Bazı ülkelerde Gladio'nun ne kadar büyüyüp tüm devlet düzenine hükmedecek kadar güçlendiğini düşününce, ABD'nin açıklamalarının tümüyle yanlış olduğunu söylemek güç gibi gözüküyor.Gladio, her ne kadar İkinci Dünya Savaşı'nın ertesinde başını ABD ve Britanya'nın çektiği müttefik ülkelerin ortak bir projesi olarak geliştiyse de, bu gizli orduların kendi vatandaşlarına karşı gerçekleştirdikleri işkencelerden darbelere, suikastlerden terörist eylemlere kadar bir dizi operasyon 'yerli malı' olarak planlandı ve gerçekleştirildi.Hatta, Türkiye gibi bazı ülkelerde Gladio'nun hepten kontrolden çıkması ve kendi kuran güçlere karşı çalışır hale gelmesi söz konusu oldu.Gladio'nun gizli askerleri arasında Naziler'e karşı savaşanlar asıl yönetimi ellerinde tutuyordu. Savaş esnasında Fransa'ya paraşütle inerek direnişçileri örgütleyen ABD'li William Colby, 1951'den itibaren İskandinav Gladio'sunun eğitiminde görev aldı. Colby, Gladio'nun gizli savaşçılarının en üst düzey isimlerinden biriydi. 1973-76 yıllarında ise CIA'yi yönetti. 1976'da, daha sonra Başkan olacak George H.W. Bush'un CIA Başkanlığı'na oynaması ve Henry Kissenger'ın da Colby'nin ayağını kaydırmak üzere harekete geçmesi sonucu, 1975'te ABD siyaset tarihine "Halloween Katliam"ı olarak geçen ve Başkan Gerald Ford'un kabinesindeki önemli bazı isimleri daha muhafazakâr siyasetçilerle değiştirdiği süreç yaşandı. Donald Rumsfeld ve Dick Cheney gibi, ileride 'neo-con' olarak anılacak şahinler bu şekilde siyaset sahnesinde yükselmeye başlamıştı. Kongre'ye karşı çok açık davranıp, CIA'nın şeffaflığını sağlamaya çalışan Colby, 1978'de piyasaya çıkan anı kitabı, "Onurlu Adamlar"da Gladio Operasyonu'ndan bahsederek, "büyük ve önemli bir proje" demişti.Colby, 1996'da geceyarısı göl kıyısındaki evinde kanoyla dolaşmaya çıktı ve boğuldu.Çok şey bildiği ve açıklamaya hazır olduğu için öldürüldüğü yolunda ciddi iddialar bulunuyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GLADIO
Ficción históricaGladio, daha çok İtalya'daki siyasi cinayetleriyle adını duyurmuş bir gizli örgüttür. Ancak bu örgütün NATO'nun gözetiminde çalışan bir özel tim olduğu kesindir. NATO'nun doğrudan düşman ilan edemediği kişilere veya siyasi mekanizmalara karşı Gladio...