07

15 3 0
                                    

Acceptable Love ( 07 )

♡♡ Outstation ♡♡

" Minji! Awak pergi mana? Gwaenchana? " Kai risau melihat Minji duduk keseorangan di belakang kelas sambil memeluk lututnya .

" Hey , whats wrong? " Minji tidak menjawab . Dia diam membisu .

♡♡♡♡♡

Home

Minji menapak masuk ke dalam perkarangan rumahnya . Air mukanya berubah apabila tiada sesiapa pun yang berada di dalam rumah , termasuk Jaehyun dan Taehyun . Dia menjengah di dalam bilik Jaehyun . Hatinya terus lega . Jaehyun tidur kerana penat menguruskan rumah .

Selepas mandi , Minji turun ke dapur . Di angkatnya tudung saji , hatinya terus hampa . Tiada makanan yang ditinggalkan . Semasa dia menyusun beberapa langkah ke peti ais , dia ternampak ada sekeping nota berwarna biru dilekatkan di atas meja .

" Jinnie-ah , omma dengan appa ada outstation . Mungkin lama tapi omma akan cuba balik secepat mungkin . Taehyun ikut omma sekali . Omma suruh Jaehyun temankan Jinnie , ya? Omma mintak maaf sebab omma tak sempat nak buatkan makanan favourite Jinnie . Take care uri Jinnie - ( Omma ) "

Dia tersenyum kelat selepas membaca isi kandungan nota tersebut .

" Jinnie ~ " Minji memandang ke belakang apabila dia mendengar namanya dipanggil dari arah belakang . Haih , Jaehyun Oppa rupanya . Hentah bila masa Jaehyun bangun daripada tidurnya .

" Aish . Oppa , Jinnie pergi beli ramen dulu ya! " selesai bersiap dia terus keluar meninggalkan Jaehyun keseorang di rumah .

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now