I meet your twin[Suga]

2.4K 141 13
                                    

Sejak kematian Woozi,Y/n mmpunyai satu hobi yg pelik. Y/n ska termenung. Kwan baiknya sendiri, Somi risau trhadap y/n. Woozi, bakal tunang y/n meninggal dunia krana kemalangan jln raya sehari sebelum pertunangan mreka.

Suga Lewat msuk kerja lgi. Suga bangun lewat. Semasa dia ingin bergegas ke tmpat kerjanya, suga terlanggar seorang yeoja.

"Mianhae.. Sya tk sengaja" kata suga lalu menolong yeoja trsebut.

Y/n bngun dan melihat wajah suga dngan teliti. "Ha? Woozi" tnya hati y/n. Suga skali lgi meminta maaf sebelum beredar.

Tempat kerja suga

"Nasib baik boss blum dtng lagi, klau tk mesti kau kna buang kerja." kata Jhope kpada sahabatnya suga.

Sejak akhir akhir ni, Suga asyik dtng lewat ke tmpat kerja. Krana ommanya menghidap pnyakit.

Rumah y/n

Y/n msih termenung. Kali ini dia lebih truk. Makanan yg Somi beli lngsung tdk disentuh. Kimchi yg dibuat oleh y/n jgak lebih truk dripada sebelum ini.

"Y/n.. Ckp lh termenung.. Aku risaulh. Dh menjadi jadi perangai kau ni." kata somi smbil memandang tepat wajah Y/n.

Y/n msih lgi termenung. Dia trlanggar seorang lelaki yg mirip dngan wajah Woozi. Air matanya tba tba mengalir membasahi pipi. "Aku rindu kau woozi" kata y/n. Somi hnya mampu mengeluh.

Tempat kerja suga

"Sya tdk prlu lgi perkhidmatan kamu di tmpat ini! Dh lh dtng lewat kerja semua tk dibuat. Mulai dari sekarang kamu dipecat!" kata Boss suga.

Di shopping complex

Suga dan Jhope membeli minuman lalu dduk di bangku. Suga msih ingat lgi kata kata bossnya itu.

"Aku dh ckp kat kau. Msti kna buang kerja punya. Tpi nnti aku tolong pujukkn boss tu." kata jhope. Suga hnya menganggukkan kpalanya.

Somi dan Y/n berjalan jalan mencari bju. "Cntiklh bju ni y/n" kata somi kpada y/n. Y/N hanya memberikan senyuman.

"Awk rasakn. Bju ni sesuai tk utk jhope?" tnya Somi lgi. " Hmm" jwab Y/n pndek. Jhope dn suga dtng menuju ke arah mereka.

"Y/n? Awk ok ke ni?" tnya somi stelah melihat y/n tdk bergerak. "Y/n awk jngan trkejut nma dia ni suga. Mka dia mirip Woozi." terang jhope.

Suga hnya senyum dn memandang wajah y/n. "Suga, ni somi. Yeochin sya. Ni pulak y/n kwan baik Somi" Somi menghulurkn tngannya dn disambut oleh suga.

"Nice to meet you. Woo. Eh. Suga" kata y/n jga menghulurkn tngannya. "nice to meet you too Y/n" kata suga smbil bersalaman dngan Y/n.

Di Cafe

Mereka berempat minum petang di cafe. Jhope menceritakn msalah suga kpada y/n dn somi. "Suga bleh berkerja di tmpat krja sya. Disana bnyak jwatan kosong." kata y/n.

Sejak suga berkerja di tmpat Y/n, hubungan y/n dan suga smakin rapat sehinggalah dikatakn kekasih oleh rakan kerja yg lain. Y/n menafikan hubungan itu. Ttpi suga tdk menafikannya.

Sebenarnya suga mula jatuh cnta kpada y/n sjak kali pertama bertemu dngan y/n di pusat membeli belah. Suga mendapat mesej yg disangka y/n tpi bkan. Ia mesej dripada adiknya.

JUNGKOOK
Hyung, ke hospital sekarang. Palli! Namjoon hyung kata omma dh meninggal!!

Sudah enam bulan omma suga meninggal dunia. Enam bulan jga lh y/n tdk brtemu dnga suga. Suga ditukarkn kerja ke tmpat lain.

Sejak itu perasaan y/n mnjadi kosong. Dia kmbali termenung sperti dlu. Y/n sngat kesal krna menjauhi suga hnya kerana wajah suga mirip woozi.

"Somi. Mianhae. Sya tk dpt hubungi suga semenjak ommanya meninggal. Hari tu sya ad jmpa adik suga. Tpi jungkook lngsung tknk bgitau dimna suga skrng." kata jhope dngan wajh yg sayu.

"Tkkn kau tk tau lngsung tmpat kerja dia? Kau bkannya Best friend forever suga ke?" tnya somi dngan suara menyindir.

"Aku tahu. Tpi.." jhope cpat cpat menutup mulutnya yg trlepas ckp itu. "Owh.. Kau tau rpanya. Oppa! Bgus oppa bgitau!" marah somi. "Hah! Somi.. Oppa ad stu idea." kata jhope.

TAMAN

"Mnalah jhope ni? Kata jm lapan. Ni dh jm sembilan." suga membebel sndiri. Smbil suga menunggu jhope dtng, dia menyayikan lgu <I need you> nyanyian bts.

Lagu itu merupakan lagu kegemaran y/n. "I need you girl Wae honja saranghago honjaseoman ibyeolhae" Suga menyanyi tnpa disedari ad seorang yeoja mncuri dngr.

Y/n terharu krana suga mengetahui lagu kegemaran. Y/n menepuk tngan setelah suga hbis menyanyikn lgu itu. "Y/n? Awk buat apa kat sni?" tnya suga terkejut dngan kehadiran y/n.

"Saya nk cari awk lh suga. Awk kemana menghilang? Awk tk bgitau pun tmpat krja awk kn." kata y/n smbil berdiri dihadapan suga.

"Sya cuma.. Sya cuma.." kata suga tk dpat menghabiskn kata katanya. "Suga.. Sebenarnya sya ska kat awk. " kata y/n menundukkn wajahnya yg mula berwarna merah.

"Betul ke?" tnya suga teruja. "Ye suga.." kata y/n bertambah merah wajahnya. Suga memeluk erat badan y/n. "Saranghae." kata suga.

Blum smpat suga mengucup dahi y/n, Jhope, jungkook dn somi pun muncul. " Eh eh. Nnti dlu.. Jdi korang bla nk khwin?" tnya Jhope.

Suga dn y/n berpandangan. "Minggu dpan." kata Y/n. Suga hnya mengangguk kpalanya. "Bguslh! Dh jom blik!!" kata somi. Mereka semua trsenyum. "Woozi.. Sya dh jmpa kmbar awk. " kata y/n dlm hati.

BANG!! Yeah dh hbis pun cerita suga. Hihi.. Nnti Jhope pulak!
Mianhae kalau ad typo.. Klau boring.. Kalau merepek.. Apa apa pun thanks sbb baca!!


-Ivjung01

BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now