HATA YAPAN YOLDAŞLAR

9 0 0
                                    

Son olarak da, Kızıl Tugaylar bu cinayeti işleyerek, en büyük cezayı Komünist Parti'ye verdiler. PCI oyları düştü ve yönetimde bir daha görev alamadılar. Dolayısıyla, bazı PCI üyeleri, Kızıl Tugaylar'a 'Hata Yapan Yoldaşlar' (Compagni che sbagliano) denmiştir. 1979'da Kızıl Tugaylar'ın fikir babası olmakla suçlanan ve örgütle bağlantısı kanıtlanamayan Marksist filozof Antonio Negri, 1979'da Moro cinayeti ile suçlanarak tutuklandı. Ancak, bir yıl sonra beraat etti. Buna rağmen yıllarca hapiste kalan Negri, Kızıl Tugaylar ve neo-faşist örgütlerin birbirlerine tepki olarak geliştiğini ve sol hareketlerin çıldırma noktasının Kızıl Tugaylar olduğunu söylemişti.1982'de Sicilya'yı mafyadan temizlemek üzere Ada'ya yollanan Jandarma Komutanı Carlo Alberto Dalla Chiesa arabasında taranarak öldürüldü. Dalla Chiesa, Moro kaçırıldığı zaman bir şüphelinin işkenceyle ifadesi alınması gündeme geldiğinde, "İtalya, Moro'yu kaybetmeye dayanır ama işkencenin sisteme girmesine dayanamaz" dediği söylenen, sevilen bir devlet adamıydı.Türkiye'de Ergenekon'a giden yol bir ihbar sonrası, Ümraniye'de bir evde bulunan cephanelik ile başladı. Hatırlamakta fayda var, İtalyan Gladio'sunu çökerten soruşturmalar, ilk olarak savcı Felice Casson'un Verona'da bir çöplükte bulunan askerî kaynaklı C-4 bombalarını araştırmasıyla başlamıştı.

GLADIOHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin