GLADIO'NUN FİLİZLENMESİ

21 0 0
                                    

Savaş sonrasında, direnişçi geçmişi solu güçlendirdi. 1948'de İtalya Komünist Partisi PCI (Partito Comunista d'Italia) yaklaşık 27 yıl önce ayrıldığı İtalyan Sosyalist Partisi PSI (Partito Socialista Italiano) ile birleşerek, Halkçı Demokratik Cephe FDP'yi (Fronte Democratico Popolare) kurdular. Bu birleşme sol açısından bir seçim başarısı getirebilirdi. Ancak seçimlerde Amerika'nın desteklediği Hıristiyan Demokratlar olan DC (Democrazia Cristiana), oyların çoğunluğunu aldı. Yıllar sonra, İtalya'nın Gladio yapılanması ortaya çıktığında, cumhurbaşkanlığı da yapan Hıristiyan Demokrat Parti kurucularından Francesco Cossiga, seçimleri kendilerinin değil de, Halkçı Demokratik Cephe FDP'nin kazanması halinde duruma müdahale etmek üzere, parti içinden paramiliter bir grup olarak 'tepeden tırnağa silahlanmış olarak beklediklerini' anlatmıştı. Vietnam Savaşı'na muhalefet eden İhanet adlı kitabın da yazarı ve son derece ilginç bir yaşam öyküsü olan Amerikalı subay William R. Corson, 1978'de kaleme aldığı Cehalet Orduları kitabında, CIA'in Hıristiyan Demokratlar olan DC'ye bu seçimler öncesinde milyonlarca dolar aktardığını anlatır. Bu kitapta, FDP adaylarına karşı yerel olarak birebir karalama kampanyaları yürütüldüğü ve bundan başarılı sonuç alındığı da öne sürülür.1953-1958 yılları arasında İtalya'da komünist ve sol gruplara karşı sandıkta kaybetmelerini sağlayacak karalama kampanyaları yürütüldüğünü sonradan CIA Başkanlığı'na yükselecek William Colby de dile getiriyordu. Colby, gerek İtalyan gerekse Amerikan yasaları önünde başka bir devletin içişlerine bu şekilde karışılmasının 'yasadışı' olduğunu 'Onurlu Adamlar' adlı kitabında ifade etmişti. Ancak yaşananların, Soğuk Savaş gibi bir ortam söz konusu olduğu için "ahlâklı" kabul edilebileceğini de öne sürmüştü.1949'da NATO'nun kurulması ve İtalya'nın kurucu üyeler arasında yer almasıyla beraber, DC bünyesinde filizlenmeye başlayan Gladio yapılanması, giderek resmiyet kazandı. NATO'nun kurulmasına paralel olarak faaliyete geçen ve İtalyan Savunma Bakanlığı'na bağlı olan Silahlı Kuvvetler İstihbarat Servisi SIFAR (Servizio Informazioni Forze Armate) General Giovanni Carlo yönetiminde, Gladio'yu teşkilatlandırmaya başladı.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin