Y/n sdng menangis di dlm bilik. Ttok3.. Pintu bilik Y/n diketuk oleh Mark. "Y/n.. Open the door." selang beberapa saat, Y/n membuka pintu membenarkn Mark msuk.
Mark berjalan msuk lalu duduk diatas katil Y/n. "Y/n.. U can't do that" kata Mark. "But, i don't want to go Seoul!" jerit y/n dlm tngisan.
"Y/n, Listen. Papa already give u the best choice. U can learn dance at Korea" kata Mark merangkap abg Y/n. "I don't want to go! I love Justin seagull!" kata Y/n.
#Justin seagull tu.. Jungkook eh. Sbb jk yg pilih nma om puteh dia.
"Y/n. Listen to me. U must go. Because, your dream is want to be an idol right? So, u should learn and be trainee at Korea. Please. Don't make papa and mama sad." Mark sedaya upaya memujuk adiknya spaya balik ke korea.
Sdh Dua jam lebih Y/n dipujuk. Akhirnya, dia mengikuti kata2 abgnya. Keesokan hrinya, Y/n brada di airport utk menaikki flight.
Keluarga Y/n tdk ikut krana mempunyai tugas. Ahjumma Y/n akn menunggu di lapangan terbang seoul. Flight y/n telah pun tba. Y/n memeluk ahli keluarganya sbelum naik ke kapal terbng.
Di dlm airplane, Y/n hnya dduk diam dn mengingati kisah dia dngan Justin. Org sebelah Y/n hnya mencuri tngok y/n krna Y/n memang cntik dipandang.
Y/n memandang lelaki itu. Muka lelaki itu sperti org korea. "Sorry, are u korean?" tnya Y/n kpada lelaki itu. "Yeseu.. I'm korean" kata lelaki itu dngan sebutan english mix korea.
"owh. Jdi, awk buat ap kat america?" tnya Y/n menukar bhasa. "Awk korea?" tnya lelaki itu lgi. "Mix" blas Y/n pndek. "owh. Sya blajar tarian kat america. Sbb sya nk jdi trainee kat stu agensi bwah bighit entertaiment" kata lelaki itu.
"What? Bighit? Biar betul awk ni?" tnya Y/n seakan akn tdk percaya. "Yea.. Knpe?" tnya lelaki itu. "Sya pun akn jdi trainee kat bwah agensi tu." Blas y/n smbil tersenyum.
"Bguslh tu. Nma sya Jung Ho seok" kata Hoseok. "Owh, sya Y/n." Y/n membalas. Mreka berborak utk menghilangkn bosan. Tlah lma terbang di atas awan, mreka pun tba di Seoul.
Mreka smpat memberi nombor tlefon. Y/n mncari2 ahjumma Jung. "Y/n!" pnggil seseorang. "Ahjumma." Y/n pun berjalan smbil membawa bagasi nya ke arah Ahjumma Jung.
"Kmu sihat?" tnya Ahjumma Jung. "Sihat. Ahjumma?" tnya Y/n. "Sma lh mcm kmu. Kmu dh besar." Ahjumma Jung memusing musingkn Y/n sehingga Y/n bersa pening.
Mreka pun balik kerumah. Selepas y/n membersihkn dri, Y/n mencapai telefonnya dn membuka galery. Ditelitinya muka Justin seagull. Justin seagull mempunyai korean+Japan look sbb itulh dia ramai peminat di sekolah dlu.
P/s - kalau nk tau mcm mna rupanya.. Pegi google search HIROTO (IVVY). Mka hmpir sma mcm jungkook tpi bkn dia. Bak kata zizang.. Nmpak serupa tpi bkn dia.
Ttok3.. Y/n segera membuka pintu. "Ahjumma. Waeyo?" tnya Y/n. "tkdelah.Nk ckp, esok kmu pegi bighit ke?" tnya ahjumma. "Nae. Jam 12 kot." blas Y/n. "owh, klau mcm tu. Kmu rehat lh ye. Ahjumma ad tugas." kata Ahjumma. Y/n mengangguk lalu menutup balik pintu.
"Bosan eh. Rindu pulak kat baby justin aku. Nk stalk dia!!" kata Y/n lalu membuka apps insta. Begitu terkejut y/n apbila melihat Justinnya berciuman dngan perempuan lain. Mata y/n berkaca lalu mencampakkn telefonnya. Nsib tk pecah.
Keesokkan hrinya, mata Y/n bengkak krna menangis. Dia sdh cba menelefon Justin tetapi tdk dismbut. Ahjumma Jung terkejut beruk melihat mata Y/n yg bengkak hbis.
"Y/n? Gwenchanayeo?" tnya ahjumma jung risau. "Gwenchana. Ahjumma.. Sya nk jln awl hrini." kata Y/n. Ahjumma jung hnya membiarkn.
Syarikat Bighit ent
Y/n melangkah msuk stelah dibenarkn msuk oleh pnjaga pintu utama. "Erm.. Boleh sya tau.. Mna bilik producer Bang?" tnya Y/n kpad perempuan dlm lingkungan 30-an.
"Boleh sya tau dlu.. Cik siapa?" tnya perempuan itu. "Sya Y/n. Org yg terpi--" blum smpai Y/n menghabiskn kata2nya.. Cik puan tlah melanggar. "Owh. Awk trainee tu. Mri sya tunjukkn ye." Y/n hnya menurut.
Setelah siap berjmpa dngan bangpd, Y/n diberikn msa utk berlatih tarian terlebih dahulu. Smasa y/n sbuk menari, dia mrasakn ad org sdng memerhati. "Hoseok?" kata Y/n memberhentikan tarian. "Nae. Hebat awk menari." kata Hoseok.
"Jom nari sma." Ajak Y/n. Hoseok tdk membantah, dia terus mnari mengikut irama lgu. Y/n mulai rsa jatuh hati apbila Hoseok memeluk pinggangnya ketika menari.
Dupdapdupdap jantung Y/n ketika itu. Setelah mreka hbis mnari, mreka pun berehat. Sdh tiga bulan mreka bersma sma mnjadi trainee. Mreka smkin rapat, Justin pernah menelefon Y/n dn menginginkn hubungan mreka kmbali. Ttpi y/n menolak krna hatinya tlah terperangkap di hutan rimba hati Hoseok.
Stelah beberapa tahun, mreka berdua tlah debut. Hoseok brsama kumpulan Bangtan boys mnakala y/n solo. Lama kelamaan, mreka nmpak begitu mesra sehinggakn mreka mnjadi sasaran pihak media.
Peminat brasa sungguh gmbira melihat mreka bersama. Sdh 7 bulan mreka merahsiakn hubungan mreka, akhirnya Hoseok atau Jhope tlah memberitahu hubungan mreka pda pihak media.
"saranghae Y/n." kata Jhope ketika sesi interview. Ad peminat yg susah utk menerima tetapi kini, mreka sdh bljar menerima keputusan Hoseok.
Kini Y/n dan hoseok tlah mnjadi psangn k couple yg terhangat termasuk Krystal dan Kai..
The end..
Okay2.. Rsa pelik crita ni.. Tpi pnjang wuu.. Nk req lgi? Dipersilakn. Vote and comment baby. Sorry english hangkang weyh.. Alarhh.. Bkan bnyak sngat kn kesalahn grammar tu.. Huhu.. Thanks baca.
-Ivjung
YOU ARE READING
BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]
FanfictionImagine.. Just read it. Mungkin bosan sbb ni first ff sya.