9:Ogge:

193 13 1
                                    

Jag hör röster, hör min gråtande pojkväns bedjande röst, ber mig att öppna ögonen, ge honom ett täcken på att jag lever men jag kan inte. Jag kan inte röra en muskel, inte öppna ögonen det är som jag sover fast är vaken.

"O-Ogge" Hör jag Omar säga, känner att någon tar mig hand. "S-snälla älskling ge mig ett täcken på att du kan höra mig, gör något, lyft ett finger, blinka, vad som helst."

Att han har gråtit hör man tydligt, hans röst är grötig och han snyftar då och då. Han klämmer åt mig hand och jag anstränger hela min kropp för att klämma tillbaka. Till slut lyckas jag och klämmer tillbaka. Det får Omar att reagera och klämma åt hårdare.

"Ä-älskling?" Frågar han. "Ö-öppna ögonen, snälla."

Jag klämmer och klämmer men till slut tar orken slut så jag slutar att klämma vilket får honom att snyfta.

"N-nej k-kämpa! Ogge k-kämpa" Snyftar han och jag hör hur han har panik, panik att förlora mig till döden men jag ska kämpa, kämpa för honom. Så jag anstränger mig igen, trycker tillbaka.

"S-såja ä-älskling" Säger Omar, jag hör ett surr vilket jag antar var för att han tryckte på en knapp som hämtar sjuksköterskor och doktorer.

Dörren öppnas och jag antar att det är en sjuksköterska eller en doktor.

"H-han l-lever, h-han kramar tillbaka" Säger Omar.

"Är du säker?" Frågar en kvinna.

"H-hundra procent" Svarar Omar.

"Oscar, om du hör mig så kläm till Omars hand" Säger hon lugnt.

Jag gör så gott som jag kan och klämmer till hårdare.

"H-han gör det, h-han klämmer hårdare" Utbrister Omar lyckligt.

"Oscar, försök öppna ögonen, försöker bara" Säger hon.

Jag slutar klämma åt Omars hand och kämpar istället att försöka öppna ögonen. När jag lyckats så möts jag av ett starkt ljus vilket får mig att blinka ett få tal gånger. Omar skrattar lyckligt bredvid mig och kramar försiktigt om mig när jag väl ser.

"Åh älskling" Säger han och jag ler, kysser hans läppar ömt. "D-du kämpade Ogge."

"F-för dig" Säger jag rossligt.

"Jag älskar dig" Säger han och jag ler, upprepar frasen och kysser honom igen.

----------------------

Såå nu behöver Natte125 & ilikepotatoo inte döda mig yay! Och ni andra som, också ville döda mig....

//Linnsan

Jag älskar dig || OgmarTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon