05

15 3 2
                                    

Acceptable Love ( 05 )

♡♡ Ada Hati ♡♡

Nombor yang tidak dikenali . Nombor yang tidak disimpan di dalam list contact nya . Rakan-rakan Kai yang berada dekat dengan nya , perasan akan perubahan pada wajah Minji .

" Siapa ni? Belakang sekolah? Sekolah? Macam mana dia tahu aku bersekolah? Cause this is my first day at school since I moved . Yang tahu , omma , appa , jaehyun dengan taehyun . And EXO . Tapi dieorang takde nombor aku . " hatinya memikirkan siapakah orang yang menghantar mesej kepadanya .

Tiba-tiba ingatannya kembali kepada seseorang .

" Luhan "

Minji menyebut nama itu di dalam hati . Dia berpaling ke belakang apabila melihat Luhan tiba-tiba bangun dan pergi begitu sahaja .

" Korang , saya pergi dulu " ujar Minji kepada rakan Kai tadi dan terus mengekori Luhan selepas beberapa minit Luhan pergi . Dia cuba untuk pergi ke belakang sekolah , kalau-kalau betul mesej tadi daripada Luhan.

♡♡♡♡♡

Baekhyun dan Kris bersandar pada kerusi selepas memakan makanan yang dibeli oleh Kai dan D.O .

" Mane Luhan? " soal Sehun pelik . Agaknya dia juga tidak perasan akan ketiadaan Luhan .

" Minji? " Kai pula menyoal apabila dia perasan bahawa Minji juga tiada disitu .

" Minji kata , dia pergi dulu " terang Chanyeol sambil meminum airnya . Kai masih merenung Chanyeol tanda dia masih tidak puas hati dengan jawapan Chanyeol .

" What? Dia cakap tu je . Tak cakap apa-apa lagi " Chanyeol melegakan Kai .

" Hoksi... Luhan and Min- "

" Andwae! " kata-kata Sehun dipotong oleh Kai . Dia terus pergi dengan tujuan mencari Minji .

Rakan-rakannya terkejut akan tindakan Kai , tetapi , sebaik sahaja Kai pergi , Chen bersorak menandakan yang Kai mungkin ada hati terhadap Minji. Rakan yang lain juga sama .

♡♡♡♡♡

Acceptable Love ( 받아들일 만한 사랑 ) + oshWhere stories live. Discover now