AVRUPA'DA TAM OLARAK BİTMİŞ DEĞİL

31 1 0
                                    

  Günümüzde Gladio, Avrupa genelinde tamamen ortaya çıkarılmış, temizlenmiş değil. Avrupa derin devletlerinin üyeleri hala, gerek eskinin Demir Perdesi'nde, gerekse Batı Avrupa'da aktif görev yapmaya çalışıyor. Bağlı bulundukları devletler, onları tam manasıyla yok etmedi ya da edemedi. Ortadan kaldırılamayan Gladio'lar zamanla, hem sağ hem de sol kanattan güç toplayarak devlete göbek bağıyla bağlı, siyaset ve mafyanın içiçe girdiği yapılara dönüştüler. Ancak bugün Avrupa'da devletin onayladığı aktif bir Gladio'dan söz etmek güç. AB genelinde birçok devlette, Gladio'nun eski üyelerinden veya benzerlerinden yeni yapıların 'hortlamaması' için büyük gayret gösteriliyor. Bu çabayı gösterenlerin başında da, devletlerden çok, söz konusu ülkenin kendi basını kadar, akademi dünyası ve sivil toplum kuruluşları geliyor.1990'larda, Türkiye'de Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri demokratik, sosyal ve ekonomik geçmişleri açısından küçümsenen ülkelerdi. Oysa bugün bu ülkeler, sadece Türkiye'yi değil, bazı Batı Avrupa ülkelerini bile aşan ölçüde hak ve özgürlükleri temel alan yeni anayasalar ve hukuki düzenlemeler yaptılar. Türkiye bu yılları siyaseten ıskaladı. Üstelik bu dönemde ülkenin Güneydoğu ve Doğusu'nda süren 'düşük yoğunluklu savaş', kendi Gladio'sunu devlet içinde devlet, ordu içinde ordu olarak tasvir edilebilecek bir yapıya dönüştürdü. Bir yıldan fazla süren araştırma sonucunda hazırlanan ve mahkeme tarafından kabul edilen iddianameden öğrendiğimize göre Türk Gladio'su, Ergenekon Terör Örgütü'ne dönüşmüş.Gladio'nun hikayesi, 'derin devlet'in kendi bildiğini okumak, kendi doğru saydığını yapmak ve son kertede, sadece ve sadece kendi gücünü korumak için neler yapabileceğinin bir öyküsüdür. Susurluk'ta 1996'da bir kazayla ortaya dökülen devlet-mafya-siyasetçi ilişkileri zincirinin yarattığı toplumsal şok, bir temizlenme süreci başlatabilseydi, bugün Türkiye çok daha rahat günler geçiriyor, o dönemden bu yana Gladio'ya kurban verilenler de yaşıyor olurdu.Şimdi Türkiye'nin önünde yine ciddi bir fırsat var: Kendi Gladio'sunu sessizce tasfiye etmek. Böylece ilk kez Türkiye, kendi tarihini değiştirmekle kalmaz, bütün Avrupa'yı sarsabilecek bir dönüşüme öncülük eder. Böylece Türkiye, Batı Avrupa'yı takip etmeyi bırakıp, onun önüne geçebilir. Tıpkı AB'nin yeni ülkelerinin 1990'larda yaptıkları gibi. 

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin