Acceptable Love ( 13 )
♡♡ Kawan Baru ♡♡
Class
Sekarang adalah waktu pembelajaran bio , tetapi Encik Jang tidak masuk kerana ada hal-hal tertentu . Jinnie membuat kerjanya sendiri . Tiba-tiba ada seseorang perempuan datang menghampiri .
" Excuse me? Nama awak Minji kan? Saya Hyejin . Jung Hyejin . Semalam saya tak datang , jadi saya tak tahu yang awak newbie . By the way , annyeonghaseyo " terang Hyejin merangkap yeochin D.O .
" Oh , nae annyeonghaseyo . Park Minji imnida . Awak yeochin D.O kan? " soal Minji . Rasanya Hyejin ni orang yang senang bergaul . Harap-harap boleh jadi kawan . Takkanlah nak berkepit dengan Kai aje .
" Yes , mana awak tahu ni? " malu pula Hyejin .
" Em , by the way . Dont you mind if i be your friend? " Soal Hyejin . Minji tersenyum . Baru sahaja dia hendak bertanya , Hyejin sudah memulakan pertanyaannya dulu . Mujurlah Hyejin hendak berkawan dengannya .
" Boleh aje . Lagipun saya belum ada kawan lagi . " Minji menyengih . Recess
" Minji, khaja! " ujar Hyejin untuk berehat bersama Minji.
" Nae . Khaja " Baru sahaja Minji hendak pergi bersama dengan Hyejin,
" Awak kena rehat dengan saya . " Kai muncul . Entah dari mana datangnya pun tak tahulah . Riak wajah Minji berubah .
" Takkan mesti hari-hari aku kena rehat dengan dia? Ofc dia akan bawa aku dengan geng dia . Please , aku tak nak jumpa Luhan lagi . " desis hati Minji.
" Mianhae , Kai . Saya nak rehat dengan Hyejin . " pinta Minji. Kai terkejut .
Nadanya seperti rasa bersalah . Dia memang rasa bersalah sekarang . Tetapi , dia perlu merapatkan hubungannya dengan rakan barunya , Hyejin . Kai pula . Takkan asyik nak berkepit dengan dia? Apa pula orang kata nanti . Lagi-lagi ada Luhan .
" Eh , tak ape . Kan boleh rehat sama-sama " Hyejin memecahkan kesunyian . Sengaja dia bertutur , tidak mahu menjadi punca . Tak , ini tidak boleh jadi . Perlu ke dia memberitahu siapa Luhan sebenarnya . Siapa Luhan di dalam hatinya ... dulu? Perlu ke? -,-
♡♡♡♡♡
" Wah! Uri Hyejin is back!! "
" Uri? No , she's mine . " selamba D.O berkata . Dia tersenyum melihat Hyejin . Rakan yang lain mula kecoh .
" Kai , kau asyik bawa Minji je . Ada something ke korang? " Chen sengaja bertanya dengan kuat . Minji membuat muka blur nya . Mereka mengabaikan soalan daripada Chen tadi.
♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + osh
FanfictionPark Minji. Gadis yang biasa-biasa sahaja . Berkahwin dengan pilihan keluarganya dan pada masa yang sama , terpaksa melukakan orang yang dia sayang untuk perkahwinan yang langsung tidak bermakna baginya . Bertemu pula kekasih lamanya yang sudah l...