ZENER KARTLARI

767 36 4
                                    

Kartların resmi medyada İyi seyirler Vote ve yorum unutmayın !😊
Uzaduyum ve ruhsalgörü
incelemelerinde kullanılanbirtakım belli teknikler vardır.
Bunlardan en basit olanı, J.BRhine’nin geliştirdiği ZenerKartları ile yapılan
alıştırmalardır.

1934 yılında Kuzey Karolina’dakiDuke Üniversitesinden J.B.Rhine, yürüttüğü bir dizideneyin sonuçlarını yayınlamaya başladığında, bilim adamlarının
Duyu ötesi algıya ilgileri uyanmıştı.

Rhine, önceki çalışmalardan
güvenilir sonuçlar elde edilememesi dolayısıyla, bu sonuçların
belirsizlikten kurtulması için deneyleri basitleştirmişti.

Rhine’ningetirdiğibeş değişik karttan oluşan ve içinde her karttan beşer tane bulunanyirmibeşlik Zener destesiydi.

Beş karttan oluşan Zener kartlarının her birinde kullanılan beş temel
simge bulunmaktadır.

Bu simgeler daire, artı, dalga, kare ve yıldızçizgileridir. Gönderici kişi bu kartları karıştırdıktan sonra birer birer açıyor ve bu arada alıcı da açılan kartların üzerinde hangisimgenin olduğunu sezmeye çalışarak tahminini bir kağıda yazıyordu. Ruhsalgörü deneylerindeyse, alıcı, deneyi yapanın önündekapalı duran kartları tanımaya çalışıyordu.

Oldukça basit olan bu deney çok önemli bazı sonuçların elde edilmesini
sağlamıştır.
Kartlar karıştırılıp rasgele bir kart seçildiğinde, kartta beşsimgeden hangisinin olduğunu rastlantıyla bilme olasılığı beşte birdir.

Test, tüm kart dizisi için sürdürülünce de, matematiksel olasılıkkurallarına göre, beş kere doğru tahminde bulunulabilmektedir.
Üstelik,çoğu kez yine rastlantı sonucu doğru bir tahminde bulunma olasılığı pek
olağanüstü sayılamaz.
Ancak, eğer salt rastlantıya oranla daha yüksek bir puantutturabilirseniz, paranormal bir gücün işe karışması olasılığı artar.

Nekadar çok tahmin yaparsanız, durum da o kadar çok aydınlanır.
Sabırgöstererek 10.000 tahminde bulunduğunuzu varsayalım; olasılık
hesaplarına göre 2000 doğru tahminde bulunmamız normaldir, ama siz
aslında 2200 doğru tahminde bulunmuşsanız, istatistiklere göre salt
rastlantı olasılığı iki milyonda birdir.

Rhine, bu deneyleri inandırıcı sonuçlar elde edinceye kadar sürdürdü.
1939 yılında Duke Üniversitesinde kendi denetimi altında Dr. Pratt’ın, Woodruff adında bir deneğin üzerinde yürüttüğü en kaydadeğer incelemelerden birinde rastlantı olasılığı 1,7 milyonda bir olan sonuçlar elde etti.
Çalışmalarınız sırasında duygusal öğe bulunması ve sıkıntı duygusu taşımanız, duyu ötesi algı deneylerinin sonuçları üzerindeolumsuz etki gösterebilir.
Gerek uzaduyum, gerekse ruhsalgörü deneyinde, tüm bir deste içinde beş kartı doğru olarak tahmin etmeniz normaldir.

Deneyitekrar tekrar yapın ve yorulduğunuzda, toplam puanı, yaptığınız deney sayısına bölerek ortalama puanınızı hesaplayın.

Eğertutarlı olarak beşin üzerinde puan elde etmişseniz, Duyu ötesi algının gerçekleşmiş olması söz konusudur. Yine de, bunukesinlikle kanıtlamak için çok daha geliştirilmiş deneyler gereklidir.

YORUMCU Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin