KENNEDY'NİN SİYASİ DEĞİŞİMİ

11 0 0
                                    

John F. Kennedy'nin 1961'de ABD Başkanı olmasıyla birlikte, İtalya'ya karşı güdülen dış siyasette büyük bir değişim dönemi başladı. Colby'nin 'Onurlu Adamlar' kitabında yer alan CIA tarafından yapılmış bir analize göre, esasen İtalyan sosyalistleri demokratik bir düzen arzulamaktaydılar. Kennedy de bu görüşü paylaşıyordu. Yine de, Kennedy'nin liberal bakışı CIA ve ABD Savunma Bakanlığı'nda fazla sempatiyle karşılanmıyordu. Gladio'yu yöneten birimler de, İtalyan seçimlerine müdahale edilmemesi fikrine soğuk bakıyordu. 1963'teki seçimlerde gerçekten de DC'nin oyları % 38'e düştü ve Sosyalist PSI, % 14'lük bir başarı kaydetti.Hıristiyan Demokrat Aldo Moro liderliğinde kurulacak koalisyon kabinesinde sosyalistler de bulunacaktı. Başkan Kennedy, İtalyan seçimlerinde ortaya çıkan tablodan memnuniyetini dile getirmek için Roma'yı ziyaret etti. Sosyalistlerle sıcak yakınlaşmalar sergileyen Kennedy, birkaç yıl sonra öldürüldü. Bu arada, İtalya'da Komünist Parti'nin oyları da % 25 seviyesinde olduğundan, onlar da kabinede yer almayı talep ediyorlardı. Aynı dönemde, inşaat işçileri sendikası Roma'da büyük bir gösteri düzenledi. 1980'lerdeki bir siyasi soruşturma çerçevesinde sorgulanan üst düzey bir İtalyan istihbaratçı, Gladio'nun bu gösterilerde 200 kişinin yaralanmasına neden olan olayları başlattığını itiraf etmişti. Bu dönemden itibaren, İtalya'da Gladio'nun rengi değişmeye başladı. Daha önceleri, özellikle Amerikan ajanlarıyla işbirliği halinde karalama kampanyaları ve sempati duydukları partilere finansman sağlanması ile uğraşan Gladio ekipleri, enerjilerini "tansiyon stratejisi" yaratmaya yöneltti. Bu stratejinin ilk adımı olarak da, "Piano Solo" adlı proje çerçevesinde, General Giovanni De Lorenzo tarafından planlanıp uygulamaya konan darbe 1964'te gerçekleştirildi.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin