8

49 13 0
                                    

Puteri pov

6.30 pagi, aku dah sampai sekolah hahaha cepat ken. Aku tak suka lambat lambat.

Aku berjalan menuju ke lokar ku untuk mengambil buku add math... ugh, aku benci add math.. aku tak tau la miss Lisa ni. Periksa habis pun belajar lagi ke?.

Memang tak ramai orang time tu aku boleh kira berapa manusia je yang ada sekarang ni. Aku berjalan menuju ke kelas ku.. ya aku rasa macam sedang diperhati. Dia makin dekat dan dekat. Ok aku hilang sabar dan aku pusing  dan aku pulas tangannya.

"Auch! Aduh put ni.. ni aku la bat. Batrisyia!!" Bat mengerang kesakitan  sambil memukul tangan ku minta dilepaskan.

"Oh sor...sorry, tak sengaja" aku terus melepaskan tangan ku lalu aku berjalan dengan pantas masuk ke kelas. Malu beb...

Dari hujung koridor tanpa di perasan seseorang sedang memandang kami.

Aku tak pasti benda apa yang buat aku rasa macam ni. Eihh... serabut.

Masuk sahaja ke dalam kelas , aku duduk lalu menyelongkar bag.aku mencari phone . Takde shitt... aku tertinggal kat rumah.

Tiba tiba batrisyia datang..

"Aku tau kau risau pasal tu ken" dia berdiri di hadapan mejaku sambil menyilangkan tangannya di dada.

Aku melihat keliling kelas . Terlalu ramai..  (sebenarnya takde la ramai  sangat.)  Aku melepaskan keluhan berat. "Ok tapi bukan kat sini"

Dia mengangguk. Aku terus tarik tangannya pergi ke taman sekolah..
Aku melihat sekeliling. Ok takde orang.

"Kau tak rase ke diorang nak kita balik " aku memandang wajah Batrisyia.  Dia je yang tahu semuanya. Ya semuanya tentang aku.

"Aku pun rasa macam tu... tapi apa masalahnya. Mungkin kali ni diorang betul betul perlukan kita"

"Senang je ken kau cakap. Kau tak ingat ke 4 tahun dulu... kau lupa ke diorang buat apa kat kita? Kau-" belum sempat aku habiskan ayat dia potong.

"Habis tu kenapa kau still nak sekolah sini bukan kau dah tau ke. Kenapa? Sebab kau nak balas dendam. Kau masih tak percaya yang dia dah tak de? Sampai bila we ? Kau kena terima dia dah takde, kita ni yang hidup kena teruskan hidup we ingat tu "

"Tapi--" sekali lagi dia potong.

"Kalau kali ni dia pelawa aku masuk aku akan masuk.. bukan ni ke impian kita dari kecil? Nak jadi macam atuk kita??"

"Biar aku fikir dulu. Aku.. aku tak tau la " aku terus bangun meninggalkan Batrisyia di taman.

__________________________

Nabila pov

Aku duduk belakang sebuah pokok di taman seorang diri ? Tak la tadi aku dengan arief tapi dia dah masuk kelas.

Aku lihat jam 6.40 ok baik aku masuk kelas kejap lagi add math kang tak pasal pasal kena marah ngan miss Lisa. 

Aku baru ingin bangun telinga ku terdengar perbualan bat dengan put. Aku terus bersembunyi untuk mendengar lebih lanjut.

"Ape diorang cakap ni??" Kenapa aku tak tau apa apa? Aku pun kawan diorang dari kecil? Kenapa aku tak tau ? Diorang sorokkan apa dari aku? Aku kena siasat..

Melihat puteri dan Batrisyia telah pergi, baru aku masuk ke kelas.

K gaiss... hari ni last update aku for hari ni ( manglish???). For bab 9 maybe aku update lambat sikit sebab aku ada something yang tak boleh dielakkan . so camne bab ni ? Aku nak ucap thanks pada sape yang vote... yang silent reader tu pon thanks la sebab baca buku aku.... so see you gais next chapter...

Tbc.....

puterinorasyiah

SevenWhere stories live. Discover now