YENİ HEDEF SOVYETLER BİRLİĞİ

8 0 0
                                    

İkinci Dünya Savaşı sırasında Nazi birlikleri tarafından yenilgiye uğratılan ve işgal edilen Belçika'nın, savaş sonrasında böyle önlemler almaya çalışması doğaldı. Belçika'da Nazi işgalinin 1940'ta başlamasından sonra, Britanya'ya sığınan Belçika hükümeti, Londra'nın da yardımıyla iki yıl içinde bir direniş hareketi başlatmıştı. Böylece Belçika, İkinci Dünya Savaşı sonrasında, kendiliğinden, son derece organize bir gizli orduya sahip olmuş oldu. Savaşın sonuna yaklaşıldığındaysa, 'yeni düşman'ın Sovyetler Birliği olacağı fikri giderek kuvvetlendiği için, hâlihazırda gizli olan mevcut ordunun bir bölümünün dağıtılmaması gerektiğine karar verilmişti. Belçika hükümetinin kendi örgütlediği bu direnişçiler, daha çok hükümet ve monarşi sempatizanı kişiler arasından seçilmişti. Solcular ve Komünistler ise kendi direniş gruplarını kurmuşlardı.ABD ve Britanya istihbaratı, daha önce beraber çalıştıkları 'resmî' direniş örgütüyle bağlantılarını savaş sonrasında da sürdürdüler. Hatta Britanya önce ABD'yi devredışı bırakarak Belçika istihbaratıyla özel işbirliğine ikili olarak gitmek istedi. Belçika da buna sıcak baktı; ancak nihaî organizasyonda, gizli direniş orduları kurulması projesinde hepsi birden yeraldı.1948'de, Avrupa'daki Gladio şubeleri arasında iletişimi sağlayacak bir yapı olan Batı Birliği Gizli Komitesi WUCC'nin (Western Union Clandestine Committee) kurulduğu biliniyor. Bu Komite'de, Belçika, Britanya, Fransa, Hollanda ve Lüksemburg bulunuyordu. ABD ise bu Komite'ye ancak 1958'de girdi. Bu durum, Gladio örgütlenmesinde Britanya'nın da ne denli etkin bir rolü olduğunu gösteriyor. Londra 1948 itibariyle, ertesi yıl kurulacak NATO'nun "dış düşmanlar tarafından desteklenen iç düşmanlarla da" mücadele etmesi gerektiğinin altını özellikle çiziyordu. 1958'de NATO bünyesinde Fransa'da kurulan Müttefik Gizli Komite ACC (Allied Clandestine Committee), Gladio üst kumandasında ABD'ye daha önemli bir rol veriyordu. 1968'de Fransa'nın NATO'dan çıkmasıyla, ACC de Belçika'ya taşındı.Belçika Gladiosu'nun bir üyesi olan 'Georges 923' yani gerçek adıyla Michel Van Ussel'a göre ACC, ajanların olası bir savaş sırasında yapacakları her şeyin eğitimini aldıkları yerdi. Ajanlar ve kumandanları, burada diğer ülkelerin ekipleriyle de buluşuyor ve ortaklık için temasta bulunuyorlardı. Ajanlar birbirlerini sadece kod adlarıyla tanıyordu.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin