Acceptable Love ( 19 )
♡♡ Syak ♡♡
Namjoo sedikit tersentak . Dia memandang ke arah Minji yang sedang meletakkan sebuah kotak kek dia atas meja .
" Birthday? " dia ketawa kecil.
" Unnie mesti excited nak celebrate dengan oppa . Tapi , birthday oppa esok . Bukan harini.. " jelas Namjoo tanpa hilang rasa hormatnya terhadap Minji . Minji hanya membalas dengan sengihan . Malu pula dia .
Tergesa-gesa dia membeli kek ini , tetapi birthday nya esok pula .
" Kek ni untuk oppa , kan? Saya simpan dekat peti sejuk dulu , ya? " pintanya . Minji mengangguk .
♡♡♡♡♡
Rumah -
" Lagi seminggu omma balik , haishh " keluh seseorangg .
Esok
Minji bersiap-siap untuk ke rumah Kai . Sedang dia memasukkan handphone ke dalam sling bag nya , bunyi ketukan dari pintu kedengaran . Dia membuka pintu dan Taehyun muncul . Tanpa disuruh dia melangkah setapak ke dalam bilik Minji menyebabkan Minji terundur.
" Nak ape? " soal Minji dengan derp face . Tak keruan dia mahu berbicara dengan Taehyun , lagi pula di dalam biliknya .
" Tak ade apaa " Taehyun menyengih kembali . Pintu yang berada di belakangnya ditutup perlahan dan dikunci .
" B-bukaklah .. " arahan itu diendahkan .
" Kau tak syak something ke? " soal Taehyun sambil melangkah ke arah Minji.
" Syak? Syak apa pulak? " Minji bingung . Apa yang hendak disampaikan daripada Taehyun sebenarnya? Taehyun tersenyum sinis .
" Pasal keluarga ni .. dengan kau " jarinya menunjuk ke arah gadis yang berada di depan matanya .
" A-aku nak cepatlah . Sana . " Minji mengabaikan Taehyun dan menolaknya perlahan ke tepi . Dia keluar untuk berjumpa dengan Kai .
♡♡♡♡♡
" Joonie-ah , macam tunggu someone je? Siapa? " soal Kai melihat adik perempuannya seperti menanti kehadiran seseorang .
" Uh? Ohh , tak . Tak ade sape . " senyuman kecil diperlihatkan . Kai membalas senyuman dan masuk kembali ke dalam rumahnya .
Sebaik sahaja Kai masuk , mata gadis itu mencari seseorang . Dipandang ke kanan . Sekejap ke kiri . Dia memandang ke arah jam tangannya . Sudah dekat setengah jam menunggu , tetapi masih tidak terlihat kelibat orang itu . Dia membuat keputusan untuk masuk ke dalam daripada terus menunggu . Dia cuba untuk berfikiran positif .
♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + osh
FanfictionPark Minji. Gadis yang biasa-biasa sahaja . Berkahwin dengan pilihan keluarganya dan pada masa yang sama , terpaksa melukakan orang yang dia sayang untuk perkahwinan yang langsung tidak bermakna baginya . Bertemu pula kekasih lamanya yang sudah l...