13:Ogge:

180 13 2
                                    

Omar reser sig upp och går till badrummet.

"Få se den!" Utbrister mamma och jag drar upp en ask ur fickan.

Jag öppnar locket och mamma samt pappa tittar på den glimriga diamant ringen.

"Ogge den är jätte fin" Säger mamma.

"Jag tänkte att en sån fin ring skulle sitta på en fin killes finger" Säger jag och mamma ler.

"Han är ett riktigt kap" Säger mamma och jag nickar.

"Det är han" Ler jag.

"Vart ska du fria?" Frågar pappa.

"På restaurangen där vi hade vår första dejt" Svarar jag och stoppar ner asken i fickan igen.

Omar kommer in i köket igen och sätter sig bredvid mig

"Bästa att vi åker hem igen, det börjar bli sent" Säger mamma.

"Tack så mycket för att i fick komma och tack Omar för den goda maten" Säger pappa.

"Varsågod, det är alltid kul att träffa er" Säger Omar.

Mamma och pappa lämnar köket och går till hallen. Ett hejdå hörs innan ytterdörren öppnas och stängs.

"Nu plockar vi undan sen sover vi lite" Säger jag och Omar nickar instämmande.

***

Den tidiga morgon solen lyser upp sovrummet. Omar ligger avslappnad och sover fortfarande medan jag har bytt om till lite extra fina kläder.

"Omar hjärtat dags att vakna" Säger jag och skakar lite lätt på honom.

Hans ögonlock fladdrar och han vrider på sig i sängen. Hans ögon öppnas och han blinkar för att vänja sig vid solljuset. När han ser tittar han frågande på mig.

"Varför är du så finklädd?" Frågar han.

"För att, vi ska på dejt idag, hela dagen så skynda dig att göra dig klar" Svarar jag.

"Frukost då?" Frågar han och gäspar.

"Det har jag redan fixat, snabba dig nu" Säger jag och kysser hans läppar ömt.

Han reser sig upp och tar på sig ett par svarta jeans, en vit t-shirt och en av svart tjocktröja som är min. Jag tar hans hand och tillsammans går vi till hallen där vi drar på oss ytterkläderna innan vi går. Nu gäller det...

-----------------

God natt😴

//Linnsan

Jag älskar dig || OgmarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang