Puteri pov
Malam ni aku dan kawan kawan ku tidur di sini. Ala lagipun esok hari Sabtu..
Aku duduk di beranda rumah sambil memikirkan tentang petang tadi
Flashback...
"Kejadian apa ?"
"hari pertumpahan darah " kata batrisyia sedikit perlahan.
"Ya, hari tu hidup kitorang berubah, dari disanjung , hari tu dipinggirkan. Hari tu segala rancangan jahat yang dipegang setan tu masa tu , sudah terbongkar, dan yang paling aku takkan lupa hari yang aku kehilangan tiga orang yang aku sayang... khairul, atuk aku, dan atuk batrisyia.
Aku takkan lupa apa yang dia dah buat dekat kitorang . Dan sebab tu , aku still sekolah dekat sini. Untuk balas dendam, tapi malangnya dia dah dipenjarakan . " aku senyum sinis..
"Jadi setan yang kau maksudkan tu , jeneral aril ke ?" Ariel bertanya.
"Kepala kau jeneral aril, dah put kata setan tu dah masuk penjara , takkan lah boleh terlepas cam tu je . Adu kawan aku seorang ni asal la bengap sangat" haikal mengetuk kepala Ariel . Apalah nak jadi hari hari kena ketuk kepala budak ni.
"Nama dia amir , tuan amir . Muka baik tapi hati gelap nak mampus." Muka ku merah menahan amarah di hati.
Batrisyia mengusap lembut belakang ku supaya aku bersabar.
"So isyia , Apa jadi dengan dia ? " fatin menyilangkan kaki nya .
"Isyia , dia kehilangan abang dia , walaupun abang dia ni membunuh tapi dia selalu bantu kitorang dalam ape je perkara. Dan disebabkan tu , dia larikan diri, dan sampai sekarang aku tak pernah jumpa dia."
Semua hanya mampu mengangguk .
"Dan lepas tu , kitorang keluar dari situ. Cuba elak dari melibatkan diri dengan benda cam ni . Dan sampailah hari ni . " aku menamatkan cerita ku.
"Ops, kau lupa yang hari ni kau baru je libatkan diri kau balik dengan benda ni " haikal membetulkan ayat ku.
Aku tersenyum.
End flashback.....
Aku tersenyum sendirian bila mengingatkan balik tentang apa yang dah jadi hari ni. Tak sangka aku libatkan diri balik.
Tiba tiba...
"Ah takde aku still tak puas hati, dah la kat kfc tadi korang tinggal aku .... aku balik berhujan tau tak. So aiskrim ni aku punya. " Ariel memeluk bekas aiskrim di tangannya sambil menayangkan muka tidak puas hatinya kepada nab.
"Ala sorry laaa... sape suruh kau lama lama sangat dalam tandas tu .. lagipun kitorang tau la yang kau nak terkejut kan kitorang ken, suruh kitorang tengok kau pastu sampai dekat lorong tu kau terkejut kan kitorang sambil rakam muka kitorang . Last last masuk insta. Ken?" Kata nabila.
"Eh, m.... ma.. mana ada .. aku sakit perut la t... t... tu yang lambat sangat." Ariel tergagap gagap.
"H.. h... hab.. habis tu, ke..kee... napa... g..ga...gap semacam " aku saja mencelah. Hehehehe...
"Hmm, ye la korang menang... mana korang tau eh aku nak buat cam tu ?"
"Kau pernah buat la, lupa eh?" Nabila mengangkat kening nya.
"Bila ???" Ariel seperti betul betul lupa.
"Sebulan lepas "
"Oh yang dekat curve tu.. tapi dah lama kot"
"Dua minggu lepas"
"Oo.. kat paradigm"
"Yang paling baru.... semalam "
Ariel tersengih menggerakkan adanya ke kiri dan ke kanan .. ingat comel?
Aku dan nab membuat pokerface..
"Makan malam dah siap !! "Batrisyia menjerit dari dapur.
"Cepat kalau tak habis" sambung haikal pula.
_____________________________
"Ok jom lawan , sape pergi dapur dulu dia dapat aiskrim ni... " kata arief sambil memandang aku dan nabila.
"Ok " kata aku dan nabila serentak.
" satu.. dua.. ti-"
"Kitorang pecut dulu bye bye...." aku melambai tangan ku dan meninggalkan arief di belakang.
"Ala mana aciiii.. korang gerak dulu "
____________________________________________
Tbc.......
YOU ARE READING
Seven
Teen FictionPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...