EVDE BULUNAN DARBE PLANI

13 0 1
                                    

Mâlî konular araştırılırken, polis Gelli'nin villasını bastı ve burada yaklaşık 1000 isimden oluşan P2 üye listesi bulundu. Bu listeye göre P2 üyeleri arasında bakanlar, parlamenterler, askerler, istihbaratçılar, akademisyenler, yargıçlar, avukatlar, gazeteciler, televizyoncular ve işadamları bulunuyordu. Gelli'nin evindeki belgeler arasında, "Demokratik Yeniden Doğuş Planı" adlı bir 'darbe' projesi de vardı. Gelli'nin amacı, İtalya'yı P2'ye sadık ve otoriter düzeni savunan bir 'yeni demokratik eksen'e oturtmaktı. Bu amaçla, P2 kendi ekonomik ve siyasi elitini yaratacak ve kamuoyunu da adım adım ele geçirecekti.İtalya'yı kana bulayan bir sürü olayda P2'nin kilit rol aldığı öne sürüldü. Bunlar arasında Başbakan Aldo Moro'nun öldürülmesi ve 1980 Bolonya Katliamı da vardı. P2'nin Gladio yapısı içinde olduğu söylense de, gazeteci üyelerinden bazılarının ABD'yi İtalya'daki tüm yasadışı hareketlerden sorumlu tutan haberler yaptıkları gözleniyordu. Örneğin ülkenin önde gelen araştırmacı gazetecilerinden Carmine Pecorelli (Mino), kıvrak kalemiyle gündeme taşıdığı askerî ve istihbarî dosyalarıyla tanınmıştı. Mino, Moro suikastini CIA'in işaretiyle Gladio'nun işlediğini yazmıştı. Pecorelli 1979 yılında bir suikaste kurban gitti. Bu suikastin, mafya ile eski başbakan Giulio Andreotti'nin ilişkilerini gündeme getirmiş olması sebebiyle işlendiği öne sürüldü. Bu cinayetten ötürü Andreotti, 2002'de mafya patronu Gaetano Badalementi ile beraber 24 yıl hapse mahkûm oldu. 2004'te karar temyiz edildi. P2 grubu üyeleri arasında yıllardır ülkede en çok izlenen tartışma programını yapan Maurizio Costanzo'da bulunmakta ve kendisine verilen belli konuları özellikle gündeme getirmektedir. Bu arada, 1981'deki P2 listesinde önemli bir yer işgal eden Silvio Berlusconi, bugün İtalya Başbakanı. P2 lideri Gelli geçtiğimiz yıl: "Şu Berlisconi iyi çocuk, ona bakıyorum ve bizim yaptığımız planları aynen uyguladığını görüyorum" dedi.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin