Namjoon

1K 78 4
                                    

"Hei y/n.. Kau x pergi temu duga tu ke?" tnya Somi , roomate y/n.

"Nae? Temuduga aplgi? Sakit tau x kpla aku ni." blas y/n smbil memicit² kpalanya.

"Haih, kau ni kn. Kata kelmarin nk pergi syrikat sape nama laki kaya tu.. Alaa... Sape eakh?? Aduh" somi cba sedaya upayanya utk mengingati nma syarikat trsebut.

"Sape??" tnya y/n.

"HAH! Rap Monster Company!" jerit somi.

Y/n menepuk² dahinya. Didlm hatinya sdh mula memaki diri sendri. Hah sape sruh lyan sngat crita goblin tu smpai demam. Alahaii indahnya drama.

Y/n trus mencapai tualanya setelah melihat jam. Yep, tinggal beberapa puluh minit lgi.

"Amboi, laju nya bdk ni." somi trus mencapai gelasnya dn meneguk air didlmnya.

Rapmonster Company

Y/n melihat jam ditngannya. Ad beberpa minit lgi. Laju shja lngkah y/n msuk kedlm syarikat itu.

"Erm.. Cik.. " kata y/n.

"Ye sya? Ada apa² sya boleh bantu?" tnya Pekerja di syrikat itu.

"Mna bilik CEO syrikat ni?" tnya y/n dgn perlahan.

"Sblum tu, cik ni siapa?" tnya pekerja itu.

"Sya Y/n. Sya nk temu duga pekerjaan kat sni." jelas y/n.

"Owh cik y/n rupanya. Mari sni sya tunjukkn bilik Tuan Namjoon." kata pekerja itu.

Y/n hnya mengikuti pekrja itu sehingga smpai di sebuah bilik.

Ttok³

"Come in" kedengaran suara seorng lelaki di dlm bilik itu.

Pekerja itu menolak pintu tersebut. "Tuan, cik y/n dh smpai."Kata pekerja itu.

"Sruh dia msuk"

"Cik. Sila masuk"

Y/n pun masuk. Y/n yg bru hendak masuk tba² terjatuh dihadapn pintu bilik itu.

Kelihatan wajah y/n merah. Namjoon atau ceo company itu dtng kearah y/n.

"Are u Okay? " soal namjoon smbil menghulurkn tngan.

"Arh ok .. Thanks" blas y/n smbil menyambut tgn namjoon.

Pekerja yg tdi menutup kembali pintu tersebut. Kini tinggal Namjoon dan Y/n.

"Have a seat miss Y/n" pelawa namjoon.

Y/n menundukkn mukanya dn dduk dikerusi.

"So.. Awk ad kelulusan ap?" Tnya namjoon.

"Erh.. Sya ad kelulusan Diploma sains teknologi" kata y/n.

"Hei.. Sya x suka org tundukkn muka bila bercakap dgn sya" Jelas Namjoon.

"Maafkn sy" y/n lalu mengangkat wajahnya memandang namjoon.

"Nama awak? Kehidupan awk?"

Kini msa sesi temu duga.

BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now