6:Omar:

191 12 12
                                    

Jag öppnar ögonen och möts av ett starkt ljus vid namn sol. En varm kropp ligger bakom mig vilket får mig att le. Med ett leende på läpparna vänder jag mig om och möter Ogges sovande gestalt.

Han är så otroligt vacker. Hans bruna hår, grönblå ögon, perfekt näsa och kyss vänliga läppar.

Jag ligger kvar en stund och bara tänker, tittar upp i taket och tänker, tänker på allt som hänt. Plötsligt plingar Ogges mobil och jag lämnar mina tankar. Av ren nyfikenhet så sträcker jag mig efter den eftersom den ligger på nattygsbordet på andra sidan sängen. Jag hinner uppfatta ett namn och senare texten.

Från: Emilia 09:23

Ogge, skulle vi träffas idag, isåfall när?

Mitt hjärta brister och tårarna bränner bakom ögonlocken. Har han skaffat en ny? Jag som trodde han älskade mig men jag hade fel. Sårar tittar jag på honom innan jag reser mig upp. Med en suddig blick tar jag på mig kläderna och tittar en sista gång på Ogge innan jag går ut till hallen och tar på mig ytterkläderna. Utanför stugan brister jag ut i gråt.

Med skakiga händer tar jag upp min mobil och ringer till Felix. Signalerna går fram och tillslut svarar en trött Felix.

"Hallå?"

"F-Felix"

"Omar? Herregud, gråter du?"

"J-jag orkar inte F-Felix, jag v-vill ge upp"

"Vad menar du Omar?"

"S-snälla k-kom och hämta mig, t-ta mig härifrån"

"Men gå till Ogge"

Jag brister ut i storgråt och faller ner på marken vilket får Felix i panik att väcka Oscar. Han försöker få kontakt med mig men jag gråter bara, nu ger jag upp, jag orkar inte mer.

---------------------

Typiskt att bli hungrig när man ska sova...

//Linnsan

Jag älskar dig || OgmarTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang