2. S.H.I.E.L.D

684 16 4
                                    

Prov. Nikki

"Piep piep piep" ik word wakker van het geluid van mijn wekker. Ik kijk op mijn wekker "shit" het is half acht. Ik schiet in mijn kleding, pak mijn tassen en loop naar beneden naar de eetzaal. Gelukkig liggen er nog een paar broodjes. "Goede morgen mv.de jong" zeg ik tegen een van de verzorgers uit het weeshuis. Ik stop snel de broodjes in mijn tas en loop naar de bushalte. Precies op tijd. Dacht ik toen ik de bus binnen stapte. Ik lied mijn kaard zien en ging achter in de bus zitten en zet mijn tas op het plekje naast mij, voor als Lisa zo komt. 2 haltes later stapt Lisa in, ik haal mijn tas weg en ze gaat naast me zitten. "Hey nog een leuk weekeind gehad? " vraagt Lisa. " ja hoor ging wel. En jij ?" Zeg ik. " ja echt een super weekeind. Je weet wel die jongen uit de bovenbouw Lucas ?" Vraagt ze. " ja, wat is er met hem?" Vraag ik. " hij heeft me uitgevraagd! " zegt Lisa. " OMG, echt dat is super. Hij is zo schattig!" Zeg ik. "Ja, hè ik ben zo blij. " zegt Lisa. We praten nog even door over Lucas en stappen dan uit op school. "Ik heb zo geen zin in school."zegt Lisa. "Me to" zeg ik. En Lisa en ik lopen samen naar binnen.

"Tring tring " de bel gaat en Lisa en ik loop het klaslokaal uit. "Wat hebben we nu?" vraag ik aan Lisa. "Wiskunde in 2.10." Zegt ze. " aghh zo geen zin in." We lopen de klas in en gaan achterin zitten. Ik pak mijn boeken uit mijn tas en zoek mijn pen. Als iedereen zit begint mv.Reintjes met de les. Na 10 minuten stormen er 3 mannen de klas in. Iedereen kijkt verschrikt op. Een van de mannen zegt wat tegen onze lerares en ze knikt even. Een van de mannen loop langs de rijen on onze telefoons op te halen. " ik ben bang" fluisterde Lisa in mijn oor. "Komt goed" zeg ik al was ik daar niet zo zeker van. "Telefoon." zegt een van de mannen tegen ons. Voorzichtig pak in mijn telefoon uit mijn zak en leg hem in het mandje dat voor ons word gehouden. "Iedereen staan" zegt een van de mannen. We doen wat ze zeggen en gaan staan. "Als je je naam heb gezegd mag je weer gaan zitten" zegt de man. Twee van de mannen lopen nu tussen de tafels door en zeggen "naam?!". Een van de mannen komt bij onze tafel en zegt "naam". "Lisa van der Waal " zegt Lisa. De man komt nu voor mij staan en zegt"naam". "Zeg ik niet" zeg ik op mijn meest uitdagende toon. De man reageert er niet op en loopt naar de grootste man toe die nog steeds vooraan staat en fluistert wat in zijn oor. Hij loopt terug en gaat weer voor mij staan en zegt nog een keer "naam". Zonder enkele emotie zeg ik op een beetje een dreigende toon "zei ik toch al zeg ik niet". Dan zegt de grote man die vooraan staat ineens "neem haar maar mee". De man die voor mij staat zegt greinzend "loop je gewoon mee of moeten we je handboeien om doen" . "Ik loop wel gewoon mee." Ze ik zo zelfverzekerd mogelijk. De man pakt me bij mij arm en duwt me naar voren. " wat gaan jullie met haar doen! " roept Lisa ineens. "We nemen haar gewoon even mee" zegt de grote man vooraan. De man die mijn vast houd duwt me weer naar voren en zet me naast de grote man neer en blijft me vast houden, ik protesteer niet. Ze gaan nog even door met namen vragen en dan loopt de kleinste man naar voren en zegt wat tegen de groten man hij knikt en zegt "lopen maar met haar" tegen de man die mijn vast houd. We lopen het klaslokaal uit en de grote man zegt " breng haar maar naar de bus" de twee mannen knikken. Ik moet snel ontsnappen. Uuhh, als ik me nou onzichtbaar maak als we de trap af zijn gelopen dan kan ik weg rennen. Ja dat moet ik doen. Dacht ik. De man die mij net vast had laat me los en gaat voorop lopen. " ik zou maar niet proberen te ontsnappen als ik jou was" zegt de man achter me. Hij had waarschijnlijk antwoord verwacht maar ik knikte alleen maar. We lopen de trap af in mijn hoofd ben ik al aan het tellen want we moeten 4 trappen af voor we op de begaande grond zijn en dan gaat mijn ontsnappingsplan beginnen. Nog 3 trappen. Nog 2. We zijn de laatste trap bij af en ik mompel de spreuk "descriptio" gelijk nadat ik de spreuk heb uitgesproken word ik onzichtbaar. De mannen zijn verbaasd en eentje zegt "k*t ze kan onzichtbaar worden". Ik ren weg maar je kan nog steeds mijn voetstappen horen en de mannen gaan achter het geluid aan. Ik ren de gaan door langs alle kluisjes een leeg klaslokaal in en ga onder een tafel zitten. De mannen kommen binnen en ze doen de deur dicht. Sh*t nu kan ik het lokaal niet meer uit. "Ga voor de deur staan Rick " zegt de kleine man tegen de man die blijkbaar Rick heet. Ik moet snel iets bedenken. Hij komt nu wel heel dicht bij. Uhhhgg denk, denk wat moet ik doen!! O ik heb het. Ik concentreer me op een blaadje die op een van de tafels aan de andere kant van de klas staat en laat hem van de tafel vallen. De kleine man loopt er naar toe "nu heb ik je" zegt hij. Ik loop voorzichtig naar de deur. Rick de man die er voor staat zet een paar stappen naar voren on te kijken of het goed gaat met zijn partner. Yes. Nu is mijn kans. Dacht ik. Ik leg mijn hand op de deurknop. "Misschien is ze hier wel niet" zegt Rick. Ik doe heel voorzichtig de knop naar beneden en .... " Rick achter" je zegt de man. Rick draait zich om en grijpt mijn arm. K*t ze hebben me. "Je kan jezelf wel weer zichtbaar maken hoor" zegt Rick degene die mij vast heeft. "We hebben je hoor" zegt de ander. "Jaha pfff" en ik maak mezelf weer zicht baar. " was je toch bijna ontsnapt"zegt de man. Ze pakken me dit keer aan 2 kanten vast alleenlijk de mannen 1 arm. En duwen me de school uit. Eenmaal buiten zie ik 2 bussen staan er zitten al kinderen in. Zouden ze die ook hebben meegenomen uit de klas? Vraag ik me zelf af. We lopen richting een van de bussen en de deuren gaan open. "Weer eentje er bij" zegt de buschauffeur. "Ja, maar wel een lastige" zegt Rick en hij geeft me een zet naar voren zodat ik de bus in stap. "O ja, hoe lastige zijn ze deze keer" vraagt de buschauffeur terwijl die me lachend aan kijkt. "Ze maakte zich zelf onzichtbaar en rende weg" zegt Rick boos. "Geluk dat ik geen scholen in hoef om kinderen op te halen " zegt de buschauffeur. Ze geven me een duw en we lopen de bus in. "Ga daar maar zitten" zegt de buschauffeur en hij wijst op een plekje vooraan. Ik ga zitten.

Na ongeveer 10 minuten zit de hele bus vol en er komt een man binnen met een bruine huid en een oog lapje. "Mag ik even jullie aan dacht" zegt hij en alle kinderen worden stil. "Ik ben Nick Fury en ik ben de leider en baas van S.H.I.E.L.D ook wel Strategic Homeland Intervention Enforcement Logistics Division genoemd. Ik zal jullie even voorstellen aan mijn collega's dit is Rick." En hij wijst naar de man die mij hier heen had gebracht. "Dit is Tim". En hij wijst naar de buschauffeur. "En dit is Ruud" hij wijst naar het kleinste mannetje. "Wij hebben jullie mee genomen omdat jullie iets specials hebben en wij jullie gaan trainen om de wereld te verbeteren." Zegt Nick Fury. Een jongen van ongeveer 13 steekt zijn hand op. "Ja" zegt Nick Fury. "Maar mr. u kunt ons toch niet zomaar meenemen om vervolgens op een of andere plek te gaan trainen?" Zegt de jongen. Daar heeft hij wel een punt. "Eigelijk kunnen wij dat wel" zegt Nick Fury. "Maar hoe dan. Onze ouders gaan zich toch zorgen maken." Er gaat geroezemoes door de bus heen. "Dat hebben we al geregend." Zegt Nick Fury. "We komen over 3 uur aan dus gordels vast" zegt Tim de buschauffeur. Rick komt naar mij toe " je naam graag dan kunnen we contact opnemen met je ouders" zegt hij. "Nikki Jones" zeg ik. "Bedank" zegt de man. Iedereen zat en de bus ging rijden.

Ik hoop dat jullie het een leuk boek vinden. Als jullie nog tips of ideeën hebben laat een reactie achter

Thnxx😘

S.H.I.E.L.D Academy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu