AVRUPADA KATLİAM

13 0 0
                                    

O sene, aynı zamanda neo-faşist 'Beyaz Darbe' (Golpe Bianco) gerçekleştirilmeye çalışıldı. İtalya tarihine damgasını vuran ise, 2 Ağustos 1980'deki Bolonya Katliamı oldu. 85 kişinin öldüğü ve 200 kişinin yaralandığı bu saldırı, geleneksel olarak solun güçlü olduğu Bolonya'nın tren istasyonunun, muazzam kalabalık olduğu bir günde gerçekleştirildi. Yıllarca süren davada, bombalamada yakınları ölenlerin mücadelesi önemli rol oynadı. 1995'te İtalyan Anayasa Mahkemesi, neo-faşist teröristlerle beraber 'soruşturmayı engellemeye çalışmak'tan, karanlık mason Licio Gelli ve bazı gizli servis üyelerini de suçlu buldu. Gelli'nin çevresinden ve Ordine Nuovo fraksiyonlarından Nuclei Armati Rivoluzionari'ye (Silahlı Devrimci Çekirdek-NAR) mensup bir kişiyi de hapse gönderdi. NAR'ın bir mafya grubu olan Magliana Çetesi (Banda della Magliana) ile bağlantı içinde hareket ederek, İtalyan ordusu kaynaklı mühimmat -ve en başta da bombalar- elde ettiği sonraki yıllarda ortaya çıkarıldı.1978'de eski başbakan ve DC eski lideri Aldo Moro Roma'da kaçırıldı. O zamana değin, aşırı solcu Kızıl Tugaylar (Brigate Rosse) örgütünün birçok üyesi ve tüm liderleri yakalanmıştı. Moro'yu kaçıranların İkinci Kızıl Tugaylar olduğu açıklandı. Moro'nun cesedi, 55 günlük esaretten sonra DC ve PCI parti merkezlerine tam eşit uzaklıkta park edilmiş bir arabada bulundu. Karmaşık bir olay olan Moro cinayeti konusunda birkaç noktayı belirtmekte yarar var. Birincisi, Moro eski bir Gladio kurucusu olmaktan, solun da saygı duyduğu, ılımlı ve demokrasi yanlısı bir siyasetçiye dönüşmeye uzanan bir çizgi izlemişti. Yani Gladio'cular arasında bir kopuşu, insanların değişip farklılaşabileceğini simgeliyordu. İkincisi, bu cinayete solcu sağcı, yerli yabancı karanlık işlere bulaşan herkes karışmıştı. Bu nedenle sonraki yıllarda, Moro'nun hayaletinin İtalyan politikasının üzerinde dolaştığı sıklıkla söylendi.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin