Our Promise [Taehyung]

1.6K 118 4
                                    

"Y/n!Y/n!" Jeritan suara memanggil Y/n kuat kedengaran di dlm kelas 5A-1. Rapmon songsaengnim msih memanggil nma Y/n yg sdng menutup matanya.

Jhope menyiku2 lengn Y/n. Y/n tetap tdk mhu bngun. "Knpa dngan Y/n tu? Dia ok ke x?" Tnya rapmon songsaengnim mula risau akan pljar nya.

"Y/n..Ireona.. Weyh2...Ireonaaaaaa.." Kata Jhope smbil mengerak gerakkn lengan Y/n. "Ssaem! Dia x nk sedar" kata Jhope. "Oh---Mehhh---GOSH!!!! Dia dh mati!!" jerit Jimin. Stu cubitan di paha di hadiahkn oleh Yoongi.

Rapmon songsaengnim mengarahkn Jhope utk membawa Y/n ke bilik rawatan. Jhope mengangkat Y/n dngan gaya bridal style ke bilik rawatan.

Jhope melalui kelas 5A-2 iaitu kelas Taehyung. Plajar kelas itu memerhati Jhope yg sdng mengangkat Y/n. Taehyung brasa pelik apa trjadi pda Y/n. Taehyung brsa serba salah.

Flashback

Taehyung dan Y/n berjumpa di sebuah Taman. "Y/n.. Aku nk putuskn hubungan kita ni." kata Taehyung. "Tapi knpa?! Awak tahu kn sya syg awk! Knpa awk nk buat mcm ni?" tnya Y/n yg tdk fhm dngan Taehyung.

"Kau x perlu tahu. Aku nk mnta maaf" kata Taehyung dan trus berlalu pergi meninggalkn Y/n sendri. Y/n terduduk di sebuah bngku yg bercat biru. Y/n menangis teresak2.

'Taehyung~Knpa kau buat semua ni? Wae?!!' Y/n msih lgi dlm keadaan menangis. Pda seharian itu, y/n lngsung tdk menyentuh makanan. Omma y/n mulai risau akn Y/n. Y/n hnya berkurung di Biliknya.

End Flashback

Waktu rehat tlah tiba. Jhope, Jimin, Yoongi dan Jin melawat Y/n di bilik rawatan. "Y/n.." lembut shja suara Yoongi memanggil Y/n. Y/n Tetap tdk sedarkn dri.

"Hyung, aku tkut lh klau Y/n ni ad apa2" kata Jimin yg kelihatan risau. "Kita doakn dia tkda apa2 lh eh.. Jngan fikir bkn2." Kata Jin menenangkn rkn2 nya.

Seorang plajar lelaki memasuki bilik rawatan itu. "Hyung." Keempat empat plajar 5A-1 menoleh kebelakang. Kelihatan Jungkook berjalan menghampiri mreka.

"Jungkook?" Jhope brsa pelik knpa Jungkook brada disitu. "Sya nk Tngok Y/n." Kata Jungkook yg tlah brada di tepi katil Y/n. "Hmm, bguslh kau ad kat sni. Kau tngokkn dia sekejap eh. Kmi nk mkn dlu" kata Yoongi. "Nae." Jungkook membiarkn hyung2 nya brjlan keluar.

"Y/n... Knpa kau jdi mcm ni? Knpa kau perlu sakitkn dri kau sbb Taehyung je? Kau kena kuat" Kata Jungkook smbil menggenggam kuat tngan Y/n.

Tanpa disedari, Taehyung hnya memerhati di sebalik pintu. Taehyung menahan rsa geram dihati, Taehyung lalu keluar dri bilik rawatan itu.

Waktu rehat tlh tamat, pljar msuk ke kelas semula. Tinggallh Y/n sndri di bilik rawatan. Mata Y/n terbuka sedikit. Kpala Y/n terasa berdenyut kuat. Y/n cba utk bngun ttpi gagal.

Y/n dihantar ke hospital besar seoul. Y/n direhatkn di hospital. Keesokan hrinya, Taehyung mengambil keputusan utk melawat Y/n.

Semasa Taehyung membuka pintu bilik Y/n, Kelihatan Jungkook sdg dduk di sebelah katil Y/n. Jungkook segera bngun ketika melihat kedatangan Taehyung.

Taehyung berjalan keluar. Drinya panas apbila melihat Jungkook yg sentiasa bersama Y/n. Jungkook mengejar Taehyung.

"Taehyung!! Jakkaman!" Taehyung pun berhenti apbila mendengar suara Jungkook. "Wae?!" tnya Taehyung kasar. "Taehyung jngan slh faham. Kau kena tau.." Blum sempat Jungkook menghabiskn ayat nya, Taehyung memotong.

"Dh lh weyh! Aku kena tau yg kau dn Y/n bercinta?!" kata Taehyung. "Kau bleh x jngan potong ayat aku?! Y/n Tu!! Tak makan sehari smpai dtng penyakit dia balik! Sbb apa?! Sbb kn kau putus dngan dia!! Kau ingat dia apa hah?! Dia dh taruh perasaan cinta dia kat kau! Senang je kau nk putus dngan dia! Dh lh aku dh mlas lh layan kau, baik kau jumpa dia." Jungkook pun berlalu prgi.

Taehyung kaku dngan kata2 jungkook. 'Aku.. Pnyebab dia? Aku? Knpa aku kejam sngat?' kata Taehyung pda drinya sendri. Taehyung mngatur lngkah utk ke bilik rawatan Y/n.

Bilik Rawatan Y/n

Taehyung berjalan perlahan2 kearah Y/n. Taehyung memegang tngan Y/n . Air mata Taehyung jatuh ke pipi Y/n. "Y/n maafkn aku.. Aku tau, aku dh lupa janji kita dlu" kata Taehyung memejamkn matanya.

Flashback

Taehyung dan Y/n berjalan bersama di Taman butterfly. "Oppa..... Kan bgus klau hri2 kita bleh jln kesini" Kata Y/n. "Ha ah." balas Taehyung. "Oppa.. Boleh x oppa promise" tnya Y/n dngan mka yg comel. "Apa dia?" tnya Taehyung. "Oppa kena janji, oppa akn sentiasa ad sebelah Y/n." kata Y/n. "Ok.. Oppa janji" balas Taehyung.

End Flashback

"Taehyung~" suara yg lembut mengejutkn Taehyung. "Y/n?" Stu pelukan diberikan oleh Taehyung. "Y/n maafkn oppa. Oppa akn jga Y/n dn sentiasa ad di sisi Y/n." kata Taehyung.

Y/n tersenyum melihat Taehyung. "Hmm." Y/n membalas pelukan Taehyung. Stu kucupam di dahi diberi oleh Taehyung membuatkn wajah Y/n mnjadi merah.

Setelah hbis bljar, mreka pun mnjadi psangan suami isteri yg bahagia.

The end!!

Thanks baca. Sape yg rjin tu.. Meh lh bca yep2 sya yg bru..

I'll STAY
(Jungkook-HERO. wuahhha)

Tengkiuu Butterfliessshhhhhyyyyy...

-Ivjung01

BTS imagine [Oneshot] Malay Ver [REQUEST Open]Where stories live. Discover now