PADA SUATU PAGI YANG CERAH.
Y/n dan Jin sedang berjalan-jalan ke taman. "Oppa~Jom kita wefie." kata y/n yg sememangnya suka selfie. "Nae" kata Gary.
"Uh! Pnatlh, jom rehat kjap." kata jin. "Okay" kata Y/n. Mereka berdua pun berjalan mnuju ke arah bangku. Jin terbatuk - batuk. "Oppa? Gwenchanayo. Oppa dri pgi tdi batuk" kata y/n dngan risau.
"I'm okay. Tkyah risau. Hurmm oppa nk ke toilet jap." kata Jin. "Okay. Take care" pesan y/n.
Sebaik shaja Jin smpai di tndas dia mngeluarkan sapu tngannya. Jin terbatuk-batuk. Jin melihat sapu tngannya yg bnyak darah.
Jin menuju ke bangku itu. Dia trlihat Y/n dngan lelaki lain. "Hmm. Nmpaknya y/n akn ada pengganti jika aku dh tiada dlm dunia ini." luah hati Jin.
Y/n dn lelaki itu bergelak sakan. "Y/n.. Sdah lma kita tdk berjumpa" kata Suga. "Hahahaha.. Mmang lma tk jumpa. Bogoshipeo" kata y/n.
Beberapa hari yg lpas Jin prgi brjumpa dngan doktor Jimin. "Doktor jimin, mcm mna dngan keadaan sya?" tnya jin.
Doktor Jimin menggelengkn kepalanya. "Penyakit awk bertambah truk. Awk mengalami kanser tahap 4." jelas Doktor Jimin.
"Hah?!" kata Jin dengan sngat trkejut. "Awk dijangka hidup 2 minggu shaja lgi","Jimin.. Hyung nk mnta tlong jngan bgitau sesiapa trmasuklh y/n." kata Jin dngan sedih.
"Ok hyung. Sya tkkn beritahu sesiapa trmasuk Y/n" kata Jimin. Jin memeluk Jimin dn mengucapkn trima ksih.
Hari demi hari tlah berlalu. "Hmm knpa Jin tk angkat call aku.. Mesej pun tk kena balas." kata y/n smbil memegang fonnya. "Jimin! Awk ad nmpak Jin tk?" tnya y/n.
Jimin hanya memberi senyuman dn mengangkat bahunya. "Hish! Senyum je. Org tnya tk jwab" kata y/n. Y/n mendail nombor suga. Ring ring telefon suga berdering.
OTP:
Y/n: Annyeong. Suga boleh tk awk ambil sya kat rumah?Suga: Awak nk prgi mna?
Y/n: Sya nk prgi rumah Jin sbb kalau sya call dia, dia tk pandai nk angkat.
Suga: Okay!
Y/n: Okay annyeong.. Sorry sbb susahkn awk.
Suga: Sokey.
End Call.
Mereka pun bergerak ke rumah Jin. Y/n menekan loceng di rumah Jin. "Ting tong!","Huh. Y/n dtang?" luah hati Jin.
"Awak nk apa dtang sni?" kata Jin. "Saya nk jumpa awklh. Awk skitkn.. Biarlh sya jaga awk" kata y/n. "Eh? Apasal nk jaga sya?! Awak tkpayah nk risaukn sya. Awak balik jelah!" kata Jin meninggikan suaranya.
"Eh! Awak tk tau ke sya tunggu awk?!" kata Y/n. "Eh? Awak tk pham bahasa ke?! Berambus jelah!" kata Jin smbil menahan air matanya dri jatuh.
"Awk ni Knapa?!!" kata Y/n. Ppang!! Jin menampar Y/n. Suga Dtng menghampiri Jin lalu menumbuknya. Y/n menangis kesedihan.
"Dahlah.. Y/n jom kita balik dripada lyan jantan ni." kata suga. "Mianhae Y/n. Aku tknk tngok kau sdih. Jin menulis diarinya.
°Dear Y/n..
Aku minta maaf sebab aku marah kau. Aku tknk kau tau kalau aku dah tk lma hidup kat dunia ni lgi. Aku tknk kau menderita. Aku harap dia lebih baik daripada aku. Maafkn aku..
LOVE YOU,
Seok Jin.Seminggu tlah berlalu. "Lagi seminggu aku akn tinggalkn dunia dan org yg aku syg." kata Jin smbil bersiar siar di taman. Jin menuju ke sebuah bangku di taman. Dia menulis diarinya lgi.
°Dear Y/n..
Lagi seminggu aku nak meninggalkn dunia. Aku harap kau bahagia bersama Suga. Aku snggup dibenci oleh kau dri melihat kau menangis. Maafkn aku tentang rahsiakn penyakit aku. Aku syg kau.
Saranghae,
Seok Jin.Ketika Jin menulis diarinya, dia melihat Y/n dn suga berlari menuju kearahnya. Dia trus berlari ke jln raya. Tin!!! Bunyi kereta itu tlah melanggari Jin. "JIN!!" Jerit Y/n. Di sebuah bangku yg diduduki oleh Jin, Y/n trlihat diari Jin.
Jin dihantar ke hospital. "Jimin! Mcm mna keadaan Jin?" tnya y/n dngan tangisan. Jimin menggelengkan kepalanya. Jimin tdk dpat menahan air matanya. "Y/n!!! Jin hyung dh tkda!"
Y/n trduduk dan membaca diari yg ditulis oleh Jin. Air matanya semakin deras mengalir membasahi pipi. "Jin oppa~ wae!! Wae!! Oppa tk bgitau tentang penyakit oppa!!!" Y/n menangis tnpa henti.
~THE END~
YEAH!! Pnat menaip. Thanks sbb baca. *Bow* Lain hari nk buat member lain pulak. NEXT is Min Yoon Gi..
Mian kalau ada typo! Mian kalau tk best! Mian sebab emotional skit.. ~TSB~
-Ivjung01
YOU ARE READING
BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]
FanfictionImagine.. Just read it. Mungkin bosan sbb ni first ff sya.