Acceptable Love ( 20 )
♡♡ Hari Lahir ♡♡
( Minji POV )
Batu-batu kecil yang berada di kaki lima berdekatan dengan jalan raya aku sepak perlahan . Tidak teringat langsung tujuan aku untuk keluar . Banyak keluhan yang dilepaskan .
" Apaa... maksud dia? " Apa yang disampaikan oleh Taehyun oppa tadi itu , masih tidak boleh dilupakan.
Apa maksud dia?
Kenapa dia bertindak sebegitu?
Apa yang dia cuba nak sampaikan? Buat pening kepala orang sahaja .Syak?
Keluarga dia dengan aku?
Wait . Kenapa dia pisahkan ayat tu?
Keluarga dia .
Aku .
Kenapa dia tak sebut keluarga kita?Ataupun .. Aku ni ... Anak angkat?
Tak mungkin . Aku ingat lagi waktu aku dengan omma masa kecik . Masatu umur aku lima tahun . Jaehyun oppa pun ada . Kiteorang main sama-sama . Bergurau sama-sama . Tak mungkin aku anak angkat?
Takpun , Jaehyun oppa dengan aku sahaja yang anak angkat? Apa yang Taehyun merepek ni? Peningkan kepala aku jelah .
" bipp bipp "
Bunyi telefon yang berada di dalam poket , aku keluarkan . Mesej daripada omma . Dia kata dia dah nak balik . Sekuntum senyuman dibibirku terhasil . Gembira nya aku omma dah nak balik . Aku rindu nak bermanja dengan omma .
Pandangan aku dialihkan kepada wallpaper handphone aku .
Kai !
Harini birthday dia . Macam mana aku boleh lupa ni? Sekarang baru aku ingat tujuan aku keluar . Mesti Namjoo tunggu aku . Kesian dia . Hari pun dah nak gelap . Aku menekan butang message untuk dihantar kepada Kai . Aku harap dia tak tunggu aku jugak .
" Saengil chukhae kim jong in . Maaf sebab tak dapat sambut together . Saya ada hal harini . Kek yang dalam peti ais tu , kek birthday untuk awak . Makan ye? ☺ Awak jangan risau . Hati saya tetap untuk awak "
Aku menekan butang send dengan segera . Bila baca balik mesej yang aku hantar tadi tu , hilang terus masalah aku . Termasuk ayat yang tak berapa nak masuk akal daripada Taehyun oppa tadi .
( End Minji POV )
♡♡♡♡
A weeks later,
" Tae , panggil Jinnie dekat atas " pinta omma nya yang sudah pulang dari outstation . Taehyun yang sedang bermain dengan handphone nya menurut .
Bunyi ketukan dari pintu dibuka sedikit . Muncul wajah Taehyun walaupun pintu hanya dibuka sedikit . Segera , dia menutup kembali , tetapi kaki milik Taehyun pantas menyendal sebelum tertutup rapat .
" Omma ... panggil . " Minji memandangnya . Kemudian dia kembali untuk menolak pintu tersebut supaya tertutup tetapi terhenti apabila mendengar suara sedang beramah-mesra di bawah . Dia kembali memandang Taehyun .
" Sekarang . " Minji hanya menurut untuk tidak mengadakan apa-apa perbualan . Sedang dia menuruni anak tangga , omma memanggil . Memberi isyarat supaya menunduk hormat ke arah tetamu . Minji mengambil langkah untuk duduk di sebelah omma nya .
" Jinnie-ah , yang ni Ms.Oh .. " dia memperkenalkan tetamunya , Ms.Oh kepada Minji . Wajah mereka kelihatan gembira . Ada apa-apa ke? Minji menunduk perlahan .
" Oh ini Minji ya? Dah besar diaa . Always pretty " pujian yang diberikan itu membuatkan Minji berterima kasih kepadanya .
" Minji . Auntie ada something nak mintak dekat Minji . " ujar Ms.Oh . Minji terus memfokuskan dirinya .
" Minji . Jadi ... menantu auntie , boleh? " soal Ms.Oh penuh harapan kepada Minji .
♡♡♡♡♡
YOU ARE READING
Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + osh
FanfictionPark Minji. Gadis yang biasa-biasa sahaja . Berkahwin dengan pilihan keluarganya dan pada masa yang sama , terpaksa melukakan orang yang dia sayang untuk perkahwinan yang langsung tidak bermakna baginya . Bertemu pula kekasih lamanya yang sudah l...