Batrisyia melihat angka pada jam di dinding kelas. 9.30 . Kemudian dia memandang pintu kelas. Dia melepaskan keluhan berat.
"Aku dah agak kau takkan datang.." dia tersenyum hampa.
"We jom la.. dah pukul 9.30 dah " nabila memecah kesunyian. Hahaha tak de la sunyi sangat pon. Bising .
Tanpa menjawab mereka terus berdiri .
"Oh ya kamu semua dah nak pergi? Bawak beg sekali ya." Kata Puan mariam yang baru sedar mereka mahu keluar dari kelas .
Mereka mengangguk.
"Beg put sape nak bawak ?" Tanya arief.
"Biarkan beg dia dia takkan pergi punya " bat keluar dari kelas.
"Asal tu ?" Ryan pandang haikal sambil menggaru kepala.
Haikal mengangkat bahu tanda tidak tau.
Mereka mula mengejar batrisyia yang mungkin sudah jauh ke hadapan.
________________
Batrisyia pov
Kami menunggu fatin di luar kelas. Ya, kitorang ingat nak jalan sama sama ke "pejabat". Diorang mesti terkejut nanti bila masuk "pejabat" tu hahahaha.
Kami berjalan menuju ke pejabat. Kelihatan kerani sudah tunggu di depan pintu. Haihh macam dulu dulu gak. (Eh ape aku merapu ni )
"Eh kenapa enam orang saja? Murid yang bernama puteri tidak ada ? " kata kerani itu.
"Dia-" belum sempat nabila menghabiskan bicaranya. Aku dah potong. (hahaha bicara ye)
"Dia tak datang " aku tau puteri takkan terima apa yang akan jadi lepas ni.
"Sapa kata aku tak datang " puteri memegang bahuku sambil tersenyum.
"Put serius la ni kau ? " serius aku tak percaya do...
"Sah la ni dia... takkan la alien dalam mimpi aku semalam kot " arief mengetuk kepala ku. Sakit la bodoh.
"Kalau dah cukup mari ikut saya" kata kerani itu.
Lalu kerani tadi berjalan berhadapan dengan kami.
"Macam tourist guide dah aku tengok dia ni. Macamlah kita boleh sesat dalam pejabat ni bukan besar pon." Kata fatin secara perlahan. Cukuplah kitorang je yang dengar . Kang akak kerani tu dengar sentap lak.
Aku memandang puteri lalu kami berdua tergelak kecil . Tu bukan tourist guide, dan bukan jugak kerani lah.. Haihh lama tak jumpa dia ni. kataku di dalam hati.
Lalu kami masuk ke satu lagi pintu dan di dalamnya terdapat sebuah lorong kecil . Gelap jugaklah tapi aku dah biasa . Aku rindu siaa tempat nii.
"Umm akak, pejabat selebah sana lah" haikal menunjukkan ke arah pintu kayu yang tertulis pejabat yang berada di belakangnya.
Kerani tadi senyum lalu meneruskan perjalanan. Aku nampak muka haikal dah menunjukkan yang dia tengah blur. Hahaha
Dari jauh kelihatan sebuah lif berada di hujung lorong.
"Tak tau pulak aku dalam pejabat ada lif " nabila berbisik di telinga puteri.
Tiba di sebuah lif kami masuk lalu kerani tadi menekan butang lif turun ke bawah . "Sejak bila ada bawah tanah lak ni ? "Tanya fatin sejurus selepas kerani tadi menekan butang lif turun ke bawah.
Bila pintu lif terbuka. Aku pandang puteri."Ready ? " kata ku
Dia hanya mengangguk dan senyum.
____________________________
Puteri pov
Aku relakan hati je untuk jumpa iblis tu hahaha... aku tak tau lah camna dia boleh jadi jeneral . Ughh kalaulah aku boleh dedahkan sape dia tu.. aku menggenggam penumbuk di tangan. Tidak lama lepas tu lif terbuka.
Tiba tiba bat pandang aku, aku leraikan penumbuk di tangan dan balas pandangannya.
"Ready ? " katanya.
Aku hanya mengangguk memberikan senyuman .
Masuk sahaja ke dalam bilik tu. Ah aku rindu tempat ni. Eh put kau cakap apa ni *tampar pipi sendiri* *semua pandang*. Kami duduk di sofa berhadapan dengan satu meja panjang dan sepertinya seorang yang berjawatan besar duduk di situ.
"Tempat ape ni sial....." arief memerhati keliling bilik.
"Ish... dok diam diam la. " nabila dan Ryan memukul peha arief.
Tiba tiba seseorang keluar dari satu pintu automatik di tepi bilik . Dia memakai kot hitam dan di dadanya tersemat....
Jeneral...
Tak mungkin! Tak mungkin secepat tu.... cepat gila tukar orang .
Aku pandang batrisyia, " sape ni ? "
Dia hanya mengangkat bahu..
"Sape sial mamat depan di hensem... " fatin tidak berhenti memandang lelaki tadi..
" aku lagi hensem lah " Ryan terus menolak muka fatin dari terus memandang orang tadi..
Apabila lelaki tadi duduk . Banda ku secara tiba tiba berdiri yang menyebabkan semua kawanku turut berdiri...
"Jadi, sebelum saya memperkenalkan diri saya, saya ingin mengucapkan selamat datang ke A.P.P.S... " jeneral aril bertutur dengan sopan sekali (hahaha sopan )
*pandang sesama sendiri kecuali aku dan batrisyia* "A.P.P.S !!??" Mereka berkata serentak.
Aku dan bat senyum sinis (hahahahhahaha)
Apakah??? Well keep supporting...
Tbc......
YOU ARE READING
Seven
Teen FictionPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...