Belçika Gladiosu'nda iki temel bölüm bulunuyor. İstihbarî Dokümantasyon ve Aksiyon Servisi S.D.R.A. VIII (Service de Documentation de Renseignments et d'action VIII) ve Eğitim, İletişim ve Dokümantasyon Seksiyonu S.T.C/Mob. Bunlardan ilki, Belçika askerî istihbarat servisinin içinde faaliyet göstermekte ve Savunma Bakanlığı'na bağlı çalışmaktadır. S.D.R.A. VIII mensupları, tamamen askerî personelden oluşuyor. Özel eğitimli bu askerler, olası bir Sovyetler Birliği işgali durumunda Belçika hükümetini ülke dışına kaçıracak ve direniş hareketini başlatacaktı. Gayrinizamî harp, paraşütle atlama, sabotaj, yakın dövüş, dalgıçlık, donanma eğitimi gibi konularda uzmanlıkları olan asker-Gladyatörler, her an savaşa hazır bekliyordu. Belçika Gladiosu'nun ikinci ayağı olan Eğitim, İletişim ve Dokümantasyon Seksiyonu S.T.C/Mob, (Sectie Training, Communicatie en Documentatie) Devlet Güvenlik Teşkilatı, yani Staatsveiligheid ise bu yapının sivil kanadını oluşturuyordu. Bu birim, Adalet Bakanlığı'na bağlıydı. Görevleri arasında olası bir işgal durumunda düşmanla ilgili istihbarat toplamak, askerî kanadın gerçekleştireceği eylemleri kolaylaştırmak için bilgi toplamak, organizasyonlar yapmaktı. Özellikle radyo kullanmak (ve teknoloji ilerledikçe diğer yeni iletişim yöntemleri) üzerine eğitim gören bu sivil birimin üyeleri, sıradan yani 'normal' insanlardan, hatta bir istihbarat raporunun belirttiğine göre 'sakin tabiatlı ve biraz saf karakterdeki aile babalarından' seçiliyordu. 'Güçlü dinî inanışlara sahip olmak', komünizm karşıtlığına doğal bir zemin oluşturacağı gerekçesiyle sivil gladyatörlerin seçiminde tercih edilen bir özellikti. Gladyatörler, eşlerini bile sırlarından haberdar etmiyor, çift kimlikli hayatlar sürüyorlardı.1971'den itibaren bu iki kanat arasında iletişimi sağlayacak bir 'ara birim' kuruldu. Yönetim kademesi, altı ayda bir NATO'nun Müttefik Gizli Komitesi (Allied Clandestine Committee) adı altında faaliyet gösteren ve Avrupa'daki tüm Gladio operasyonlarının koordinasyon merkezi olan ACC'de biraraya geliyordu.S.D.R.A. VIII, üyeleri askerî istihbarat teşkilatının muhtelif birimleri içinde yer alan, gizli bir yapılanmaydı. Bu nedenle ordu içinde çalışanların, hatta savunma bakanlarının bile, kendilerinden gizlenmesi halinde bilemeyeceği bir şekilde, örtülü bir oluşumdu. Gladio soruşturmaları yapılan diğer ülkelerde, 'matruşka' tarzı örgütlenme şekli dikkati çekmiştir.S.T.C./Mob ise hücrelerden oluşuyordu. Her hücre birbirinden habersiz, sadece kendi kumandanına hesap verir biçimde faaliyette bulunuyordu. Ajanlar, gerektiğinde başka ajanları 'işe alabilme' yetkisine sahiplerdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GLADIO
Historical FictionGladio, daha çok İtalya'daki siyasi cinayetleriyle adını duyurmuş bir gizli örgüttür. Ancak bu örgütün NATO'nun gözetiminde çalışan bir özel tim olduğu kesindir. NATO'nun doğrudan düşman ilan edemediği kişilere veya siyasi mekanizmalara karşı Gladio...