01

35 7 3
                                    

Acceptable Love ( 01 )

♡♡ Sekolah Baru ♡♡  

Jam loceng Minji menunjukkan tepat pada pukul 7 pagi dan membuatkan dirinya terbangun daripada dibuai mimpi . Minji bangun dalam keadaan mamai . Tangannya terkapai-kapai mengambil jam loceng yang tidak berapa jauh daripada katilnya.

" Omma! Hari ni first day school , kan? " soal Minji yang masih dengan berbaju tidur , menjengah ibunya yang sedang menyiapkan sarapan untuk anak-anaknya.

" Yaa , nanti Jaehyun hantarkan . " ringkas jawapan daripada omma nya .

♡♡♡♡♡  

Sebaik sahaja sampai di sekolah barunya , dia tersenyum kecil . Mengenangkan kembali dirinya disapa oleh abang nya , Kim Jae Hyun . Ya , hubungan mereka berdua tidaklah rapat sepertimana hubungan adik beradik yang lain .

Perkataan ' good luck ' yang dikeluarkan daripada Jaehyun dengan menandakan ibu jarinya menjadi perbualan antara mereka berdua semasa berada di dalam kereta . Minji berjalan menuju ke pintu masuk sekolah . Kepalanya terpusing-pusing mencari pejabat sekolah .  

" siapa punya sekolah lah ni? Besar , cantik , ada taman bunga lagi . Bersih pulak tu . " kata hatinya . Minji memuji akan keindahan di sekolah itu .

Sedang dia berjalan , dia berlanggar dengan seorang lelaki . Handphone milik lelaki itu jatuh . Mujur tidak berkecai . Minji mengangkat muka untuk melihat lelaki itu , tetapi lelaki itu sudah merenungnya .

" Watch your eyes " kata lelaki itu dan mengambil kembali handphone nya .

" Nae , joseunghamnida " Minji meminta maaf dan menundukkan kepalanya . Minji mencapai tangannya sebaik sahaja lelaki itu menghulurkan tangan .

" Gomawo " ucap Minji dengan senyuman .

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now