19:Omar:

177 16 1
                                    

Han är inte död, han lever och är ute efter mig. Jag måste springa, gömma mig som det barn jag är. Jag är långt ifrån vuxen ändå förstår jag hur farlig han är. Allvaret att förlora dem som står mig nära. Han är farlig, ett gift för jorden, människorna och han kommer döda mig och alla jag älskar. Han är inlåst sen fyra månader tillbaka, men ändå, vad händer när han kommer ut?

Svetten rinner ner för min panna. Mina andetag är snabba och panikslagna, ännu en mardröm. Tredje natten i rad som jag drömmer dessa hemska drömmar.

"Omar?" Ogges trötta röst hörs bredvid mig. "Drömde du igen hjärtat?"

Jag nickar och Ogge drar mig mot sig, kysser min svettiga panna och smeker min rygg mjukt.

"Det blir bra, ingen fara, du hörde vad polisen sa" Säger han.

"Men tanke på att han lever Ogge, det skrämmer mig" Säger jag.

"Ja mig med, men du hörde var Jenny sa, dem kommer ha han inlåst ett tag" Säger han.

"J-ja men när han kommer ut då?" Frågar jag.

"Då är vi gifta och lever nånstans långt ifrån Göteborg" Svarar Ogge.

"Sant" Säger jag.

"Försök att sova" Säger han och kysser mig.

"God natt Ogge" Säger jag.

"God natt hjärtat" Säger Ogge.

***

Jag vandrar genom den vita korridoren. Oscar ligger fortfarande på sjukhuset då han inte alls har mått så bra. Felix är som sagt orolig men Ogge är hos honom just nu. Oscar Enestad, står det på sidan av en trädörr och jag knackar försiktigt på den. Ett 'kom in' hörs och jag öppnar dörren.

"Hej Oscar" Hälsar jag när jag ser hans gestalt i sjukhus sängen.

"Hej Omar" Säger han.

"Hur är det?" Frågar jag och han ryker på axlarna.

"Bättre, kommer nog få åka hem i morgon" Svarar han. "Hur är det med Felix?"

"Det är bra, han är bara orolig för tillfället men Ogge är med honom" Svarar jag och Oscar nickar.

"Jag köpte blommor, du vet som vän då" Säger jag och han skrattar.

"Tack, lägg dem på bordet" Säger han och jag gör som han säger.

"Så, vad var det du råkade ut för?" Frågar jag, intresserad av läkarnas teorier.

"Nej, det var något, kommer inte ihåg vad" Svarar han vilket får mig att bita mig i underläppen, vet vad det var.

"A-asså det var B-Brad som f-förgiftade dig" Säger jag.

"Skojar du?" Utbrister han.

"Ta det lugnt, och nej jag skojar inte men han sitter inne" Säger jag. "J-jag typ sköt honom."

"V-va?" Säger han chockat vilket får mig att titta ner i golvet och nicka. "Är du okej då?"

"Jag mår bra" Svarar jag.

"Du kunde dött Omar" Utbrister han och jag nickar.

"Jag vet, men jag var trött på att han alltid ska skada dem jag bryr mig om" Säger jag och Oscar suckar.

"Du borde gå till Ogge och Felix" Säger han.

"S-ska jag skicka ett SMS till Felix och be honom komma?" Frågar jag.

"Nej, eller jo gör det, be Ogge också komma" Säger han och jag nickar.

Jag skickar iväg ett SMS till Ogge och sen pratar jag vidare med Oscar, jag tror vi är säkra nu.

-----------------------

Bruh.... Behöver hjälp! Snälla någon? Behöver hjälp med nästa kapitel, om du vill hjälpa mig skriv på DM!

//Linnsan

Jag älskar dig || OgmarМесто, где живут истории. Откройте их для себя