Berdarag hbis kpala suga. Matanya kini tertutup rapat. Stu suara shja yg suga dngar sbelum drinya tdk sedar. 'Suga'
Hospital besar seoul
Suga membuka matanya perlahan lahan. Terdengar esakan seorang yeoja disebelah suga. "Y/n..." kata suga.
"Suga.. Suga.. Ni mama.." kata mama suga. "Mna y/n??" tnya suga lgi. "Y/n ad syg. Dia sekolah." kata Mama suga lega melihat suga sedar.
"Syukur dia tdk hilang ingatan. Sya harap dia tk fikir bnyak sngat msalah. Dia prlu bnyak berehat. Sya keluar dlu" kata seorang doktor.
"Suga. Knpa kmu buat mama risau??" tnya mama suga msih dlm tngisan. "Suga nk ksih syg ma.." kata suga lgi. Ditahn air matanya dripada jatuh kepipi.
Kreakk..
"Suga." kata y/n. "Y/n.." suga melihat y/n dngan snyuman. "Awk dh sedar. Bguslh.. Hihi" kata y/n smbil tersenyum riang.
"Ap jdi kat.." "Jimin dh kna tngkap.. Awk cedera teruk. Nsib baik jga abg sya jungkook dngan kwn dia yg lain dtng tepat pda msanya." y/n memotong kata2 suga.
"Y/n. Trima ksih sbb ikhlas dn sudi jdi kwn sya" kata suga. "Perkara kecik je suga. Suga.. Awk cpat2 lh smbuh. Tkbest lh kat kelas tkde awk" kata Y/n.
"Ehemm" suga dn Y/n memandang mrs Min. "Kmu bercinta eh??" tnya mama suga smbil tersenyum. "Eh..." malu y/n. "Akn ma.." blas suga lalu menarik tngan Y/n nk mencium bibir y/n. Terkejut y/n dngan perlakuan suga.
"Okay ma.. Dh sah jdi yeochin suga." suga lalu memandang mamanya. Ketawa mama suga melihat anknya.
Y/n memukul lengan suga. Panas pipi y/n menahan malu. Semenjak dri itu, mreka sling melindungi antara stu sma lain.
The end~
Sorry tau readers... Lmbat sngat update.. Author mlas update senanya. .. Have a nice day.. Muah ckit. ..
-Ivjung01
YOU ARE READING
BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]
FanfictionImagine.. Just read it. Mungkin bosan sbb ni first ff sya.