Fatin pov
Aku menghempaskan badan ke atas katil yang empuk itu.
"Ahh... penat "
Aku baru menutup mata-
Ting...
"Ahh... phone ni, kacau aa aku penat niii" aplikasi whatsaap ku buka.
_________________
THE SE7EN 💀🔥♥
Ryan ♥
Kumpul kul berapa?
Kalau lambat lagi aku nak tido.Kal galah 😏
Entah
Tadi pon aku tanya bat
Tapi tak jawab jawab.Dia tido la tuu....
Umm...
Tadi sebelum balik
Puteri ada kata
Pukul 5 .
Dah jangan kacau
aku nak tiodPuteri 👑
Oh sorry
Bat tido
Lagipun phone dia habis bateri.
Haah kul 5Riel poyo
Tiod?
Tiod!!!
Hahaha tiod 😂😂😂😂
Tiod ke tidoo 😏😏Tido
K sorry la
Typo je kot
Aduu....-offline-
__________________________________
Pin... pin..
"Ye.. kejap kejap... haih, tak reti sabar betul la dia ni "
Aku melihat jam di tangan ku, " hmm.. baru pukul 4.30, awal pula dia sampai, selalunya mesti lambat"
Aku keluar dari rumah dan menuju ke kereta BMW x6 milik 'bapak' Ryan. Hahaha.. yeah, Ryan mana ada kereta.. bapak dia suruh dia habis belajar dulu hmmm..
Aku membuka pintu kereta itu dan terpapar lah muka Ryan di situ.
"Ha ye ye. Nanti abang call balik ok. Kak fatin kau ni dah masuk kereta la. Nanti dia bising lak " Ryan menamatkan panggilan telefon nya.
" ryana ke ?" Tanya ku sambil memakai tali pinggang keledar .
Dia mengangguk lalu menekan pedal minyak dan keluar dari perkarangan rumah ku.
________________________________
Tak de sape punya pov
Mereka berkumpul di sebuah rumah di tengah hutan yang jauh dari rumah mereka... (sah la jauh.. merepek ape ni) . Ryan memakirkan (betul ke?) keretanya di halaman rumah tersebut lalu mereka keluar dari perut kereta itu.
Tiba di depan pintu, fatin menekan nombor pin yang tersergam indah di tepi pintu rumah itu 😏.
Klikk....
Baru ingat membuka pintu tiba tiba nabila dan haikal datang menerjah mereka dari belakang. "Boo! " . Arief kelihatan muram di belakang mereka.
"Awal sampai" nabila masuk ke dalam rumah agam itu.
"Entah Ryan ni la datang amik aku awal sangat."
Puteri dan batrisyia menuruni tangga yang berada di tengah rumah itu.
"Baguss!! Tepat pada masa .." batrisyia menepuk tangan.
"Tengok kaki laa" ryan menunjukkan kakinya .
"Eee ingat cantik la kaki tu . Tak de la selalu kau paling lambat" kata puteri sambil duduk di sofa berhadapan dengan kawan kawannya.
Ryan tersengih.
"So.... aku rasa banyak benda yang yang korang berdua perlu explain Kat kitorang sekarang ni " haikal menyilangkan tangannya dan bersandar di sofa.
Batrisyia dan puteri faham apa yang dimaksudkan oleh haikal tadi mengangguk .
Batrisyia menarik nafas panjang dan mula membuka bicaranya (apakah?)
"Ceritanya begini......
_____________________________________________
"Ia bermula pada tahun 2005, yaa time tu aku dan puteri masih budak mentah yang sering dibuli ( ye la baru lima tahun kot) ..... masa tu, kitorang hanya membesar dengan kasih sayang atuk dan nenek kitorang je. Ok tu korang pun tau.. .
Ringkaskan cerita , ada satu time tu kitorang kurung kat satu rumah dalam hutan.
Lepas tu kitorang terkurung dalam tu dalam tiga hari tanpa sebarang makanan. So, kitorang pon try la cari mana tau ada apa apa kat rumah tu.. sampai la puteri terpijak satu papan tu dan terjatuh ke dalam sebuah bilik yang besar dan gelap.
Aku pon turun ke dalam bilik tu, bukan suis lampu dan... kitorang tengok keliling tempat tu macam sebuah office. Terserlah logo yang besar yang tertulis A.P.P.S, screen yang besar di dinding , meja yang panjang , rak yang penuh dengan gajet dan satu gambar yang mempunyai dua keluarga yang sedang tersenyum . Itu keluarga aku dan puteri..."
"Woooo so korang nak cakap yang korang jumpa bilik spy gitu? And bilik tu family korang punya..." Arief menggigit kukunya.
"jangan gigit" nabila menepis tangan arief .
"Ok aku sambung pulak" kata puteri.
Semua mengangguk.
"Dan ya , lepas kitorang dapat tau pasal tu ,kitorang didedahkan kepada seni mempertahankan diri dan sebagainya. Setahun lepas tu kitorang dimasukkan ke sekolah kita sekarang ni . (Sekolah diorang campur menengah dengan sekolah rendah. ) dan kitorang berdua dikelaskan di kelas khas kat blok diamond tu..
Setelah enam bulan kitorang ditukarkan di C.I.A.W Akademi. Dan kat sana kitorang akan diajar mengikut team. Dan team aku ada empat orang. Aku , batrisyia , isyia dan ..... khairul. " puteri tersenyum sejurus selepas menyebut nama itu.
"Emm... put, kau nak sambung tak ?" Batrisyia yang berbisik di telinga puteri.
"Tak pe... aku boleh"
"Kitorang berempat berjuang bersama sampailah kitorang naik ke stage 8. Semuanya ok sehingga la kejadian empat tahun lalu terjadi..."
"Kejadian apa?" Fatin, haikal, ryan , arief dan nabila berkata serentak . Nampaknya mereka makin teruja....
_____________________________
Hii... apa yang jadi empat tahun lalu . Kenapa diorang keluar dari sekolah tu ? Nak tau tunggu bab seterusnya!!! Sorry ah ingat nak letak semua flash back tu Kat bab ni tapi nanti panjang sangat. hehehehe.. ni pun dah 773 words tau so, see you gias next chap...
Tbc........
YOU ARE READING
Seven
Teen FictionPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...