"Nog 10 minuten" komt er uit de luidspreker waardoor ik gelijk uit mijn gedachte word gehaald. Wat zou er gebeuren? Waar zouden we heen gaan? Hoe zou het er uit zien? Ik had Zo veel vragen in mijn hoofd, maar ik durfde ze niet te stellen.10 minuten later stap in de bus uit. We staan voor een groot gebouw van ongeveer 6 verdiepingen hoog. "Volg ons maar" zegt een van de mannen en we lopen achter ze aan. Eenmaal binnen kijk ik mijn ogen uit, we staan in een grote zaal met veel tafels en een grote bar. "Luister allemaal even, ik ga jullie vertellen waarom jullie hier zijn en wat jullie hier gaan doen." Zegt Nick Fury. " jullie zijn hier om te trainen en wij gaan jullie helpen daarmee zodat als jullie training klaar is jullie ons gaan helpen" zegt Nick Fury. Een meisje met bruin haar steekt haar hand op. "Ja" zegt Nick. "Waar moeten wij jullie dan mee helpen?" Vraagt het meisje. " dat is nog geheim" zegt Nick. "Oké maar jullie gaan dus kiezen uit verschillende onderdelen bijvoorbeeld zwemmen, hardlopen, vechten of een teamsport. Als jullie allemaal drie onderdelen hebben gekozen maken wij een training's schema. Iedereen moet ook 2 wapens kiezen om zich zelf te leren verdedigen. Iemand nog vragen?" Eindigde Nick Fury zijn toespraak. "niemand, oké dan kunnen jullie met ons mee lopen naar buiten waar de anderen zitten te wachten" zij Nick. Zijn er nog anderen?! Vroeg ik me zelf af. We volgden Nick naar buiten, er zaten allemaal kinderen tussen de 13 en 17 jaar op banken die netjes op een rijtje stonden. "Dit zijn de kinderen waarmee je gaat samen werken" zegt Nick. Ik keek even naar de banken vol kinderen, er zaten meer jongens dan meisjes zover ik kom zien. "Jullie kunnen bij Rick jullie kamer nummer krijgen. Ik zie jullie over een uur in de kantine voor de lunch." met die woorden liep hij weg. We gingen in een rij staan zodat we ons kamernummers te horen kregen.
"Naam" zegt Rick. "Nikki Jones" zeg ik. "Kamer 14 op de 2e verdieping" zegt hij. Ik volg de rest naar boven. 12, 13 , 14 hier moet het zijn. Ik ga naar binnen en zie een prachtige kamer met 2 bedden. (Zie bijlage). Er zit een meisje op een van de bedden. Waarschijnlijk mijn nieuwe kamergenoot, ze ziet er aardig uit met bruin lang haar. Het meisje zat met haar rug naar mij toe. "Hey" zij ik tegen het meisje. "O Hey jij ben zeker mijn nieuwe kamergenoot?" Zij het meisje. "Ja ik ben Nikki en wie ben jij?" Vroeg ik haar. "O ja sorry ik ben Megan Chase"zij het meisje. "Hoe lang zit je hier al?" Vraag ik aan Megan. "Nu een week ongeveer, maar het is best te doen hoor."zegt Megan. "Wat gaat je hier allemaal doen dan?"vroeg ik aan Megan. "Je kiest 4 onderdelen en gaat daar mee trainen als je je training goed doet mag je met wapens gaan leren vechten."legde Megan mij uit. "Welke onderdelen heb jij gekozen?" Vroeg ik. "Ik doe zwemmen, turnen en hardlopen." Zij Megan blij.
Megan en ik hadden nog even gekletst tot dat er werd omgeroepen dat iedereen maar de kantine moest komen voor lunch. Megan was heel aardig, ze was 16 net als mij en hield van veel dezelfde dingen. We waren beneden aangekomen. Ik ging bij Megan zitten, per tafel mochten kinderen eten halen. Ons tafel nummer werd omgeroepen."tafel 8" zij een zware mannen stem uit de luidspreker. Megan en ik liepen naar de opschep tafel, ik keek mijn ogen uit, er stonden bakken fruitsalade, 4 verschillende soorten sandwiches, donuts, pizzabroodje, cakejes en plakken cake. Er was zoveel om uit te kiezen, uiteindelijk had ik en cakeje, en bakje fruit, een sandwich met ham en een pizzabroodje gepakt. Op een andere tafel stond drinken en er stond zelfs een koffiezet apparaat. Ik pakte een flesje chocomelk. Terug bij de tafel gingen we zitten en verstelde Megan over de dingen die ze afgelopen week hier had meegemaakt. "Willen alle nieuwe kinderen een invul formulier hallen op de tafels vooraan"werd er door de luidspreker geroepen. Ik liep naar voren om een blaadje en een pen te halen. Ik ging terug naar mijn tafel en begon het formulier in te vullen. Naam dat was niet moeilijk Nikki Jones. Geslacht meisje. Waar ben je goed in? Even denken..... Ik doe aan kick boksen en ik zwem ook vaak. Welke 4 onderdelen wil je doen:
Hardlopen
Zwemmen
Atletiek
Teamsport ( meerderen door elkaar)
Vechtsport
Klimmen
Tennis
Ik denk ............zwemmen, vechtsport, hardlopen en turnen.
Welke 2 wapens zou je willen?
Zwaard
Pistool
Pijl en boog
Werpmessen
Ik koos voor pijl en boog en pistool.
Ben je ook geïnteresseerd in robotica? Ja .... Daar hoefde ik niet lang over na te denken.
"En lukt het een beetje" vroeg Megan. "Ja hoor" zij ik. "Als je je formulier hebt ingevuld kan je hem vooraan weer inleveren"werd er omgeroepen. Ik leverde mijn formulier in en ging weer zitten. "Iedereen is vanmiddag vrij jullie kunnen voor jezelf verder trainen of naar de tienerverdieping. Morgen krijgen de nieuwe kinderen hun training's schema." Werd er omgeroepen. "Heb je zin om te gaan zwemmen?"vroeg Megan. "Ja ik heb alleen geen zwemkleding" zij ik. "Dat kunnen we wel regelen" zij Megan blij.We waren klaar met eten en liepen achter een van de begeleiders aan die volgens Megan Noah heet. Megan was zo lief om te vragen of ze een bikini hadden voor mij. We stoppen bij een blauwe deur. "Kijk naar of je een leuke ziet"zij Noah. Megan en ik lopen naar binnen, het is een grote inloopkast vol zwemkleding. In zag achterin de kast bikini's liggen. Na even zoeken had ik de perfecte bikini gevonden, hij was blauw en had een halter top.
Megan en ik stonden bij het zwembad we hadden onze bikini's al aan. "Wedstrijdje wie het eerst naar de bodem duikt en terug?!" Vroeg Megan. "Win je toch niet"zij ik terug. Vijf minuten later stonden we klaar op de kant. "3 2 1" plons daar gingen we, het bad was best wel diep het was 10 meter. Ik zwom naar de bodem en raakte hem aan, ik zag dat Megan zich als had omgedraaid voor de terug weg. Snel draai ik me om en zwem ik zo hard als ik kan terug. Mijn hoofd komt bovenwater, ppffff lucht, ik kijk mast me Megan komt boven. " je bent best snel, had ik niet verwacht" zij ze. "Ik zei toch dat je het niet kunt winnen van mij" zij ik lachend.
Na nog een paar uur gezwommen te hebben waren Megan en ik het zwembad uitgegaan. Als avondeten hadden we soep als voorgerecht en kip met boontje en aardappelen als hoofdgerecht, jammergenoeg was er geen toetje. Na het eten waren we naar onze kamer gegaan. Ik kwam mij kamer binnen en lied me op mij bed vallen. "Ahhggg ik ben moe" zij ik gapend. "Hey kijk ze hebben je kledingkast gevuld. "Wat?!"zij ik. Ik stond op een liep naar de in loop kast. Ik zag dat het deel dat eerst leeg was nu is gevuld met kleding. Stiekem kijk ik naar de maat in een van de t-shirts, juiste maat. Een van de dingen die je moest invullen op het formulier, net als je schoen maat. Ik vond het al zo'n rare vraag." Ik kijk de kast in een pak een pyjama, het is een lange geruite broek met een donker blauw t-shirt, ik trek de pyjama aan en gaan in bed liggen. Megan en ik kletsen nog even en gaan dan naar bed.
Wat een dag, ik had nooit verwacht dat mijn leven in een dag helemaal kan veranderen. En wat zouden we morgen gaan doen? Hoe zou mijn training's schema er uitzien?
Ik bleef me zelf maar vragen stellen tot ik in slaap viel.
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden! En zeg het als je het leuk vind als er tussen door wat plaatjes in staan!?
Thnxx 😘
JE LEEST
S.H.I.E.L.D Academy
AksiOnafgemaakt! Nikki is een meisje van 16 met magische krachten. Op een gewone school dag word haar school overvallen door geheimagenten. Ze vallen alle klassen binnen en nemen kinderen mee tot Nikki's grote schrik zij zelf ook. Nikki word mee genome...