Acceptable Love ( 03 )
♡♡ Luhan ♡♡
Recess
Setelah selesai Minji mengemaskan begnya dia berpaling ke arah Kim JongIn.
" Err.. kai? "
" Oh , tu nickname saya " Kai menjawab ringkas . Melihat Minji yang agak janggal dengannya , membuatkan dia hendak berkenalan dengan lebih mendalam .
" Minji . Awak tak rehat ke? " soal Kai , melihat Minji hanya duduk disebelahnya sahaja . Minji memandang Kai apabila namanya disebut .
" Um? Saya tak ada selera . " ringkas jawapan yang diberi .
" Really? Jum ikut saya . " belum sempat Minji berkata , Kai sudah menarik tangannya .
♡♡♡♡♡
" Mana Kai eh? Class dia dah habis kan? " soal Dyo kepada rakannya yang sekelas dengan Kai .
" Haah , dah habis , die tengah kenal-kenal agaknya dengan seatmate baru dia " jawab Baekhyun sambil menyengih .
" Seatmate baru? Mesti yeoja nihh " Luhan menyelit .
" Mesti nya yeoja . Kalau tak , tak lama macam ni . Biasanya dia lah orang pertama sampai dekat sini . " Sehun mengomel sendiri .
" Memang yeoja guys . " Baekhyun memberitahu dengan nada yang agak menyampah .
♡♡♡♡♡
" Kai , kita nak pergi mana ni? " soal Minji dengan nada yang agak cemas . Yeah , tempatnya agak sunyi and kosong .
" Rileks okay . Saya dengan kawan-kawan saya selalu lepak sini . " Kai memberitahu seraya menenangkan Minji.
Ini first time Kai bawa kawannya ke tempat dia dan geng-geng nya. Lebih-lebih lagi perempuan macam Minji. Minji menarik nafasnya dah menghembus dengan perlahan .
" Okay but , kawan-kawan awak tu semua namja? "
" Em , well . Yes . Dont worry , saya ada dengan awak . "
" O-okayy " kedua belah pipi milik Minji mula merah . Kata-kata Kai tadi , membuatkan dia malu .
♡♡♡♡
" Wuu ~ Kai bawa yeojaa " kecoh aje kawan-kawannya sebaik sahaja Kai dan Minji masuk ke tempat mereka . Muka Minji yang dari tadi merah , kelihatan makin merah apabila kawan-kawan Kai berkata sedemikian .
Mereka baru sahaja berkenalan pada hari ini . Minji tidak menjangka bahawa perkara seperti ini akan berlaku . Minji mengangkat muka daripada menahan malu . Tetapi , riak wajahnya bertukar apabila dia terpandang seorang namja yang terdiri daripada kawan-kawan Kai .
" Luhan . Its really him . "
♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + osh
FanficPark Minji. Gadis yang biasa-biasa sahaja . Berkahwin dengan pilihan keluarganya dan pada masa yang sama , terpaksa melukakan orang yang dia sayang untuk perkahwinan yang langsung tidak bermakna baginya . Bertemu pula kekasih lamanya yang sudah l...