Sora POv
Tengah best best aku layan mv Blood,Sweat & Tears dari BTS sambil kunyah kacang tanah,satu panggilan masuk pada telefonku.Kat situ terpampang nama 'Minniethefoodies💕'.Ya,Park Hyemin memang gemar makan..Tapi takgemuk gemuk.tu yang aku geram dengan dia tu.rasa macam nak sumbat 74.6% lemak aku dalam badan dia.
Tanpa berlengah aku terus angkat.
End pov
"Sora,hiks!ak..aku mc beberapa hari..kau tolong cerita dekat Presiden Park tau.."
P/s-Presiden Park tu presiden hospital tempat Sora dan Hyemin bekerja.Dia datuk kepada Hyemin.
"Lahh..kenapa ni Min?kau kat mana ni?kenapa nangis?wehh cakap lah..kau kat mana!"
"Kau off day ke harini?hiks"
"haah..cakaplah kat mana?"
"Dekat Busan..hiks"
"Bapak jauh!hang pi caqi tang penama kat sana weh?!"
"Ishhh!rumah harabeoji aku belah omma..kalau nak datang2 lah..aku nakbagi alamat..kalau taknak tak apa..takpaksa..hiks"
"Ishh sengal lah kau ni!send address cepat!aku nak pack baju kejap..hah!aku ajak V skali boleh?"
"hm..ajaklah.."
End call
S
K
I
P
"seriously dia cakap macam tu?"kening Sora terjongket(?) sedikit.Macam takpercaya ja benda yg Hyemin bagitau dia ni.
"yelah..dan takmustahil weh benda yg dia cakap tu..muka Jungkook dlm gambar tu macam serious pun ada,terkejut pun ada,nakmarah pun ada..entah aku taktau yang mana satu betul.."Hyemin meneruskan lalaknya(?) I meant melalak..
"Min,kau takboleh prcaya pompuan tu hundred percent..apakata biar aku siasat..alang2 detective ada depan mata ni.."sampuk V memberi cadangan.
"aku setuju!"Sora menyokong cdngn kekasihnya laju.
"Hm..okay..thanks korang"Air ditubir mata Hyemin mula bertakung.
"Anything for you Peah!"serentak V dan Sora berkata.
"kami stay sini sehari je tau sebab esok aku shif malam.."terang Sora..
"lahh..dahtu buat apa datangg?mesti korang penat.."Hyemin menepuk paha Sora.
"Alahh tak apalah..bukan selalu nak datang Busan..hohoho"tambah V untuk menghilangkan rasa serba salah Hyemin.
"Bukan kampung kau kat Busan jugak ke?😑"Hyemin memandang V
"Hohohhohohoeheheheeohahahshshbauahhaajahha"
-tbc-
Comment💕
YOU ARE READING
Sick Of You + jjk
Fiksi PenggemarPark Hyemin seorang yang malas fikir tentang cinta,jodoh,lelaki or what so ever yang sewaktu dengannya.Jeon Jungkook seorang yang caring,sweet,patuh arahan family,tapi bila dah kenal betul2 memang nakal