18

8 2 0
                                    

Acceptable Love ( 18 )

♡♡ Adik ♡♡

Taehyun segera menggelengkan kepalanya . " Jaehyun oppa , eodiseoyo? " Minji menjengah di dapur , tetapi abangnya yang seorang lagi itu tiada di situ . " Molla " ringkas jawapan daripada Taehyun .

Dua bulan kemudian ( cuti sekolah )

Minji bersiap-siap untuk keluar dan pergi ke bakery . Dia memesan kek yang sedang saiznya untuk seseorang . Dia menarik nafas apabila berniat untuk pergi ke rumah orang tersebut .

" Taehyun , omma balik bila? " soal Jaehyun apabila melihat adiknya tidak berbuat apa-apa .

" Bulan depan . Wae? " Taehyun mengerling abangnya .

" Aniyo . Saje tanya "

" Minji pergi mana? " soal Taehyun pula . Abangnya menggelengkan kepala menandakan dia tidak tahu ke mana adik perempuan dia itu pergi .

" Hyung , tak bagitahu dia lagi ke? Sampai bila kita nak berahsia ni? " Taehyun mencebik ke arah abangnya . Jaehyun mengeluh .

" Biarlah . Hyung dah anggap dia macam adik hyung , tahu? " Jaehyun beralih kepada Taehyun .

" Tae tak anggap macam tu langsung . Lagipun , dia special . " smirk terpapar dibibirnya .

" Tae , kau jangan macam-macam dengan dia . Lagi satu , jangan pernah bagitahu hal ni . " Jaehyun memberi amaran . Matanya tajam memandang ke arah Taehyun .

" Tapi kan hyung , lambat laun dia akan tahu jugak , bukan? Hyung tak rasa ke dia akan terkejut? I mean dia akan bencikan kita semua? " Kening Taehyun diangkat sebelah .

" Hyung tak rasa dia macam tu . " Jaehyun mengangguk .

" Eleh . Kita bukan kenal dia sangat " Taehyun menambah . Makin runsing otak Jaehyun memikirkannya .

♡♡♡♡♡

Ttok ttok

Cepat sahaja pintu rumah milik kekasihnya itu terbuka . Kelihatan seorang budak perempuan dalam belasan tahun berdiri tegak memandang ke arahnya . Dia memadang Minji pelik . Sebelum itu dia menunduk hormat kepada Minji , dan Minji membalasnya .

" Unnie , cari siapa ye? " lembut suara budak perempuan itu bertanya .

" Kai . Ni rumah dia , bukan? "

" Ya, tapi Kai oppa tak ada . Kejap lagi baliklah tu . Unnie masuklah dulu . " pelawa budak itu . Sikit pun dia tidak berasa ragu untuk mempelawa Minji masuk.

" Kamu ni .. adik Kai , ya? " soal Minji . Hanya untuk memastikan sahaja . Manalah tahu budak perempuan ni ada something dengan Kai . Tapi takkanlah , dia masih muda . -,-

" Nae . Namjoo imnida . " ringkas dia membalas .

" Unnie , yeochin oppa , ya? " tambahnya dengan soalan pula kali ini .

" Ah? Em .. yaa " tersipu-sipu Minji menjawab .

" Harini birthday dia kan? " wajahnya kembali ceria apabila bertanya soal hari lahir .

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now