Sliding door diseret lalu Hyemin menapak ke dapur untuk meletak barang dapur yg dia beli tadi.Kebetulan Jungkook tengah minum air
"Lambat balik harini.."tegur Jungkook sambil mencuci cawan yang digunakan untuk dia minum tadi.
"singgah rumah omma tadi..hmm Jungkook!"panggil Hyemin apabila melihat Jungkook ingin meninggalkan dapur.
Jungkook pusing 180°."wae?"tanyanya
"Err..Sa..sa..saya mi..mintak maaf"ucap Hyemin sambil tersekat2.
"sebab apa?"Jungkook garu pipi dia perasan yang Hyemin dah tukar panggilan 'aku' kepada 'saya'..cuma dia buat taktau.
"sebab saya kasar dgn a..aw..awak"Hyemin tunduk.segan pulak
"Ohh..takpayah mintak maaf..awak kahwin dengan saya pun sebab terpaksa kan..make sense lah kalau awak kasar pun..sebab awak kena kahwin dgn namja yg awak taksuka..kan?"lembut2 ja Jungkook cakap.pelik betui.ada jugak lelaki macam ni dalam Wattpad ni.Heish..I wish his mineu🌝💞
"Err..ermm tapi..tapi..takkan awak takmarah langsung kot?ishh macam taklogic ja..awak pun takpenah jumpa saya..tetiba kena kahwin..taksakit hati ke?"riak wajah Hyemin got no jams masatu.
"Haha..kan saya cakap yg saya ikut pilihan parents saya sebab saya tau diorg akan pilih psngn yg betul untuk saya.."Jungkook berlalu pergi.
"PELIK TAPI MATANG"Hyemin bermonolog sambil mengikat rambutnya.haaa chef nak masak ni..haaaa
---
Sedang Jungkook asyik bermain ps4 di(?) televisyen ruang tamu,Hyemin yang datang dari dapur sambil menatang pinggan yang berisi buah-buahan yang siap dipotong memanggilnya.
"hmm"mata Jungkook masih focus terhadap permainannya.Denni memang kalau dah main games tu orang panggil dia buat taktau ja.Cinta tak cinta nasiblah.
"Awak kerja apa sebenarnya hah?awak takpenah bagitau saya..sminggu dua minggu hilang..pergi mana selama ni?ada yeoja lain ke?"Hyemin menyoal siasat setelah menghenyakkan punggung di sofa ruang tamu.belakang Jungkook la..
"uishh!mana ada yeoja lain..yeoja ni je yang saya sayang.."Jungkook bersandar pada kaki Hyemin.
"Ishh..saya serious ni.."Hyemin mencubit bahu Jungkook manja.ehh dah berani sentuh2 depa ni..
"Saya serious la ni..heishh..kenapa nak tau kerja saya?"Jungkook bermain tarik tali.aku tarik satgi pelanting masuk tv tu satgi.hish
"Saya ada hak nak tau okay?"suara Hyemin naik satu oktaf.
"Kenapa pulak?"saja ja nak lambat2 kan masa.nakbagi Hyemin jadi canibal dulu rasanya.
"Yelah sebab saya isteri awak!"
Jungkook pandang Hyemin tiba2..dirinya di dalam game dibiar kalah ditembak oleh musuh..
Jungkook duduk disebelah Hyemin.Tubuh Hyemin di peluk kejap.terluah buah strawberry dari mulutnya.heish kelolo lah dema ni.
"Ehh..kenapa ni Jungkook"Hyemin cuba merungkai pelukan suaminya tapi takberdaya.Kuat sangat Jungkook peluk dia.
Hiks hiks
"Kyaa Jeon Jungkook!awak menangis ke ni?"Hyemin cuba tolak bahu Jungkook supaya dapat melihat muka Jungkook yg disembamkan di atas bahunya.
"Gomawo.."ucap Jungkook dgn suara lirih.
"Lahh..untuk apa?"Hyemin blur
"Sebab mengaku awak isteri saya.."Jungkook merenung anak mata Hyemin yang bersinar itu.
"Aigoo..merah dah hidung..heishh awak ni..."Hyemin mengesat air mata Jungkook dengan tangannya.
--tbc--
Comment💕
YOU ARE READING
Sick Of You + jjk
FanfictionPark Hyemin seorang yang malas fikir tentang cinta,jodoh,lelaki or what so ever yang sewaktu dengannya.Jeon Jungkook seorang yang caring,sweet,patuh arahan family,tapi bila dah kenal betul2 memang nakal