Puteri pov
Aku duduk di meja paling hujung di tingkat atas kafe.Menghirup secawan hot coklat yang dibeli tadi sambil mataku melihat ke arah padang sekolah yang luas itu.
___________________________
"Put, put......"
"Uhh kenapalah time aku nak ketenangan diri cam ni la ada 'setan' nak datang ." Omel ku sendiri.
Dan tak lain tak bukan, semestinya arief, dia seorang je yang selalu bagi aku nama baru...
"Sorang je ke ?? Arief duduk di meja berhadapan dengan ku sambil membuka tin kopinya.
"Eh, tak la seratus... kepala botak kau la . Sah la aku sorang gi tanya soalan bodoh tu dah kenapa" aku mengetuk kepala kawan aku sorang ni.
Arief senyum sambil mengusap kepalanya yang aku pukul tadi.
"Eh petang ni lepak mana?? " soal ku.
" entah"
"Ehh jap... petang ni mana boleh lepak ken ada kokurikulum punya aktiviti.. kau lupa ya puput???" Sambil menggerakkan gerakkan jari telunjuknya menghadap aku.
" oh haah la aku lupa! So kau stay back ke camne? "
"Tak aku balik rumah dulu"
"Ooo.. kalau cam tu kau singgah Mcdonald boleh aku craving Mc chicken do.."
"Ok"
"Thanks"
Arief mengangguk.
Lepas tu dua dua diam sambil menikmati sarapan masing masing. Sementara yang lain datang Maklumlah datang sekolah pukul 6.15 pagi. Haihhh....
____________________________
Petang di padang.
tak de sape punya pov
Puteri yang sedang menaiki tangga untuk pergi ke tempag duduk di tepi padang tiba tiba di sapa seseorang.
"Woi!!!"sapa jejaka itu. Hahaha jejaka gitu 😂😂.
"Eh kepala mak kau tergolek." Meletus sudah hahahahahajaja.
"HAHAHAHAHA... huhuhuhu sampai hati kau kata mak aku punya kepala tergolek." Katanya lagi sambil ketawa terbahak bahak.
"Ishhhh..... kau ni ryan, salam mana salam"
"Woo sentap bhai aku, hmm ye la Assalamualaikum wahai ice princess.
"Waalaikumusalam .ha baru betul ...." mereka meneruskan perjalanan mereka menaiki tangga.
Ryan dan puteri memandang kiri yang kanan juga atas . Yes tempat duduk ni bertingkat tingkat macam stadium gitu....
"Aikk? Diorang ni mana kata dah sampai.. "puteri duduk di bahagian atas.
"Tu la " ryan pula mengambil tempat duduk di tepi puteri.
Tidak lama kemudian.
"Puteri salju......" arief mengangkat plastik yang berada di tangannya dan dihayun kan plastik tu.
"Oii, oii jangan la goncang bende tu aku nak makan la" marah puteri.
Setelah arief mengambil tempat duduk di depan ryan ryan membuka mulut.
"Aktiviti start pukul berapa??"
"Entah" arief mengangkat bahu.
____________________________________
Ketika waktu rehat aktiviti.
"We put kau tengok ape tu?" Nabila mencari cari apa yang kawan sorang dia ni tengok tengok.
"Tu.. " puteri memuncungkan mulutnya ke arah apa yang dia tengok.
"Mane??"
"Ishh.. tu yang tengah cakap dengan phone tu , yang pakai baju hitam tu ."
"Asal ngan dia?" Nabilah mengelap peluh di leher.
"Tak de la, aku pelik dari tadi dia pandang kite jeee "
"Ye ke "
"Eh dah la, cakap ngan kau ni bukan boleh buat apa. Dah la jom kang tak rehat kita kang asik duduk kat padang ni. "
"Hmm ye laa..."
Sapo la yang pandang diorang tu. Tah tah hantu . Ayok 😂😂 k tak lawak aku tau.
Tbc.......
YOU ARE READING
Seven
Teen FictionPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...