11

7 3 0
                                    

Acceptable Love ( 11 )

♡♡ Teman ♡♡

Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah , Minji mendengar bunyi tapak kasut dari arah belakang dirinya . Bunyi tersebut semakin dekat apabila Minji bergerak dengan laju . Dia memberanikan diri untuk pandang ke belakang . Dia terkejut kerana jarak mereka dekat , tangan orang itu seperti hendak menyapanya di bahu .

" Kai? Kai! Awak buat apa ni? " soal Minji sedikit marah . Kai hanya tersenyum .

" Sa-saya nak teman awak balik . " Sejak bila pula Kai menjadi gagap ni -,- . Kemudian dia menyengih .

" Kenapa tak cakap awal-awal? Awak buat saya takut , tahu? " Minji melepaskan amarah nya yang tidak berapa nak marah . ( -_- )

" Mianhae , Minji . Saya tak nak awak tahu yang saya 'caring' tentang awak " Kai hanya menyengih . Tidak habis-habis dengan sengih . Tetapi hatinya mengungkapkan sebaliknya . Bukannya niat dia untuk menakutkan orang .

♡♡♡♡♡

" Jadi awak tinggal dekat sini? " Kai menyoal apabila Minji berhenti berjalan . Minji mengangguk .

" Awak tinggal dengan siapa? "

" Jaehyun-oppa . Omma dengan appa saya , outstation . Taehyun oppa pun ikut . " terang Minji dengan bersungguh .

" So , awak ada dua abang lah ni? " Anggukan kedua diberi .

" Waeyo? " Giliran dia pula menyoal .

" Ani , keunyang .. Cepatlah masuk . Dah nak malam ni " arah Kai . Sengaja dia menggantungkan ayatnya . Minji masuk selepas melambai dengan Kai .

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now