Paramiliter grupların siyasi yükselişi

20 1 0
                                    

İkinci Dünya Savaşı sonrasında, ABD'li diplomatların, İtalya'da Mussolini'nin faşist yönetimine karşı beraber savaştıkları komünist direnişçilere karşı ciddi bir tavır değişikliği oldu. Bu değişikliğin ardında Washington-Moskova ekseninde Hitler'e karşı kurulan ittifakın yavaş yavaş kırılması yatıyordu. Başkentlerde 'büyük adamlar' tarafından alınan kararların, uzaklardaki merkezlerde uygulamaya konması büyük travmalar yarattı. Öncelikle, İtalya'da sol, dünya genelinde faşizme adını veren Mussolini yönetimiyle çok sert biçimde çatıştığı için önemli bir tabana sahipti. İkincisi, İtalya'daki Amerikalı resmî görevliler, daha birkaç ay önce savaşmakta oldukları aşırı sağ ve faşist kökenli oluşumlarla işbirliğine gitmek zorunda kalırken, komünist ve sol görüşteki İtalyanlar da yaşanan değişimi anlamlandırmaya çalışıyordu.Esasen bu beklemeyen bir şey değildi. Çünkü daha savaş sürerken solcu kanattakilerin hiç de hoşuna gitmeyecek gelişmeler yaşanmaya başlamıştı. ABD'nin İtalya'daki gizli servisi olan Stratejik Hizmetler Bürosu OSS'nin (Office of the Strategic Services) Başkanı Earl Brennan, ABD Adalet Bakanlığı'na, İtalyan kökenli Amerikalı 'Lucky' Luciano'nun 50 yıllık hapis cezasının indirilmesi teklifini götürmüştü. Bu teklifin ardında, Luciano'nun ABD ordusuna Sicilya'da işbirliği yapabilecekleri mafya patronlarının isimlerini ve bağlantılarını vermesi pazarlığı yatıyordu. Britanya medyasında 1990'larda çıkan bazı haberlere göre, 1943'te Sicilya'daki mafya patronlarının desteğiyle önemli bir çıkartma yapan ABD ordusu, savaş sonrasında da Ada'yı onların (mafyanın) dilediği gibi yönetmesine izin verecek bir düzen oluşmasına destek oldu.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin