Fatin pov
Aku meninggalkan mereka . Ya, lambat satu minit mungkin jeneral dah tunggu kat atas tu. Dah lah hensem, mana boleh tunggu lama lama .hehehehe... ( tak sedar diri yang dia dah ada boyfriend 😑)
Sampai sahaja di tingkat 3 aku melihat koridor.. kosong. Tak de orang.. aik? Takkan la tak sampai lagi kot? Aku melihat keliling . Kosongnya.. ( sah la kosong sekarang baru pukul berapa ngok)
"Uii.. cari sape tuuu" Ryan mencucuk pinggang ku menggunakan jari telunjuknya.
"Eh kau ni terkejut tau " aku memukul ke bawah cap yang dipakai ryan membuatkan dia tertunduk. Padan muka.
"Put bukak ah" bat berkata dengan nada yang kuat. Tak kena pun aku tak tau la .
"Ye jap la.. kau gi tengok ada orang ke tak. " puteri mengeluarkan pin bulat yang seperti cincin lalu pergi ke sebuah dinding kosong di tepi tingkat itu.
"Ok , clear!" Jerit batrisyia.
Aku cuba memahami apa yang diaorang tengah buat sekarang ni. What??
Puteri memasukkan pin bulat tadi ke dalam sebuah lubang kecil di dinding lalu sebahagian dari dinding tadi bergerak ke belakang.
Semua hanya mampu ternganga dengan apa yang baru je jadi depan mata..
Puteri menolak pintu tadi ke tepi lalu diambilnya balik pin tadi . Muncul sebuah lif dan puteri dan batrisyia terus masuk ke dalamnya.
"Oii! Taknak masuk ke tho baik cepat nanti budak nampak camna ? " puteri memarahi kami yang masih menjadi patung cendana yang tidak terbayar di sini.
"Boek " haikal kelihatan teruja dengan kejadian yang baru jadi tadi.
Kami masuk ke dalam lif tadi dan pintu tadi pun tertutup...
aku pelik, kenapa lif ni tak gerak lagi ? Tak tah rosak ! Oh tuhan.
Tiba tiba keluar sebuah meja dari dinding lif ( pandai pandai lah korang imagine eh ) Kat atas meja tu ada 7 pin yang puteri pakai tadi dan 7 pin panjang siap ada nama lagi. Name Tage kot.
Kami mengambil barang itu dan lif pun bergerak ....
Haikal pov
Aku membelek name tage dan pin tadi. Cantik gak.
Aku menyematkan name tage yang bewarna silver tadi pada tali leher dan pin tadi aku letakkan di dalam beg.
Tingg...
Pintu lif terbuka. Impian aku tercapai yay.. dapat juga tengok apa ada kat tingkat ni..
Aku mengikuti langkah kawan kawan ku keluar dari lif . Kami berjalan ke arah lorong locker room .
Kelihatan semua pelajar memandang kitorang dengan riak wajah pelik. Aku pun tak tau kenapa mesti macam tu, aku pakai baju terbalik ke . Lantak la
Satu demi satu kelas kitorang lalu tapi tak masuk pon .mana satu lah kelas aku ni...
"Bat, mana kelas kita " aku menolak bahu batrisyia yang berada di sebelah ku.
"tunggu jelah "
"Itu pon nak rahsia ke "
"biar lah "batrisyia berjalan ke depan meninggalkan aku di belakang.
YOU ARE READING
Seven
Teen FictionPuteri Norasyiah, Nurul Batrisyia Aqmar, Fatin Hazwani Aina, Nurul Nabila, _________________ Rayyan Haikal, Haikal iqbal, Mohd arief Tujuh sahabat ini macam murid biasa jugak, sampai la satu hari tu hidup mereka berubah. _________________________...