14:Omar:

194 14 2
                                    

Hela dagen har varit perfekt. Jag och Ogge har gjort mycket. Vi har skrattat, kyssts, kramats och haft mysigt. Just nu sitter vi på restaurangen vi hade vår första dejt på.

"Hur har dagen varit?" Frågar Ogge.

"Den har varit helt otroligt bra, tack" Säger jag och han ler.

"Den kommer bli bättre" Säger han.

Innan jag ens hinner reagera så har han rest sig upp och gått ner på knä bredvid min stol. Jag tittar chockat på honom när han har tagit upp en ask ur fickan.

"Omar, enda sen första gången jag såg dig så har jag tyckt att du var så jävla attraktiv, vill du göra mig en ära och kalla dig min för alltid, låta mig bli din make tills döden skiljer oss åt? Vill du gifta dig med mig?" Frågar han och jag gråter, gråter av lycka.

"J-ja" Får jag ur mig.

Ogge tar min hand och sätter på ringen på mitt ringfinger. Jag beskådar ringen innan jag tittar på Ogge. Jag kysser honom och ha kysser tillbaka.

"J-jag älskar dig Ogge, så jävla mycket" Säger jag.

"Jag älskar dig också Omar, otroligt mycket" Säger han och torkar mina tårar.

Jag är lycklig.

***

Ogge leker med mina fingrar och håller upp handen ringen är placerad på då jag ligger i hans famn hemma i soffan.

"Den är jätte fin" Säger jag och ler.

"Du är finare" Säger han vilket får mig att le större.

"Jag kan inte fatta att du friade till mig" Säger jag.

"Jag kan inte fatta att du sa jag" Säger han.

"Jag älskar dig" Säger jag.

"Jag älskar dig med" Säger han.

Plötsligt i den mysiga stunden ringer Ogges mobil. Han svarar och sätter telefonen mot örat.

"Hej Felix" Hälsar han.

"Felix? Vad har hänt?" Frågar Ogge oroligt.

"Shh Felix lugn, var är du?" Frågar Ogge.

Jag kollar oroligt på Ogge. När han märker min oroliga blick flätar han ihop våra fingrar.

"Okej, jag kommer" Säger han innan han lägger på. "Vi måste till sjukhuset, snabbt."

"Vad har hänt?" Frågar jag.

"Oscar är sjuk, väldigt sjuk" Svarar Ogge.

-----------------------------

Trubbel i paradiset...

//Linnsan

Jag älskar dig || OgmarWhere stories live. Discover now