4

50 12 0
                                    

Lepas rehat mereka semua duduk di students longe. Ni mesti kes kelas bising gila nak mati. (harus ke letak nak mati tu ^_^).

"We asal kita je do kat sini?? Orang lain mana" nab melihat keliling tempat itu.

"Laa..... bagus la kita je , boleh main semua benda tak macam awal tahun. Nak main je orang lain dah main." Batrisyia meletakkan papan chest di atas meja.

"Ha sapa nak lawan aku ?? "

Semua krik krik...

"Tak nak aaa.. sape je menang lawan kau" arief menyelak rambutnya ke belakang. Eleh ingat maco la .

"Aku!!!" Ryan mengangkat tangan.

"Ha sini ah. Aku nak hitam" bat mengambil buah catur yang berwarna hitam. Suka betul dia main chest.

"Percaya la, kau takkan menang ryan... " fatin menyilangkan tangannya .

"Adu kau ni, patut kau sokong bf kau ni" ryan menayangkan muka sedih kepada fatin. Yang lain haya mampu melihat short drama ni je la..

"Ok jom start!" Kat Batrisyia setelah siap menyusun kesemua buah catur nya.

Mereka pun memulakan permainan. Semua memerhati dua orang kawan mereka bermain. Kecuali nab, dia memandang ke hujung tempat ini.

"We sekolah kita ni sejak bila ada pengawal eh siap pakai baju hitam bagi" katanya perlahan tapi masih lagi mampu didengari oleh kawan kawannya.

Mereka semua memandang ke arah yang sama nabila pandang tadi. Kecuali dua manusia yang terang main tu. Khusyuk betul.

"Hari tu pon aku ada nampak" haikal dan arief berkata hampir serentak. Puteri hanya mendiamkan diri.

"Korang tak rasa something ke ? " haikal memandang sahabatnya.

"Checkmate!!!" Batrisyia tiba tiba menjerit.

Semua tertumpu kembali kepada mereka berdua yang sedang bermain.

"Hahahahaha aku dah cakap kau tak kan menang ryan." Fatin gelak.

"Cam mana lah aku tak boleh perasan benda tu ..." ryan menggaru kepalanya yang tidak gatal. Yang lain turut tergelak.

"Dah la we, kita pergi bilik muzik jom. Aku rasa creepy sial tak sini" sengaja nabila menekankan perkataan creepy itu dengan menggerakkan kedua dua  jari telunjuk dan jari tengahnya.

"Jom!". Semua beredar dari situ .

Semasa berjalan.muka puteri dan batrisyia kelihatan gelisah. Fatin perasan perubahan itu tapi dibiarkanya.Lalu mereka meneruskan langkah ke bilik muzik.

Hahaha untuk bab ni sebenarnya aku tak de idea pon nak tulis . Kalau aku guna nama singkatan pastu tertukar balik nama penuh tu biarkan je hidup aku 😌 . K .. done bab 4 .

Tbc......

puterinorasyiah

SevenWhere stories live. Discover now