7

47 13 0
                                    

Batrisyia pov

aku berlari keluar dari mall sambil yang lain mengikuti langkah ku... sumpah lawak.

Aku pergi ke KTM Duke 390 kesayangan ku yang berwarna hitam putih( ni motor tau)  lalu berkata kepada yang lain.

"We kumpul kat rumah aku tau" aku mengambil helmet ku.

"Ok " jawab mereka serentak lalu beredar menggunakan kenderaan masing masing.

__________________________________

Rumah batrisyia

"korang nak minum pape tak ??"

"Ape ape je la" jawab arief lalu keluar menuju ke keretanya. Barang tertinggal kot...

"Eh aku nak fresh oren!!" Jerit puteri.

"Aku nak pepsi" kata nabila

"Coffee" kata haikal dan Ryan serentak ...

Mereka memandang sesama sendiri. "Eh sama!!" Lalu mereka buat handshake mereka. Alahai tercakap  sama je pon.

"Ok jap lagi siap." Haih macam macam diorang ni. Ingat ni cafe ke ape.. nasib kawan.

Selepas siap aku mengangkat dulang ke hadapan tiba tiba haikal berlari ke aku.

"Meh sini aku angkat... kau angkat lagi satu " sambil menunjuk ke dulang yang lagi satu .

Belum sempat aku cakap apa apa dia terus merampas dulang di tangan ku lalu dibawanya ke ruang tamu.

"Air sampai !!"jerit nya.

_______________

Takde sape punya pov

Arief memandang air di atas meja lalu dipandangnya pula air yang lain dengan muka tidak puas hati...

"Aku tak puas hati!" Arief mengetuk meja.

Yang lain semua tersentak. Terkejut kau... . Ye la tadi senyap je tetiba ketuk meja macam nak runtuh.

Arief pandang kawan kawannya dengan muka yang berkerut.

"Mana aci... aku punya air kosong jee..." dia menghentak hentak kakinya seperti budak umur 4 tahun tak dapat mainan yang dia nak...

Yang lain melepaskan keluhan berat.

"La ingat ape la tadi kau ni... sape suruh kau cakap air ape ape je. Penat aku fikir nak bagi air ape. Last last air tu je la aku bagi.." kata batrisyia selamba.

"Alaa...."Arief membuat muka sedih dia.

Yang lain hanya mampu menggeleng melihat telatah kawan mereka seorang ni..

Ape la nak jadi dia ni....

___________________________________

"We semalam, aku ada dengar budak junior kata pasal tingkat 4 bangunan sebelah tu..." kata nabila.

"Diorang cakap ape?" Tanya Ryan.

"Pasal diorang kata  ada pelajar yang belajar kat tingkat tu guna dinding naik tingkat tu."kata nabila lagi.

Lain semua mengangguk.

"Tak ke gila naik guna dinding . Ingat ni apa? Spy ? " tambah arief.

Puteri pandang batrisyia . Mereka tergelak kecil ... haihh tak tau sudah.
Nampak seperti ada sesuatu yang disorokkan diorang ni.

Tbc.....

puterinorasyiah




SevenWhere stories live. Discover now