18:Omar:

172 15 16
                                    

"Okej Omar tack för att du berättat om idag" Säger kvinnan på andra sidan bordet som heter Jenny. "Vi har kollat igenom ditt förflutna och det verkar inte så ljust."

"N-nej, mamma är alkoholist och pappa vet jag inte vart han är" Säger jag och Jenny nickar.

"Sen detta med Brad, hur länge höll det på?" Frågar hon.

Ogge som sitter bredvid mig tar min hand då han vet att det är ett jobbigt ämne att prata om.

"Ungefär två år skulle jag säga" Svarar jag skakigt.

"Varför har du inte anmält honom?" Frågar Jenny.

"F-för han var min pojkvän och jag älskade honom" Svarar jag och sväljer ner klumpen av tårar som bildas i min hals.

Jenny nickar.

"Jag säger såhär, gå hem, vila lite sen så här vi av oss i morgon för jag tror att du behöver tänka lite" Säger hon och jag nickar.

Vi reser oss upp och lämnar rummet, samt polisstationen.

***

"Sov nu hjärtat" Säger Ogge och stoppar om mig under täcket.

"J-jag kommer inte kunna sova" Säger jag. "Jag kommer tänka på allt som hänt Ogge."

"Gubben det är ingen fara, vad som än händer så kommer jag alltid älska dig okej? Som om du är orolig över det så är det inget att oroa sig för" Säger han.

"Kan du lägga dig här tills jag somnat?" Frågar jag och han nickar, kryper ner bakom mig.

Jag lägger mig så nära honom jag kan, kanske inte får sova bredvid honom så länge till. Jag känner Ogges blöta läppar mot min nacke och hans hand smeker min arm mjukt.

"Jag älskar dig" Säger han och jag upprepar frasen innan jag sluter ögonen och somnar i Ogges famn.

-------------------------

Känns fett skumt tho.... Börjar dra ihop sig skulle jag säga.... Kanske 2-3 kapitel kvar....

//Linnsan


Jag älskar dig || OgmarDonde viven las historias. Descúbrelo ahora